برند هرمس: هر آنچه باید از تاریخچه تا محصولات بدانید

برند هرمس: هر آنچه باید از تاریخچه تا محصولات بدانید

درباره برند هرمس چه می دانید؟

هرمس یک برند فرانسوی فوق لوکس است که از سال ۱۸۳۷ با تولید لوازم سوارکاری شروع کرد و امروز به خاطر محصولات دست ساز بی نظیر مثل کیف های بیرکین و کلی، روسری های ابریشمی و عطرهای خاص، نمادی از کیفیت و اصالت در دنیای مد به حساب می آید.

شاید اسم هرمس رو شنیده باشید، یا شاید حتی کیف های معروف بیرکین و کلی اش رو از دور دیده باشید. ولی واقعاً درباره این برند اصیل فرانسوی چقدر می دونید؟ هرمس فقط یه اسم نیست، یه داستانه؛ داستانی از هنر، ظرافت، کیفیت بی نظیر و یه دنیا ارزش که از دل تاریخ مد و فشن بیرون اومده. از همون روزهای اول که تیری هرمس توی پاریس شروع به کار کرد تا الان که محصولاتش زینت بخش کمد سلبریتی ها و علاقه مندان به لوکس گراییه، این برند همیشه تونسته جایگاه خاص خودش رو حفظ کنه. آماده اید با هم یه سر به دنیای جذاب هرمس بزنیم و ببینیم پشت پرده این همه شکوه و خاص بودن چی پنهان شده؟ پس بزن بریم!

تاریخچه و ریشه های اصالت: از دهنه سازی تا امپراتوری مد

برای اینکه بفهمیم هرمس چقدر خفن و خاصه، باید یه کوچولو برگردیم به گذشته، دقیقاً به سال ۱۸۳۷ توی قلب پاریس. اینجا بود که یه آقای بااستعداد به اسم تیری هرمس، یه کارگاه کوچیک راه اندازی کرد که کارش ساختن دهنه و یراق اسب برای اشراف زاده ها و نجیب زاده های اروپایی بود. تو اون دوره، اسب سواری یه بخش مهم از زندگی اشراف بود و خب معلومه که اونا دنبال بهترین و باکیفیت ترین وسایل برای اسب هاشون می گشتن. تیری هرمس هم دقیقاً همین رو بهشون داد: محصولاتی که از چرم های مرغوب و با نهایت دقت و هنر دست ساخته می شدن و خیلی زود اسم هرمس رو سر زبون ها انداختن.

بنیان گذاری و آغاز راه (۱۸۳۷)

اولین محصولات هرمس، بیشتر شامل زین، افسار، مهار و بقیه چیزهایی می شد که برای اسب سواری حرفه ای و لوکس لازم بود. کیفیت این محصولات اونقدر بالا بود که خیلی زود هرمس شد انتخاب اول اشراف و خانواده های سلطنتی. تصور کنید، هر تیکه از این یراق آلات، نه فقط یه وسیله کاربردی، بلکه یه اثر هنری بود که نشون می داد صاحبش چقدر به جزئیات و کیفیت اهمیت می ده. این شروع کار، یه بنیان محکم برای هرمس ساخت و به دنیا نشون داد که این برند قرار نیست مثل بقیه باشه.

تحول و گسترش در قرن بیستم

با گذشت زمان و ورود به قرن بیستم، دنیا تغییر کرد و نیازها و سلیقه ها هم عوض شد. چارلز امیل، پسر تیری هرمس، در سال ۱۸۸۰ مدیریت شرکت رو به عهده گرفت و کم کم پای کیف های دستی و لوازم جانبی چرمی به محصولات هرمس باز شد. فکرش رو بکنید، اولین کیف دستی هرمس در سال ۱۹۰۰ معرفی شد که مخصوص سوارکاران بود و برای حمل زیر اسب طراحی شده بود. این کیف، آغاز یه مسیر جدید برای هرمس بود.

در دهه ۱۹۲۰، هرمس دیگه فقط محدود به لوازم سوارکاری نبود. تولید پوشاک چرمی (مثل ژاکت زیپ دار معروف که برای پرنس ولز طراحی شد)، اکسسوری های مختلف، ساعت و جواهرات در دهه ۱۹۳۰ و بعد هم عطر در دهه ۱۹۴۰، سبد محصولات هرمس رو خیلی متنوع تر کرد. این برند همیشه تونست با حفظ DNA اصلی خودش که همون کیفیت، اصالت و دست ساز بودن بود، خودش رو با تغییرات زمانه وفق بده و حتی جلوتر از ترندها حرکت کنه. مدیریت توی نسل های مختلف خانواده هرمس دست به دست شد، اما چیزی که ثابت موند، تعهد به ارزش های اصلی برند بود؛ چیزی که هرمس رو به امپراتوری لوکسی که امروز می شناسیم، تبدیل کرده.

فلسفه و ارزش های بنیادی هرمس: هنر، کیفیت و انحصار

هرمس فقط یه برند نیست، یه فلسفه ست. یه فلسفه که روی سه تا ستون اصلی بنا شده: هنر دست، کیفیت بی چون وچرا و یه جور انحصار شیرین که فقط از پس هرمس برمیاد. برای درک واقعی هرمس، باید عمیق تر به این ارزش ها نگاه کنیم.

دست ساز بودن و سنت گرایی: داستانی از پشت هر کیف

یکی از مهم ترین چیزهایی که هرمس رو خاص می کنه، پایبند بودن بی چون وچرای این برند به سنت ها و هنر دست (Artisanat) هست. وقتی یه محصول هرمس رو می بینید، باید بدونید که این فقط یه کالا نیست، حاصل ساعت ها تلاش و عشق یه صنعتگره. یه داستان قدیمی هست که میگه هر محصول چرمی هرمس، از ابتدا تا انتها، توسط فقط یک صنعتگر ساخته میشه. یعنی اون صنعتگر از برش اولیه چرم تا آخرین دوخت و پولیش، مسئولیت کامل اون محصول رو به عهده داره. این یعنی چی؟ یعنی هر محصول هرمس، روح و امضای اون صنعتگر رو با خودش داره و این چیزیه که هیچ ماشینی نمی تونه بهش اضافه کنه.

برای ساختن این محصولات، هرمس از بهترین و کمیاب ترین مواد اولیه استفاده می کنه. چرم های خاص و کمیاب (مثل چرم تمساح، مارمولک یا شترمرغ)، ابریشم های طبیعی که توی بهترین مزارع دنیا تولید میشن، یا فلزات گران بها، فقط بخش کوچیکی از موادی هستن که توی محصولات هرمس به کار میرن. این انتخاب وسواس گونه مواد اولیه و تلفیقش با هنر بی نظیر صنعتگران، چیزیه که کیفیت افسانه ای هرمس رو رقم می زنه.

لوکس گرایی پایدار و بی زمان

برندهای زیادی هستن که دنبال ترندهای زودگذر میرن و هر فصل یه چیز جدید رو مد می کنن، اما هرمس اینجوری نیست. فلسفه هرمس، لوکس گرایی بی زمان هست. یعنی محصولاتی رو طراحی می کنه که نه فقط امروز، بلکه دهه ها و حتی قرن ها بعد هم زیبا، ارزشمند و خواستنی باشن. یه کیف هرمس، یه سرمایه گذاریه، نه فقط یه خرید فصلی. اونقدر کیفیت و دوام داره که میتونه از نسلی به نسل دیگه منتقل بشه و ارزشش رو حفظ کنه، حتی گاهی اوقات بیشتر هم بشه. این یعنی هرمس فقط یه برند مد نیست، یه اثر هنریه که با گذشت زمان ارزشش بیشتر میشه.

محدودیت در تولید و انحصار: چرا محصولات هرمس اینقدر کمیاب و گران هستند؟

یکی از جذاب ترین و شاید کمی مرموزترین جنبه های هرمس، استراتژی تولید محدود و انحصاریشه. حتماً شنیدید که برای خرید یه کیف بیرکین، باید توی یه لیست انتظار طولانی قرار بگیرید که گاهی سال ها طول می کشه. این محدودیت عمدی در تولید، فقط یه استراتژی بازاریابی نیست، بلکه ریشه در فلسفه کیفیت و دست ساز بودن داره.

هرمس به جای تولید انبوه و فست فشن، روی خلق شاهکارهای هنری با نهایت دقت و وسواس تمرکز داره. همین محدودیت، محصولات هرمس رو فوق العاده کمیاب، خاص و در نتیجه گران قیمت می کنه. این استراتژی، پرستیژ و جایگاه برند رو توی اوج نگه می داره و حس انحصاری بودن رو به مشتریانش منتقل می کنه. شما با خرید یه هرمس، فقط یه کالا نمی خرید، بلکه بخشی از یه باشگاه خاص و انحصاری میشید.

لوگو و هویت بصری هرمس: سادگی با داستان عمیق

هر برند بزرگ و معتبری، یه هویت بصری قوی داره که باهاش شناخته میشه. هرمس هم از این قاعده مستثنی نیست. لوگو و رنگ نارنجی معروف این برند، هر کدوم داستان ها و معانی عمیقی دارن که بد نیست باهاشون آشنا بشیم.

تحلیل لوگو: کالسکه دوک با اسب

وقتی به لوگوی هرمس نگاه می کنیم، یه کالسکه دوک با اسب و درشکه چی می بینیم. این تصویر، یه ارجاع مستقیم به ریشه های این برند در صنعت سوارکاری و دهنه سازی داره. کالسکه نماد حرکت، پیشرفت و سفره، در حالی که اسب همیشه نمادی از قدرت، نجابت و سرعت بوده. حضور درشکه چی هم نشون دهنده مهارت، کنترل و هدایت دقیق هست. این لوگو، با وجود سادگی ظاهریش، داستان اصالت، میراث خانوادگی و تعهد هرمس به کیفیت از همون روزهای اول رو روایت می کنه. اون به ما یادآوری می کنه که هرمس از کجا اومده و چقدر به ریشه هاش وفاداره.

رنگ سازمانی نارنجی: داستانی از جنگ و خلاقیت

رنگ نارنجی هرمس، یکی از نمادین ترین رنگ ها توی دنیای لوکسه. اما می دونستید انتخاب این رنگ، یه داستان جالب پشتش داره؟ میگن توی دوران جنگ جهانی دوم، به دلیل کمبود مواد اولیه، هرمس دیگه نمی تونست از رنگ های اصلی و مرسوم برای بسته بندی محصولاتش استفاده کنه. تنها رنگی که به وفور موجود بود، همین نارنجی بود! اونا هم تصمیم گرفتن از همین رنگ استفاده کنن و همین شد که نارنجی، تبدیل شد به رنگ امضای هرمس. این رنگ، نمادی از انرژی، خلاقیت، گرما و تمایز هست و الان دیگه کمتر کسی هرمس رو بدون جعبه های نارنجی نمادینش تصور می کنه.

تلفظ صحیح برند هرمس (Hermès): اِرمِس یا اَرمِس؟

توی فارسی خیلی ها هرمس رو با همون حرف ه اولش تلفظ می کنن، اما اگه بخوایم فرانسوی و درستش رو بگیم، باید بدونیم که حرف H اول کلمه Hermès تلفظ نمیشه. تلفظ صحیح این کلمه بیشتر شبیه اِرمِس یا اَرمِس هست، با یه تأکید ظریف روی بخش دوم. این یه جزئیات کوچیکه، ولی برای کسایی که به دنیای مد و برندهای لوکس علاقه دارن، دونستنش خالی از لطف نیست و نشون دهنده دقت و توجه به جزئیاته.

معرفی نمادین ترین محصولات هرمس: از کیف تا عطر

وقتی اسم هرمس میاد، ناخودآگاه یه سری محصولات خاص توی ذهن مون میاد که هر کدومشون یه جورایی نماد این برند هستن. بیایید با هم یه نگاهی به این شاهکارهای هرمس بندازیم.

کیف های بیرکین و کلی: افسانه های چرمی

اگه بخوایم فقط دو تا محصول رو به عنوان امضای هرمس معرفی کنیم، بدون شک کیف های بیرکین و کلی هستن. این دو کیف، نه فقط یه اکسسوری، بلکه یه جور جایگاه اجتماعی و سرمایه گذاری به حساب میان.

  • کیف کلی (Kelly Bag): داستان این کیف به دهه ۱۹۳۰ برمی گرده. در ابتدا اسمش Haut à Courroies بود، اما وقتی گریس کلی، ستاره هالیوود و بعداً پرنسس موناکو، برای پنهان کردن بارداریش از چشم عکاسان، کیف رو جلوی شکمش گرفت و عکسش توی مجله لایف چاپ شد، این کیف به سرعت به اسم کلی معروف شد و نمادی از ظرافت و لوکس گرایی شد.
  • کیف بیرکین (Birkin Bag): داستان بیرکین هم به یه پرواز هوایی در سال ۱۹۸۴ برمی گرده. ژان لوئیس دوما، رئیس وقت هرمس، کنار جین بیرکین، هنرپیشه و خواننده معروف انگلیسی، نشسته بود. جین بیرکین از پیدا کردن یه کیف جادار و شیک برای سفرهاش که همه وسایلش رو توش جا بده، گلایه می کرد. این شد که دوما به فکر طراحی کیفی افتاد که هم زیبا باشه و هم کاربردی. کیف بیرکین با طراحی مستطیلی و جادار، قفل های خاص و دست ساز بودنش، بلافاصله به نمادی از لاکچری و خاص بودن تبدیل شد. همونطور که گفتیم، برای خرید یه بیرکین، باید توی یه لیست انتظار طولانی باشید و قیمت اون هم سر به فلک می کشه.

هر دوی این کیف ها با چرم های فوق العاده باکیفیت و با دست ساخته میشن و می تونن تا سال ها بدون افت کیفیت، همراه شما باشن.

روسری های ابریشمی (Carré): بوم های نقاشی پوشیدنی

روسری های ابریشمی هرمس که به Carré معروف هستن، از سال ۱۹۳۷ وارد بازار شدن و خیلی زود به یه نماد از هنر و ظرافت تبدیل شدن. هر روسری، مثل یه بوم نقاشی می مونه که روش طرح های خلاقانه و هنرمندانه نقاشی شده. از حیوانات و طبیعت گرفته تا صحنه های تاریخی و انتزاعی، تنوع طرح ها بی نظیره. ابریشم مورد استفاده توی این روسری ها، از بهترین نوع ابریشم طبیعیه و کیفیت چاپ و رنگ هاش اونقدر بالاست که هر بار نگاه کردن بهش، یه تجربه هنریه. سلبریتی ها و خاندان سلطنتی مثل ملکه الیزابت و آدری هپبورن هم از طرفداران پر و پا قرص این روسری ها بودن.

عطر و ادکلن هرمس: رایحه های ماندگار

هرمس توی دنیای عطر و ادکلن هم حرف های زیادی برای گفتن داره. اولین عطر این برند، کالیشه (Calèche) بود که سال ۱۹۶۱ معرفی شد. عطرهای هرمس به خاطر رایحه های پیچیده، منحصربه فرد و ماندگاری فوق العاده شون شناخته میشن. Terre d’Hermès یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین عطرهای مردانه این برند هست که رایحه ای چوبی و خاکی داره و خیلی ها رو جذب خودش کرده. عطرهای هرمس فقط یه بوی خوب نیستن، یه جور امضای شخصی هستن که هر کسی رو که از کنارش رد میشه، شیفته خودش می کنه.

ساعت های هرمس: زمان سنج های هنرمندانه

اگه دنبال یه ساعت لوکس و خاص هستید که هم کیفیت بالایی داشته باشه و هم طراحی هنرمندانه، ساعت های هرمس انتخاب خوبی هستن. مدل هایی مثل Heure H با قاب H شکلش که نماد هرمس هست، خیلی معروفن. حتی هرمس با همکاری اپل، ساعت های هوشمند Apple Watch Hermès رو هم تولید کرده که ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته و طراحی لوکس هرمسه.

کالکشن های لباس (Haute Couture و Ready-to-Wear): ظرافت در پوشش

شاید فکر کنید هرمس فقط به کیف و روسری معروفه، اما این برند توی زمینه لباس هم حرف های زیادی برای گفتن داره. کالکشن های لباس هرمس به دو دسته اصلی تقسیم میشن:

  • اوت کوتور (Haute Couture): این ها لباس هایی هستن که به صورت سفارشی و با دست، برای مشتریان خاص و معمولاً برای مراسم و فشن شوهای بزرگ طراحی و ساخته میشن. هر تیکه از این لباس ها، یه اثر هنریه و قیمت های نجومی دارن.
  • ردی تو وِر (Ready-to-Wear): این کالکشن ها شامل لباس های آماده ای هستن که برای استفاده روزمره و شیک پوشی طراحی شدن. لباس های هرمس همیشه سبکی کلاسیک، مینیمال و لوکس دارن. از پارچه های باکیفیت مثل ابریشم، پشم، چرم، لینن و ساتن استفاده میشه و برش ها و دوخت هاش بی نظیره. هرمس توی لباس هاش هم دنبال ترندهای لحظه ای نیست و روی طراحی های ماندگار و باکیفیت تمرکز می کنه.

سایر محصولات: از جواهرات تا لوازم دکوراسیون

لیست محصولات هرمس فقط به این ها ختم نمیشه. این برند دنیایی از محصولات لوکس و خاص رو تولید می کنه که شامل جواهرات، اکسسوری های کوچیک چرمی مثل کیف پول و جاکلیدی، لوازم خانگی و دکوراسیون، لوازم التحریر و حتی کالاهای ورزشی میشه. هدف هرمس اینه که تمام جنبه های زندگی مشتریانش رو با هنر، کیفیت و لوکس گرایی خودش پر کنه.

سلبریتی ها و طرفداران هرمس: سفیران بی کلام لوکس گرایی

هرمس همیشه محبوب دل سلبریتی ها، افراد مشهور و خاندان های سلطنتی بوده. این افراد، خودشون یه جورایی سفیران بی کلام این برند محسوب میشن و حضور محصولات هرمس توی استایلشون، اعتبار و پرستیژ برند رو دوچندان می کنه. انگار یه جور «کلاس» خاص به استایلشون میده که فقط با هرمس به دست میاد.

مثلاً گریس کلی رو که گفتیم، ملکه موناکو، با کیف کلیش جاودانه شد. یا جین بیرکین که الهام بخش کیف بیرکین شد. این ها فقط یه شروع بودن. ملکه الیزابت دوم هم از جمله شخصیت های سلطنتی بود که علاقه زیادی به روسری های ابریشمی هرمس داشت و بارها با اون ها دیده شده. آدری هپبورن، ستاره دوست داشتنی سینما، هم از طرفداران پروپاقرص این روسری های خاص بود که به استایلش جلوه ای بی نظیر می داد.

در دنیای مدرن هم، لیست سلبریتی های طرفدار هرمس تمومی نداره. ویکتوریا بکهام، دیوید بکهام، کیم کارداشیان، جنیفر لوپز و خیلی های دیگه، بارها با کیف های بیرکین و کلی یا سایر محصولات هرمس توی انظار عمومی دیده شدن. آنجلینا جولی هم یکی از اوناست که اغلب کیف های دستی هرمس رو توی استایل های روزمره اش استفاده می کنه و نشون می ده چقدر به کیفیت و اصالت اهمیت می ده. حتی توی مراسم های خاص مثل اسکار یا فستیوال های سینمایی، سلبریتی ها رو با لباس های اوت کوتور هرمس می بینیم که نشون دهنده اوج لوکس گرایی و سلیقه شونه. مثلاً کلویی ژائو، فیلمساز چینی، در مراسم اسکار ۲۰۲۱ با یه پیراهن A-line ساده اما فوق العاده شیک از هرمس ظاهر شد که نشون دهنده سادگی و ظرافت این برند در عین لوکس بودنه.

این حضور گسترده بین افراد بانفوذ و سلبریتی ها، فقط جنبه تبلیغاتی نداره. اون ها با انتخاب هرمس، پیامی رو منتقل می کنن: پیامی از جایگاه اجتماعی، سلیقه خاص و البته درک عمیق از هنر و کیفیت. هرمس به خاطر همین حضورهای هدفمند و البته کیفیت بی نظیر خودش، همیشه توی صدر لیست برندهای لوکس جهان باقی مونده.

هرمس در دنیای امروز: چالش ها و چشم انداز آینده

توی دنیای پرسرعت امروز که هر روز یه ترند جدید میاد و میره، نگه داشتن جایگاه یه برند با قدمت مثل هرمس، خودش یه هنر بزرگه. هرمس تونسته با استراتژی های هوشمندانه و وفاداری به ارزش هاش، توی این دنیای رقابتی دوام بیاره و حتی قوی تر بشه.

چگونه هرمس سنت ها و ارزش های خود را در عصر دیجیتال حفظ می کند؟

این روزها همه چیز داره به سمت دیجیتالی شدن میره، از خرید و فروش گرفته تا معرفی محصولات. اما هرمس با اینکه یک برند سنتیه، تونسته خودش رو با دنیای دیجیتال وفق بده، بدون اینکه از اصالتش کم بشه. اون ها وب سایت های مدرن، حضور قوی توی شبکه های اجتماعی و حتی اپلیکیشن های خاص برای تجربه مشتری دارن. ولی هرگز برای فروش عجله نمی کنن. محصولاتشون رو به صورت آنلاین هم عرضه می کنن، اما همچنان لیست انتظار و تولید محدود رو حفظ کردن تا حس انحصاری بودن از بین نره. این ترکیب سنت و مدرنیته، به هرمس کمک کرده تا نسل های جدید مشتریان رو هم جذب کنه.

هرمس به جای دنبال کردن ترندهای زودگذر، روی خلق آثاری بی زمان و پایدار تمرکز می کنه که با هر سلیقه ای و در هر دوره ای همخوانی داشته باشند. این رمز موفقیت برند برای حفظ جایگاهش در دنیای متغیر امروزه.

رقابت با برندهای لوکس جدید و تغییر سلیقه مشتریان

رقابت توی دنیای برندهای لوکس خیلی زیاده. هر روز یه برند جدید با ایده های تازه میاد و سعی می کنه سهمی از بازار رو بگیره. سلیقه مشتریان هم مدام در حال تغییره؛ بعضی ها دنبال مینیمالیسم هستن، بعضی ها دنبال ماکسیمالیسم. هرمس چطور با این چالش ها کنار میاد؟ با تمرکز روی کیفیت بی نظیر، دست ساز بودن و خدمات مشتری درجه یک. اونا میدونن که مشتریان وفادار هرمس، نه فقط دنبال یه محصول، بلکه دنبال یه تجربه هستن. تجربه حس خاص بودن، کیفیت بی عیب و نقص و داشتن یه تکه از تاریخ مد. این ها چیزهایی هستن که هیچ برند نوپایی نمی تونه به این راحتی بهشون برسه.

تمرکز بر نوآوری ضمن حفظ اصالت

هرمس با اینکه به سنت هاش پایبنده، اما از نوآوری غافل نمیشه. همکاری با اپل برای تولید ساعت های هوشمند، یا استفاده از تکنولوژی های جدید توی فرآیند دباغی چرم و تولید ابریشم، نشون دهنده اینه که هرمس همواره در حال پیشرفته. اما این نوآوری ها هیچ وقت به قیمت از دست دادن اصالت و فلسفه اصلی برند تموم نمیشن. اون ها همیشه سعی می کنن تعادل رو بین گذشته درخشان و آینده رو به جلو حفظ کنن. چشم انداز آینده هرمس، همچنان بر پایه کیفیت، هنر دست، پایداری و احترام به محیط زیست خواهد بود. این برند می دونه که برای ماندگاری، باید همواره بهترین باشه و داستانی برای گفتن داشته باشه.

نتیجه گیری

خب، تا اینجا با هم یه سفر هیجان انگیز به دنیای هرمس داشتیم و دیدیم که این برند فرانسوی، فقط یه اسم و لوگو نیست؛ هرمس یه میراثه، یه تاریخ پر از هنر و اصالت. از همون روزهای اول که تیری هرمس با عشق و دقت شروع به ساختن دهنه و یراق اسب کرد، تا امروز که محصولات دست سازش نمادی از لوکس گرایی و کیفیت بی چون وچرا هستن، این برند همیشه تونسته جایگاه خودش رو حفظ کنه و حتی اون رو ارتقا بده.

فلسفه هرمس روی سه پایه اصلی بنا شده: هنر دست، کیفیت بی نظیر و انحصار. همین ارزش ها باعث شدن که کیف های بیرکین و کلی، روسری های ابریشمی، عطرها و ساعت های این برند، نه فقط یه کالا، بلکه یه سرمایه گذاری با ارزش و یه اثر هنری باشن. هرمس نشون داده که میشه توی دنیای مدرن هم اصالت رو حفظ کرد و با تمرکز بر کیفیت، پایداری و نوآوری هوشمندانه، همچنان الهام بخش باقی موند. با هرمس، شما فقط یه محصول نمی خرید، بلکه بخشی از یه داستان بزرگ و باشکوه میشید؛ داستانی از تعهد به زیبایی، کمال و لوکس گرایی بی زمان.

سوالات متداول

برند هرمس مال کجاست؟

برند هرمس متعلق به کشور فرانسه است. این برند اصیل در سال ۱۸۳۷ توسط تیری هرمس در شهر پاریس بنیان گذاری شد و دفتر مرکزی آن همچنان در همین شهر قرار دارد.

موسس برند هرمس کیست؟

موسس برند هرمس، آقای تیری هرمس (Thierry Hermès) است که در سال ۱۸۳۷ کارگاه کوچکی را در پاریس برای تولید دهنه و یراق اسب راه اندازی کرد.

چرا محصولات هرمس اینقدر گران هستند؟

محصولات هرمس به چند دلیل گران قیمت هستند: استفاده از مرغوب ترین و کمیاب ترین مواد اولیه، فرآیند تولید کاملاً دست ساز توسط صنعتگران ماهر (هر محصول توسط یک نفر ساخته می شود)، استراتژی تولید محدود و انحصاری که باعث کمیاب شدن محصولات می شود، و ارزش برند و میراث تاریخی آن که به محصولات پرستیژ بالایی می بخشد.

کیف بیرکین هرمس چیست و چرا لیست انتظار دارد؟

کیف بیرکین یکی از نمادین ترین و محبوب ترین کیف های دستی برند هرمس است که به نام جین بیرکین، هنرپیشه و خواننده انگلیسی نامگذاری شده. این کیف به خاطر طراحی کاربردی، کیفیت بی نظیر و کاملاً دست ساز بودنش معروف است. لیست انتظار طولانی برای خرید این کیف به دلیل تولید محدود و زمان بر بودن ساخت آن است تا انحصار و پرستیژ آن حفظ شود.

چه محصولاتی در برند هرمس تولید می شود؟

برند هرمس طیف وسیعی از محصولات لوکس را تولید می کند که شامل کیف دستی (مانند بیرکین و کلی)، روسری های ابریشمی، عطر و ادکلن، ساعت، جواهرات، کالکشن های لباس (اوت کوتور و ردی تو وِر)، اکسسوری های چرمی کوچک، لوازم خانگی و دکوراسیون می شود.

تلفظ صحیح برند Hermès چیست؟

تلفظ صحیح برند Hermès در زبان فرانسه اِرمِس یا اَرمِس است، به طوری که حرف H ابتدایی آن تلفظ نمی شود و روی بخش دوم کلمه تأکید می شود.

لوگو هرمس چه معنایی دارد؟

لوگو هرمس که تصویری از یک کالسکه دوک با اسب و درشکه چی را نشان می دهد، به ریشه های تاریخی این برند در صنعت دهنه سازی و یراق اسب برای اشراف زادگان در قرن نوزدهم اشاره دارد. این لوگو نمادی از اصالت، میراث، حرکت رو به جلو و تعهد به هنر سوارکاری و کیفیت است.

دکمه بازگشت به بالا