امیرعبداللهیان: بن سلمان دعوت ایران را قبول کرد

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” امیرعبداللهیان: بن سلمان دعوت ایران را قبول کرد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

خبرنگاران |روزه

حسین امیر عبداللهیان جمعه شب در بازگشت به تهران بعد از سفری دو روزه به عربستان در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: آقای ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند. آقای رئیسی نیز دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر را انجام خواهند داد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت سفارتخانه‌های ایران و عربستان در ریاض و تهران گفت: من و هیات همراهم در جریان سفر به عربستان با حضور در سفارت ایران در ریاض و در سرکنسولگری ایران و نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی (OIC) در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت‌های دیپلمات‌های ایران در ریاض و جده بودیم.

او با بیان اینکه همین اقدام در خصوص دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد انجام شده و آنها نیز در ایران مستقر شده‌اند، تصریح کرد: طی روزهای آینده سفیران دو کشور در تهران و ریاض مستقر خواهند شد.

این دیپلمات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم تهران و ریاض برای گسترش روابط اقتصادی پایدار بین دو کشور و رایزنی‌های صورت‌گرفته بین وزیران امور خارجه دو کشور در این ارتباط گفت: در جریان دیدار روز گذشته با وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان دو کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران تاکید و توافق حاصل شد.

311311

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا