با کسانی‌که ارزش‌های اعتقادی را زیرسوال می‌برند، علنی برخورد شود

بیگ نیوز/همدان خطیب موقت نمازجمعه همدان با بیان اینکه باید در برابر افرادی که برخلاف موازین شرعی حرف زدند، ایستاد، گفت: با کسانی‌که ارزش‌های اعتقادی را زیرسوال می‌برند باید علنی برخورد شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده جمعه ۲۹ مهرماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی شهر همدان، اظهار کرد: شوروی سابق به جایی رسیده که در حال حاضر، حیات روسیه به بقای جمهوری اسلامی وصل است و اگر جمهوری اسلامی به داد آن نرسد و نفتش را نفروشد به وضعیت بدی دچار می‌شود. ترانزیت کالاهای روسیه از نظر اقتصادی سالی ۲۵ میلیارد دلار عاید جمهوری اسلامی می‌کند.

ارزنده تصریح کرد: در این اوضاع و احوال، دشمن بیرونی و نفوذی داخلی دائما در حال پمپاژ خبرهای ناراحت کننده هستند، می‌خواهند حواس مردم را پرت کنند و امید را از جامعه بگیرند. در سه هفته اخیر دستاوردهایی به دست آوردیم که خیلی راحت از کنارش رد شدیم و دشمن نگذاشت به آن‌ها توجه کنیم.  

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف متخصصان را به شبکه‌های ماهواره‌ای آوردند تا ببینند در برابر پیشرفت ایران چه کنند. از نظر اقتدار، نظام جمهوری اسلامی به حدی بالا رفته که دبیرکل ناتو در ابتدا داشت رجزخوانی می‌کرد و گارد می‌گرفت اما مثل بچه مودب دیروز گفتند از ایران می‌خواهیم در جنگ غیرقانونی روسیه و اوکراین، از روسیه حمایت نکند. چنان هیمنه غرب فرو ریخته که نمی‌دانند چه کنند. 

خطیب موقت نماز جمعه همدان بیان کرد: نتانیاهو خبیث می‌گوید ما به اکراین سلاح ارسال نمی‌کنیم چراکه ممکن است سلاح از ایران سر در بیاورد. تمام کشورهاب غربی تمام تجهیزاتشان را در اختیار اوکراین قرار دادند. یک زمانی می‌ترسیدند که نکند کشوری به ایران تسهیلات بفروشد اما امروز می‌ترسند ایران سلاح بفروشد. ۴۰ سال کاری کردند ایران نتواند اما الان پرچم سفید به بالا بردند و می‌گویند تسلیم هستیم.

ارزنده با بیان اینکه فوران در ثبات قدم، فایده ندارد، مطرح کرد: فوران به زودی فروکش می کند و ثبات قدم براساس تقوا، تهذیب، علم، آگاهی و فهم است. اگر می‌خواهید در دوران ظهور ثابت قدم باشید صرف گفتن اینکه “من شیعه هستم” کافی نیست و باید علم و آگاهی خود را بالا ببرید.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد حق بگوید، باید علم داشته باشد، اگر علم نداشته باشد جای حق و باطل را عوض می کند، باید عالمانه عمل کنیم و نکته دوم اینکه چه بسا به چیزی علم نداریم و باطن آن مسیر حق است. در این اوضاع و احوال بیش از هر زمان دیگر باید حواسمان جمع باشد، اگر کسی به چیزی علم ندارد به این راحتی ها نباید یک توئیت بزند و مطلبی را بگوید که باعث از بین رفتن آرامش جامعه شود و عده ای را به خیابان‌ها بکشد و خسارت جانی، مالی و اقتصادی بزند و در بوق تبلیغاتی دشمن بدمد و هزاران خسران و ضرر برای جامعه اسلامی داشته باشد.

خطیب موقت نمازجمعه همدان مطرح کرد: عده‌ای در قالب سلبریتی‌ یا برخی از سیاسیون برای چهار روز دنیایشان یا برخی به قول امروزی‌ها برای افزایش فالوئرهای خود یا برخی برای شرکت در انتخابات به دنبال جذب رای هستند. دنیای آن‌ها همه چیزشان شده و به همین علت با دشمن همسو و همراه می‌شوند. برخی مواقع لازم است انسان بصیر، آگاه، هوشیار و انقلابی، مطلب حق را هم نگوید چراکه دشمن علیه شما استفاده می‌کند.

ارزنده با بیان اینکه باید در برابر افرادی که برخلاف موازین شرعی حرف زدند، ایستاد، گفت: متاسفم در دولت آقای رئیسی که پرچم امر به معروف و نهی از منکر برافراشته شده، مسئولی در این دولت برخلاف مسیر احکام نورانی قرآن و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مطلبی منتشر کند که اگر نخواهد امر به معروف شود چه کسی را باید ببیند؟ بنابراین با کسانی‌که ارزش‌های اعتقادی را زیرسوال می‌برند باید علنی برخورد شود.

وی با اشاره به حوادث ۳۰ آنلاین در تهران، بیان کرد: ۳۰ آنلاین دانش آموزان همدانی در حمایت و به عنوان اعتراض از دانش آموزانی که شهربانی آن‌ها را گرفته و هتک حرمت کرده بود، تظاهرات کردند و مسیر طولانی را درنظر گرفتند، وقتی به میدان رسیدند چندین هزار جمعیت رسیده بود و در این اعتراضات شش نفر به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند. در اول و دوم آبان ماه مردم در اعتراض به این مسئله بیرون آمدند، دست به دست هم دادند و صدهزار جمعیت در همدان تجمع کردند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا