افغانستان چطور تورم را مهار کرد؟/ سلیمی: این‌گونه ارز پول ملی افغانستان افزایش یافت

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” افغانستان چطور تورم را مهار کرد؟/ سلیمی: این‌گونه ارز پول ملی افغانستان افزایش یافت ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

ارز |پول

حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بیگ نیوز در پاسخ به این سووال که مهمترین دلیل مهار تورم در افغانستان طی دو سال اخیر چه بوده است؟ گفت: نه تنها تورم در این کشور مهار شده بلکه ارزش پول ملی افغانستان نیز دستخوش افزایش شده است .

او با تاکید بر اینکه قوانین جاری در این کشور به کمک آمده است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مبارزه با فساد بی‌امان است، البته حجم کنترل بسیار بالاست و اگر کسی اسکناس دلار داشته باشد، به سرعت شلاق می‌خورد.

وی در توضیح این مطلب اضافه کرد: در عین حال حکومت تازه در این کشور، هیچ رویه بانکی و بین‌المللی را تغییر نداد و به دلیل کاهش ورود ارز، مبادلات جهانی خود را کند کرد . حتی طالبان پیگیر است که به اف‌ای‌تی‌اف بپیوندد و در این راستا تلاش می‌کند.

او گفت: پنج کشور پاکستان، افغانستان، ایران، عراق و کره شمالی در لیست خاکستری اف‌ای‌تی‌اف بودند که پاکستان به تازگی از این فهرست بیرون آمده اما دیگران در کنار ما مانده‌اند.

او تاکید کرد: هر چند شخصا معتقدم به دلیل حجم بالای پولشویی بابت تجارت موادمخدر در افغانستان، پیوستن این کشور به اف‌ای‌تی‌اف دشوار است اما تلاش این کشور برای رسیدن به این هدف مشاهده می‌شود .

وی گفت: البته باید در نظر داشت که ما هم خواهان پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف هستیم اما حاضر نیستیم رویه‌های اعلامی‌شان را اجرا کنیم.

‌او در پاسخ به این سئوال که آیا مراودات بانکی دولت اشرف غنی پابرجاست؟ پاسخ مثبت داد و گفت: فکر می‌کنم افغانستان به دشت مراقب است تا به وضعیت ما دچار نشود از این رو تلاش دارد روابط بانکی و بین‌المللی خود را حفظ نماید و تغییری در مراودات بانکی ایجاد نکرده است.

مشروح گفت‌وگو با حسین سلیمی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا