تروریست‌های بوکوحرام 13 نفر را در نیجریه کشتند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” تروریست‌های بوکوحرام 13 نفر را در نیجریه کشتند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، تروریست‌های بوکوحرام روز یکشنبه در ۲ حمله جداگانه در شمال شرقی نیجریه، واقع در آفریقا ۱۳ نفر از جمله سه نظامی را کشتند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» این گروه تروریستی  این حمله را به پایگاه نظامی در «وولاری» نزدیک شهر «کوندوگا» در ایالت بورنو انجام داد.

«ابراهیم لیمان» یکی از مقام‌های نظامی نیجریه گفت: «تروریست‌های بوکوحرام از پوشش تاریکی و مزارع ذرت که در حال برداشت هستند برای حمله به این پایگاه استفاده کردند.»

جنگ |داعش

 

بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

شبه نظامیان بوکوحرام همچنین ۱۰ کشاورز را در حالی که در مزرعه خود کار می‌کردند، به ضرب گلوله کشتند.

بوکوحرام در هفته‌های اخیر حملات خود را تشدید کرده و بسیاری را مجبور به ترک منازل خود به ویژه در مناطق روستایی کرده است.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون تن بی خانمان شده‌اند.

شمال غربی نیجریه نیز یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور آفریقایی است. تخمین زده  شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در  این  منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه اعلام کرده‌اند که  راهزنان با گروه تروریستی بوکوحرام در ارتباط هستند.

به گفته منابع نیجریه‌ای، رودخانه «یزارام» در ایالت «بورنو» از اصلی‌ترین مقرهای تروریست‌های بوکوحرام است، گروهکی که در سال ۲۰۱۶ با گروهک داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت غرب آفریقا» تغییر داد. گروهک تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۱۴ با ربودن صدها دختر دانش‌آموز از مدرسه‌ای در ایالت «برنو» به شهرت رسید و توجه رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی را به سمت خود جلب کرد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا