بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

طبق گفته شفاف ، یک رژیم غذایی مناسب ، کلید نقل از Roista Saludkomova ، کلید سلامتی است. علاوه بر توجه به سطح پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، باید به محتوای فیبر موجود در آن نیز توجه شود.

الیاف دهان پلی ساکاریدهایی هستند که در گیاهان ذخیره می شوند و در معده و روده کوچک هضم و جذب نمی شوند و در روده بزرگ به میزان کمتری تخمیر می شوند. اگرچه مقدار قابل توجهی فیبر در بدن هضم نمی شود ، اما برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم است.

از طرف دیگر ، دریافت غذاهای غنی از فیبر به حرکت مواد در دستگاه گوارش کمک می کند و در عین حال به دلیل احساس سیری در بدن به کاهش وزن کمک می کند. فیبر در میوه ها ، سبزیجات و حبوبات به وفور یافت می شود.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که مردم توجه ویژه ای به گنجاندن فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشند. به طور معمول یک فرد بزرگسال باید روزانه 38 گرم و یک زن 25 گرم فیبر در روز مصرف کند.

بهترین غذاهای پر فیبر که می توانید در رژیم روزانه خود بگنجانید:

۱- تمشک: میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. در همین حال ، تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است که بیشترین مقدار در میان میوه ها است.

۲- کنگر فرنگی: تحقیقات نشان داده است که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است و مصرف آنها می تواند به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک کند.

۳- لنزها: 25٪ عدس را فیبر تشکیل می دهد که بالاترین میزان فیبر در بین حبوبات است. در عین حال با قرار دادن عدس در رژیم غذایی می توانید اطمینان حاصل کنید که بدن به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیاز بدن به فیبر

۴- آجیل و دانه ها: تقریباً همه آجیل ها و دانه ها درصدی فیبر دارند. با این وجود پسته ، بادام و تخمه آفتابگردان یکی از غذاهایی است که بیشترین فیبر را در خود جای داده است.

۵- نان: نان از انواع مختلف غلات مانند گندم ، جو و ذرت تهیه می شود. به خصوص نان های سبوس دار که حاوی سبوس هستند بهترین منبع فیبر هستند. نان همچنین یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا