اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم رتبه چند می شود؟

کنکور یکی از ماراتن های اصلی پیش روی تمامی دانش آموزانی است که قصد حضور در دانشگاه های کشور و طی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و بالاتر را دارند. در این زمینه دستیابی به نتیجه مطلوب مستلزم مطالعه دقیق، تست زنی صحیح و اشراف کامل نسبت به منابع و محتویات درسی است. اما در این اینجا یک سؤال مهم و اساسی ذهن بسیاری از دواطلبان کنکور را به خود معطوف ساخته که اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم، رتبه چند می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگر داوطلب در طی فرآیند کنکور هیچ تستی نزند، به دلیل نداشتن نمره منفی احتمال قبولی آن در کنکور وجود دارد. اما نباید انتظار داشته باشد که در دانشگاه های خاص و معتبر دولتی قبول شود. در واقع ملاک قبولی در اثر نزدن هیچ یک از تست ها در کنکور صرفاً قبول شدن در مرحله اولیه و قبولی در دانشگاه های سطح پایین است. از آنجایی که پاسخ این سؤال برای داوطلبان اهمیت فراوانی دارد، در ادامه به تشریح و بررسی این موضوع مهم و سایر عوامل مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

آموزش |آموزشگاه

آیا بدون درس خواندن می توان در کنکور قبول شد؟

همانطور که در سایت در تهران کجاست آمده است:

کنکور یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی هر دانش‌ آموزی است. موفقیت در کنکور می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا به دانشگاه مورد نظر خود راه پیدا کنند و آینده شغلی خود را رقم بزنند.

به طور کلی قبول شدن در کنکور سراسری و حضور در برترین دانشگاه های کشور از آرزوی اصلی تمامی پشت کنکوری هاست. اما نوع هدف، میزان تلاش و علاقه برای موفقیت در این ماراتن کشوری با توجه به رشته، جنسیت و سن داوطلبان متفاوت است. در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده و حضور دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی در بسیاری از شهرها، شهرستان ها و حتی بخش های کشور مسیر قبول شدن در کنکور با کمترین میزان تلاش و درس خواندن را هموار ساخته است. اما باید توجه داشته باشید که بدون درس خواندن صرفاً در دانشگاه های پر ظرفیت نظیر غیر انتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد امکان پذیر خواهد بود. پس اگر به دنبال قبولی رشته های خاص در بهترین دانشگاه های کشور هستید یا باید به صورت فردی برای خود برنامه ریزی کرده و یا حتما به آموزشگاه کنکور با تجربه و دارای سابقه درخشان در این زمینه مراجعه کنید.

عوامل مؤثر بر رتبه کنکور و تست زنی مطلوب

برخلاف افرادی که صرفاً بدون مطالعه و بنا به حضور در دانشگاه به بهانه های مختلف نظیر فرار از سربازی، اخذ مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم و … داوطلبانی هستند که با اشتیاق فراوان برای حضور مؤثر و پرشور در کنکور تلاش می کنند. بر همین اساس آشنایی با عوامل مؤثر در نحوه تست زنی و اخذ رتبه مناسب برایشان اهمیت فراوانی دارد. چرا که تست زنی صحیح و عدم زدن تست نادرست (اخذ نمره منفی) تأثیر بسزایی در دستیابی به رتبه مناسب در کنکور دارد. در این راستا کارشناسان و مشاوران تحصیلی یک سری عوامل را برای تست زنی مطلوب در کنکور و حصول نتیجه مطلوب تعریف کرده اند. که برخی از اصلی ترین و مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • تسلط کامل و کافی بر دروس رشته ای که در آن تحصیل کرده اید؛ در وهله اول داوطلبان باید بر تمامی دروش رشته ای که در آن تحصیل نموده اند، تسلط داشته باشند و با شناخت کافی نست به منابع، بودجه بندی و درصد تأثیر در کنکور اقدام به مطالعه و تست زنی جزئی و کلی نمایند.
  • حل تست ها و آزمون های ادوار گذشته
  • حل تمرین ها و سؤالات کاربردی
  • مدیریت زمان
  • استفاده از منابع آموزشی مکمل و معتبر
  • تکرار و تمرین مستمر
  • استفاده از راهنمایی و مشاوره مشاوران حرفه ای و با تحربه

همچنین همانطور که در سایت مشاوره تحصیلی هیوا آمده است:

برای رسیدن به مهارت در پاسخگویی به تست ها لازم است تا شناخت صحیحی از تست، نحوه انتخاب گزینه ها و رسیدن به جواب صحیح و … داشته باشیم. تست چیست؟ تست در واقع یک سوال تشریحی است که برایش 4 گزینه پیشنهادی گذاشتند! پس کار ما برای پاسخ به یک تست باید ساده تر از یک سوال تشریحی باشد. اما چرا همیشه اینطور نیست؟ چرا کسی که در امتحانات نمره خوبی کسب می کند، نمی تواند به راحتی به همان تست پاسخ دهد؟

جمع بندی

با توجه به مطالب ارائه شده و عوامل مؤثر بر رتبه کنکور می توان این طور جمع بندی کرد که اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم، صرفاً در دانشگاه های پر ظرفیت نظیر دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی قبول می شویم. اما اگر قصد جدی برای حضور در بهترین رشته ها و دانشگاه های معتبر کشور دارید، می بایست به آموزشگاه های کنکور معتبر مراجعه نمایید. تا زیر نظر برترین اساتید، مشاوران و کارشناسان درسی بتوانید بهترین رتبه را در کنکور اخذ نموده و به اهداف درسی و آموزشی خود برای موفقیت در آینده و ورود به مشاغل برتر کشور دست پیدا کنید.

دکمه بازگشت به بالا