برخط شدن مالیات ستانی از نقل و انتقال سهام غیر بورسی

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” برخط شدن مالیات ستانی از نقل و انتقال سهام غیر بورسی ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در جهت تسهیل امور مودیان و بهبود محیط کسب و کار، مالیات ستانی از نقل و انتقال سهام غیر بورسی برخط شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان امور مالیاتی، سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در سی و یکمین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مودیان و بهبود محیط کسب و کار، از این به بعد مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام می‌شود.

با الکترونیکی شدن مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی علاوه بر کاهش زمان این فرآیند از چند روز به چند دقیقه، فعالین اقتصادی از سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد و مراجعه حضوری بی نیاز شدند.

گفتنی است براساس فرآیند دیده شده اشخاص حقیقی/حقوقی که به عنوان سهامدار یک شرکت درخواست نقل و انتقال سهام را از طریق اداره ثبت شرکت‌ها ثبت می‌نمایند و وضعیت درخواست آن‌ها به مرحله پرداخت مالیات می‌رسد می‌توانند درخواست‌های مربوط به نقل و انتقال سهام خود را در پنجره واحد خدمان مالیاتی مشاهده نموده و اقدام به صدور پرداخت برخط قبض نمایند.

از طرف دیگر بدیعی است که پس از پرداخت مالیات، اطلاعات پرداخت از قبیل شناسه، مبلغ قبض و همچنین تاریخ پرداخت برای اداره ثبت شرکت‌ها به صورت برخط ارسال می‌گردد.

خروج از نسخه موبایل