با ستون فقرات طالبان آشنا شوید!

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” با ستون فقرات طالبان آشنا شوید! ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز، یک شب که از آن حدود دو ماه می‌گذرد، تیمی از افسران امنیتی طالبان در حومه پایتخت افغانستان گرد هم آمدند تا برای حمله به یک مخفیگاه داعش آماده شوند.

با نزدیک شدن به ساعت صفر، مردان با تفنگ‌های خود آماده حمله شدند، حبیب رحمان انقایاد، در تلاش بود تا محل دقیق هدف خود را به دست آورد. او تلفن همکارانش را گرفت و با مافوق آنها تماس گرفت و آنها اصرار داشتند که آدرس مکان هدف را به واتس اپ او ارسال کرده اند. فقط یک مشکل وجود داشت: واتس اپ حساب کاربری او را برای تبعیت از تحریم های آمریکا مسدود کرده بود.

انقایاد، تنها نبود. در ماه‌های اخیر، شکایت‌های مقامات طالبان، پلیس و سربازانی که اکانت‌های واتس‌اپ‌شان مسدود یا موقتاً غیرفعال شده‌اند، فراگیر شده‌است، اختلالاتی که نشان می‌دهد چگونه پلت فرم پیام‌رسانی به ستون فقرات دولت نوپای طالبان تبدیل شده است. این وقفه‌ها همچنین بر پیامدهای گسترده تحریم‌های بین‌المللی بر دولتی که به یکی از منزوی‌ترین دولت‌های جهان تبدیل شده است، تأکید می‌کند.

ستون فقرات طالبان را بشناسید!

واتس‌اپ که متعلق به متا است، نام گروه‌ها، توضیحات و عکس‌های پروفایل گروهی را در این اپلیکیشن پیام‌رسان اسکن می‌کند تا طالبان را در میان کاربران شناسایی کند و حساب‌های آنها را مسدود کند.

متن کامل این گزارش اینجا است.

227227

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا