بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی در استان و در دهه فجر افتتاح می‌شوند

معاون استاندار بوشهر : بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی در استان و در دهه فجر افتتاح می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۴۱ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۶۱ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۷۵۰۰ نفر در دهه فجر افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش بیگ نیوز؛ علی باستین در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: این طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، نفت گاز و پتروشیمی و زیر بخش‌های آنها درهمه شهرستان های استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود.

وی افزود: مسائل، مشکلات و چالش‌های مختلف حوزه اقتصادی استان بوشهر احصا شده و پیشنهادات لازم برای رفع آنها در قالب اخذ مجوزها، مشوق‌ها و معافیت‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوط تدوین و به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است تا زمینه برای تسهیل امور اقتصادی و سرمایه گذاری در این استان فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین فرصت‌های سرمایه گذاری بر اساس مزیت‌های موجود استان برای جذب سرمایه گذاران بزرگ در سطح ملی بررسی شده تا با عقد تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری در سفر رئیس جمهور زمینه برای توسعه اقتصادی بوشهر مهیا شود.

وی عنوان کرد: علاوه براین همه طرح‌های اقتصادی نیازمند سرمایه ثابت و در گردش با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بررسی و تفاهم نامه اولیه عقد شده که در نشست با مدیران عامل بانک ها قبل از سفر رئیس جمهور بررسی می‌شود تا تایید حداکثری جذب شود.

باستین ضمن قدردانی از مدیران امور اراضی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان بوشهر برای تخصیص زمین به طرح‌های اقتصادی این استان، از دستگاه‌های متولی درخواست کرد: با توجه به وجود چند طرح اقتصادی شاخص در میان پروژه‌های افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر و دومین سفر رئیس جمهور به استان، تمام تلاش خود را برای موافقت واگذاری زمین و صدور موافقت اصولی این طرح‌ها در موعد باقی مانده به کار گیرند.

وی عنوان کرد: در راستای تلاش برای تصویب مصوبات هر چه بهتر در دومین سفر رئیس جمهور به این استان، پیشنهاداتی با نظر مدیران دستگاه‌های اقتصادی و فرمانداران تدوین شده که باید مدیران هماهنگی‌های لازم در سطح وزارت خانه‌ها انجام دهند تا در نشست پیش از سفر با وزرا و معاونان آنها این پیشنهادات به صورت حداکثری مورد تایید قرار گیرد.

باستین اضافه کرد: همچنین مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم را با هیات عامل بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه وزارتخانه‌ها مانند شستا و ایمیدرو داشته باشند تا زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران بزرگ ملی در سطح استان فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اعلام کرد: نمایشگاه ملی آبزیان در سفر هیات دولت به استان بوشهر به دست رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و دستگاه‌های اقتصادی همکاری و تعامل لازم را در هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد داشته باشند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی گسترده‌ای از سوی مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران درباره طرح‌های افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر و سفر رئیس جمهور و خدمات انجام شده از هفته دولت تا امروز انجام شود و به سمع و نظر مردم برسد.

سفر دوم رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان بوشهر ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود.

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا