انهدام سامانه‌گنبد آهنین اسرائیلی با «الماس ایرانی»+ فیلم

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” انهدام سامانه‌گنبد آهنین اسرائیلی با «الماس ایرانی»+ فیلم ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

توسط حزب الله لبنان صورت گرفت؛

انهدام سامانه‌گنبد آهنین اسرائیلی با «الماس ایرانی»+ فیلم

نیروهای حزب الله لبنان فیلمی را منتشر کردند که در آن رادار و پرتاب‌گر سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی را به وسیله موشک ایرانی «الماس» نابود و از دسترس خارج می‌کنند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نیرو‌های حزب الله لبنان فیلمی را منتشر کردند که در آن رادار و پرتاب‌گر سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را به وسیله موشک ایرانی «الماس» نابود و از دسترس خارج می‌کنند.

به گزارش آنا، در این فیلم، موشک پس از شلیک ابتدا اوج گرفته و به پشت تپه‌ها و بلندی‌های مشرف بر مناطق حضور نظامیان صهیونیست می‌رفت؛ در اینجا با توجه به اطلاعاتی که از قبل توسط پهپاد شناسایی به خدمه موشک ضد زره داده شده بود شیرجه به سمت هدف آغاز می‌شد؛ بار‌ها در تصاویر منتشر شده مشخص بود که کاربر با دیدن بانک اهداف پیش رو تصمیم به تغییر هدف و حمله به موضع یا ادوات نظامی حساس‌تر گرفته است.

انهدام سامانه‌گنبد آهنین اسرائیلی در جبهه شمالی با «الماس»+ فیلم

در واقع موشک الماس از یک توانایی ویژه مدرن‌ترین تسلیحات ضد زره در دنیا بهره می‌برد که به «Man in the loop» مشهور است؛ این ویژگی خاص است که به کاربر موشک اجازه می‌دهد حتی پس از قفل اولیه روی هدف تا آخرین لحظات توانایی تغییر هدف و قفل مجدد روی هدف جدید را داشته باشد؛ بنابراین گزارش، از شروع نبرد در جبهه شمالی تا امروز یگان‌های ضد زره حزب الله با انواع موشک‌های ضد زره خود به تانک‌های مرکاوا اسرائیلی و سایر زره پوش‌های این رژیم حملات متعددی را انجام دادند، اما همگان در انتظار تقابل مستقیم موشک الماس با تانک مرکاوا بودند.

این انتظار مدت زیادی نیز طول نکشید و موشک الماس شروع به شکار تانک‌های مرکاوا کرد.

تانک‌هایی که چندین کیلومتر دور از منطقه مرزی و پشت تپه‌های بلند داخل پایگاه نظامی با خیال آسوده مستقر شده بودند غافل از اینکه موشک جدید حزب الله نیازی به دید مستقیم علیه هدف نداشته و پس از عبور از بالای ارتفاعات شیرجه نهایی خود به سمت هدف را آغاز می‌کند که در جدیدترین استفاده از این موشک در این بالا می‌بینیم که نیروهای مقاومت حزب الله لبنان سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی که در محافل خبری اروپایی به نفوذناپذیری این سامانه خیلی توجه و تأکید می‌کردند را می‌بینیم.

 

مشخصات موشک الماس:

نوع: موشک ضدزره تاپ-اتک هوابه‌سطح و سطح‌به‌سطح

طول موشک: ۱۱۰۰ میلیمتر الماس۱و۲ – ۱۶۰۰ میلیمتر الماس۳

قطر موشک: ۱۳۰ میلیمتر الماس۱و۲ – ۱۷۰ میلیمتر الماس۳

برد: ۴ کیلومتر الماس۱ – ۸ کیلومتر الماس۲ – ۱۰ کیلومتر الماس۳

وزن: ۱۵ کیلوگرم الماس۱و۲ – ۳۴ کیلوگرم الماس۳

سرجنگی: دو مرحله‌ای (خرج گود شدید الانفجار/ترموباریک)

میزان نفوذ در زره: حدود ۶۰۰ میلیمتر (الماس۱) – حدود ۱۰۰۰ میلیمتر (الماس۲و۳)

نوع سوخت: جامد

هدایت: آشیانه‌یابی فروسرخ (IIR) و الکترواپتیکال

سکوی پرتاب: هواگرد و پرتابگر زمینی

ساخت: ایران

 

دکمه بازگشت به بالا