به دادگاه لاهه شکایت می‌کنیم

پس از حمله صبح امروز نظامیان صهیونیست؛

دادگاه

در پی حمله صبح امروز نظامیان صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری و شهادت ۱۰ فلسطینی، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: بخاطر جنایات امروز صهیونیست‌ها به دادگاه لاهه شکایت می کنیم.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل ازالجزیره، نبیل ابوردینه با اعلام این مطلب که “هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی دیگر برقرار نیست “افزود: پرونده این جنایت را به پرونده کشتارهای پیشین دشمن صهیونیستی نزد دادگاه لاهه اضافه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: فورا مساله کشتار امروز را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش می کنیم تا تصمیمی برای حمایت از مردم فلسطین در برابر دشمن اتخاذ شود.

ابوردینه همچنین از فراخون فوری عباس برای تمامی گروهها و جناح های فلسطینی برای برگزاری یک نشست اضطراری جهت تصمیم گیری مشترک برای نحوه مقابله با رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی همچنین اضافه کرد: فعالیت خود را برای پیوستن فلسطین به سایر سازمانها و عضویت در نهادهای بین المللی و تلاش همه جانبه برای احقاق حق مردم فلسطین، ادامه خواهیم داد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما از کمیسیون بین‌المللی تحقیق شورای حقوق بشر می‌خواهیم درباره کشتار جنین تحقیق کند و نتایج را به شورای امنیت ارجاع دهد.

در پی هجوم نظامیان رژیم اشغالگرقدس به شهر و اردوگاه جنین از چند محور بامداد امروز پنجشنبه و مقاومت مبارزان فلسطینی و ساکنان اردوگاه، در جریان درگیری‌های شدید مسلحانه در اردوگاه جنین، از صبح امروز ۱۰ فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های اشغالگران شهید و تعدادی دیگر زخمی شده اند که حال ۴نفر وخیم گزارش شده است.

می الکیله، وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه وضعیت اردوگاه جنین بسیار بحرانی است، گفت: طبق گزارش امدادگران هلال احمر، تعداد زیادی مجروح شده اند که هنوز بیرون آوردن آنها میسر نشده است، اشغالگران اسرائیلی مانع ورود آمبولانس ها به اردوگاه جنین برای نجات مجروحان شده اند.

الکیله تاکید کرد: نظامیان اشغالگر به بیمارستان دولتی جنین یورش برده و به عمد با شلیک گاز اشک آور به بخش کودکان بیمارستان باعث خفگی کودکان شدند.

وی خواستار نشست فوری صلیب سرخ جهانی و سازمان بهداشت جهانی برای متوقف کردن این تجاوزات و نجات جان فلسطینیان ساکن جنین شد.

انتهای پیام/

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا