امام جمعه بندر ماهشهر: بحث اشتغال جوانان نباید درگیر مسائل سیاسی شود

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” امام جمعه بندر ماهشهر: بحث اشتغال جوانان نباید درگیر مسائل سیاسی شود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اشتغال |جوانان

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز حجت‌الاسلام کاظم سلامت نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با اشاره به مشکل اشتغال جوانان بیان داشت: ما در دفتر امام جمعه، آسیب‌های اجتماعی بیکاری یا اخراج از کار را دنبال می‌کنیم و مثلا باید پول ترک اعتیاد جوانی را تامین کنیم که دو سال پیش از کار اخراج شده است.

وی ادامه داد: تمامی مسئولان صنعت اعم از سازمانی و دولتی، هلدینگ‌ها، شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی و اداره کل بنادر و دریانوردی باید نسبت به اشتغال جوانان منطقه نگاه ویژه داشته باشند.

سلامت نژاد خاطرنشان کرد: نمی‌شود که شرکت‌ها در این منطقه مستقر باشند و توجه آن‌ها به مسئله اشتغال جوانان “حداقلی” باشد. فرماندار، نماینده مجلس و مسئولان شهرستان ورود جدی به بحث بومی‌گزینی داشته باشند.

امام جمعه بندر ماهشهر با اشاره به فرارسیدن ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی گفت: اگر مقاومت و صبر شهدا، جانبازان و آزادگان نبود، اکنون امنیت و استقلال در کشور ما وجود نداشت و باید دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنیم.

وی افزود: با توجه به آمار بسیار بالای رزمندگان بندر ماهشهر، اقدامات محتوایی ویژه‌ای در خصوص دفاع مقدس در شهرستان باید انجام شود.

سلامت نژاد با تبریک فرارسیدن ۲۷ شهریور، روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: شعر باید در خدمت شعائر و ارزش‌ها باشد تا رنگ و بوی الهی بگیرد و خداوند به شاعری که در مسیر دین، ارزش‌ها و انقلاب هنرنمایی می‌کند، قطعا برکت خواهد داد.

امام جمعه بندر ماهشهر با انتقاد نسبت عادی سازی مسئله بی‌حجابی و کم‌حجابی متذکر شد: همه ما نسبت به بی‌حجابی و کم‌حجابی مسئول هستیم و نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش بکنیم و از مسئولان درخواست داریم که با ابلاغ و نظارت بر قانون و شرع، نسبت به رعایت حجاب در مراکز، ادارات و سازمان‌ها “اولا” همت بگمارند و ثمره خون شهدا را با کوتاهی در این موضوع پایمال نکنند.

وی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: مظهر و نشانه اسما خداوند، اهل بیت عصمت و طهارت هستند؛ وقتی شیعیان برای عرض ارادت به حرم مطهر ائمه اطهار می‌روند، امامان را راه و وسیله‌ای برای رسیدن به خدا می‌دانند و مقصود آن‌ها خداوند متعال است.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: یکی از مصادیق مهم وفای به عهد به ائمه، زیارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و شیعیان باید در برنامه سالیانه خود، زیارت اهل بیت(ع) را قرار دهند.

خروج از نسخه موبایل