تاثیر عطر بر نگاه دیگران به شخص
عطر با رایحه شیرین
بر اساس علم روانشناسی عطر باید گفت کسانی که به عطر با رایحه شیرین علاقه دارند، آرزوهای شیرینی نیز در سر دارند. شاید جالب باشد؛ ولی دنیای آنها مانند ابر آرزوهاست. اهداف متنوع و رؤیاهای عجیب و جذاب جزء جدانشدنی زندگی این گروه است. علاقهمندان به یا زنانه با طبع شیرین، دوستان زیادی دارند؛ زیرا بهسرعت با دیگران صمیمی میشوند. البته شیرینی این رابطه تا زمانی است که از طرف مقابل بدی ندیده باشند. در غیر این صورت به سختی میتوان آنها را راضی کرد که کسی را ببخشند یا عیبش را فراموش کنند.
عطر با رایحه تلخ
به نقل از رها پرفیوم افرادی که به عطرهای تلخ علاقهمند هستند افراد خویشتندار و صبوری هستند. صبر این افراد باعث میشود بر تصمیمهایی که گرفتهاند پافشاری کنند. این افراد تا رسیدن به هدف خود بیوقفه تلاش میکنند و بهسادگی تسلیم نمیشوند. خوی ورزشکاری باعث میشود در سختیها کمتر خسته یا ناراحت شوند و عصبانی یا پرخاشگر نباشند. مدیریت خاص روابط این افراد باعث میشود نزدیکشدن به آنها و همسوشدن با اهدافشان کمی مشکل باشد.
عطر با رایحه ملایم
ورساچه پور هوم: افرادی که به یا زنانه ملایم علاقه دارند، افراد آرامی هستند. ممکن است زود عصبانی شوند؛ اما عصبانیتشان نیز زود فروکش میکند. طبع آرام این افراد مانع از آن میشود که بخواهند خودخواه باشند. این افراد به سمت کسانی گرایش پیدا میکنند که بهشدت صادق باشند. استرسها خیلی زیاد روی این افراد تأثیر نمیگذارد. بهسرعت اعتماد اطرافیان را جلب میکنند و بهراحتی میتوان نظرشان را جلب کرد.
عطر با رایحه خنک
عطر گوچی: یکی از علاقهمندیهای مدیران موفق، عطر با رایحه خنک است. طبق قوانین روانشناسی عطر و شخصیت شناسی افراد از روی عطر دلخواهشان، کسانی که به عطر خنک علاقه دارند، دارای غرور مثبت هستند. این افراد در برنامهریزی دقیق هستند و سعی میکنند لحظهای از زمان خود را هدر ندهند. مدیریت زمان به این افراد کمک میکند بتواند کارها و اهداف خود را بهخوبی پیش ببرند. اگر با این اشخاص ملاقات کنید، طوری رفتار میکنند که گویا برنامههای خیلی بزرگی در سر دارند.
عطر با رایحه گرم
افرادی که به رایحه گرم علاقه دارند در کل افراد خونگرمی نیز هستند. معاشرت با این افراد لذت خاصی دارد. بسیار اهل سفر با دوستانشان هستند. در رقابتها خوب عمل میکنند؛ زیرا میدانند کجا و چگونه باید کاری را انجام دهند. اهداف بزرگی دارند و برای آن تلاش میکنند. به این افراد میتوان اعتماد کرد؛ زیرا بسیار مسئولیتپذیر هستند. طبع سرشار از احساس این افراد ستودنی است.
عطر با رایحه تند
مدیران موفق و سازماندهندگان معروف به عطرهای تند علاقه خاصی دارند. اعتمادبهنفس و هوش سرشار این افراد به آنها کمک میکند در مواقع لازم تصمیمهای خوب و دقیقی بگیرند. طبق نظریات روانشناسی عطر، علاقهمندان به رایحه تند همه چیز را مطابق میل خود تغییر میدهند. روحیه شاداب و سرزندهای دارند و در عشق بسیار صبورند.
آنچه در بالا به آن اشاره کردیم حاصل تجزیه و تحلیل رابطه عطر و ویژگیهای درونی مردان و زنان مختلف برای شناختن شخصیت افراد از روی عطر دلخواهشان یا همان روانشناسی عطر بود. طبق این توضیحات بهراحتی میتوانید برای دوست، همسر یا شریک عاطفی خود هدیهای متناسب با شخصیتش خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی با عرضهی و زنانه با ضمانت اصالت کالا در کنار شماست. شما طرفدار کدام رایحه هستید؟ برای ما در بخش نظرات در این باره بنویسید.
تاثیر عطر و بوی ادکلن بر حالتهای روانی
بو و رایحه میتواند موجب برانگیختن احساسات ما شود. خاطرات در ذهن ما میتوانند با مشخصه بو نیز به خاطر سپرده شوند از این رو استنشاق مجدد یک بوی خاص میتواند موجب مرور مجدد برخی خاطرهها شود. بنا به تحقیقهای انجام شده در این زمینه، بدن ما از طریق بو، تلاش به ارزیابی دیگر افراد میکند که به این شکل ممکن است به یک شخص بر اساس بوی وی، نزدیک شده یا از او دوری بجوییم.
تاثیر عطر و بوی ادکلن یا هر ماده بو دهنده طبیعی یا مصنوعی تنها به ایجاد حالت مثبت و منفی نیست و هر بویی میتواند تاثیر متفاوتی را وارد کرده و نمونه خلق منحصر به فردی را برانگیزد. برخی بوها، انرژی بخش هستند، وانیل دارای حس آرامش بخش است، عطر اسطوخودوس به افزایش اعتماد به نفس تیمهای ورزشی کمک میکند.
به عقیده برخی کارشناسان، تاثیر عطر و بوی ادکلن، چیزی بیش از ایجاد تغییر در خلق و خو است. عطر میتواند بر رفتار نیز تاثیر بگذارد چرا که بوی بد میتواند اضطراب مداوم را ایجاد کرده و این تنش طولانی مدت، موجب کاهش بهرهوری فرد خواهد شد. بوی خوب و آرامشدهنده نیز در نهایت بر رفتار فرد تاثیر گذاشته و صفتهای شخصیتی متفاوتی را از وی نشان خواهد داد.
تاثیر عطر بر نگاه دیگران به شخص
تاثیر عطر و بوی ادکلن علاوه ایجاد تغییر در احساس و رفتار شخصی، بر دید دیگران به ما نیز وارد است. مطالعاتی نشان داده است که بوی خوب یک فرد، میتواند بر حرفهای بودن و علاقهمند نشان دادن وی تاثیر بگذارد. بوی خوب حتی بر دیگر ابعاد جلوه فیزیکی شخصیتی مانند چهره و زیبایی دیداری نیز تاثیر میگذارد. در یک بررسی، افراد با بوی خوب، از نظر زیبایی ظاهری، رتبه بهتری گرفتهاند در حالی که بو بر ظاهر تاثیر نمیگذارد اما این پنداشت مثبت را در فرد ایجاد میکند.
تاثیر عطر و بوی ادکلن یک فرد بر نگاه ما به شخصیت آن نیز موثر است، حتی اگر نمود رفتاری بارزی از وی مشاهده نکرده باشیم. در یک بررسی علمی، افرادی که واکنش خوبی نسبت به بوی عطر یک فرد دیگر نداشتند، از نظر شخصیتی او را پرخاشگر میدیدند. ممکن است مناسب ندیدن یک بو به دلیل شرایط محیطی یا زمانی آن باشد. با توجه به فصل سرما به شما بررسی بهترین عطرهای زمستانی را پیشنهاد میکنیم.
تاثیر عطر و بوی ادکلن در خلاصه
مطالعات بسیاری در زمینه تاثیر عطر بر جسم، ذهن، رفتار و نگرش دیگران نسبت به شخص، انجام شده است و در بسیاری از آنها مشاهد شده که عطر میتواند تاثیری فراتر از ایجاد یک حس خوب یا بد داشته باشد و بر جمعبندی ارزیابی یک فرد از شخصیت یا ظاهر فرد دیگر تاثیر بگذارد.
عطر میتواند با خاطرهها در حافظه ثبت شود و از آن جا که بو یکی از نمودهای شخصیتی است، استفاده از عطر و ادکلن با سلیقه مطابق با شخصیت خود میتواند یک عنصر به خصوص در به خاطر سپردن شما، توسط دیگران شود. اگر از عطر و ادکلن مناسب استفاده کنید، دیگران با استنشاق مجدد این عطر به احتمال زیاد به یاد شما خواهند افتاد.
حال که با تاثیر مثبت ادکلن، پرفیوم و ادوتویلت آشنا شدهاید، بهتر است با تفاوت هرکدام آشنا شوید تا از ترکیب مناسب با سلیقه خود برای بهترین تاثیرگذاری بر دیگران، استفاده کنید.