افزایش فروش سایت با چندین تکنیک

افزایش فروش سایت از راه های زیادی امکان پذیر است که در این روش ها توجه به سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.به دلیل گسترش سایت های فروشگاهی و اهمیت آن برای صاحبان مشاغل و همچنین وجود رقبا برای هر کسب و کاری ،افزایش فروش سایت های فروشگاهی ،پیچیده و بسیار مهم شده است و باید تکنیک های موثر در کنار سئو فنی را ترکیب کرد تا بهترین نتیجه را برای افزایش فروش سایت گرفت.

نکته: بهتره برای داشتن یک وبسایت بهینه با سرعت مناسب و سئو خوب با پشتیبانی وردپرس خودتون این موضوع رو مطرح کنید .

اصول بازاریابی و فروش اینترنتی |انواع روش های فروش اینترنتی

افزایش فروش سایت با چندین تکنیک!

افزایش فروش سایت نیازمند این است که در ابتدای کار نیاز خود را بشناسید و با توجه به در نظر گرفتن یک تکنیک یا ترکیب کردن تکنیک های مختلف استراتژی مخصوص سایت خود را پیدا کنید.از طرفی هم شناخت مخاطب و نیاز های آن از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا با شناخت این نیاز ها می توانید بهترین محصول را به مخاطب رائه دهید و چون تمام افراد به دنبال رفع نیاز های خو هستند پس به شما اعتماد کرده و محصول شما را خریداری می کند.

در ابتدای امر شما باید یک قالب درسته برای سایت خود انتخاب کنید تا بتواند مخاطبانی که به سایت شما می آیند را از نظر بصری جذب کند.به همین دلیل بهتر است طراحی قالب وردپرس خود را به صورت شخصی سفارش دهید یا اگر علم طراحی سایت دارید آن را بسازید.از طرفی امروزه چون بیشتر مخاطبان با تلفن همراه خود در سایت ها می چرخند و به خرید می پردازند پس سایت شما باید برای موبایل ریسپانسیو باشد.

پس از آن به دنبال افزایش سرعت وردپرس خود باشید زیرا تحقیقات نشان داده است که بیش از 80 درصد مخاطبان بعد از کلیک به روی سایت بیش از 3 ثانیه منتظر لود سایت نمی مانند و اگر سرعت سایت پایین باشد به سراغ گزینه های دیگر می روند.همه ی مواردی که در بالا گفته شد و در ادامه با آنها آشنا می شوید باید مورد بررسی قرار بگیرد و به طور مثال از آشنایان و یا مشتریان خود بخواهید که وارد سایتتان شوند و راجع به زمان ورود به سایت شما نظر دهند.

از آنجایی که ماندن مخاطب در سایت برای رتبه آن بسیار مهم است پس با هر روشی که شده باید بتوانید مخاطب را در سایت خود حفظ کنید.و هم اینکه باید مخاطب رابط کاربری مناسبی را تجربه کند.برای مثال اگر مخاطب قصد خرید داشته باشد و مجبور باشد برای خرید اطلاعات زیادی را وارد کند برایش حوصله سربرخواهد بود.یا مثلا اگر می خواهید که مخاطب از محصول شما برای خرید استقبال کند ،در محتوا باید به طور غیر مستقیم برایش نیاز ایجاد کنید و بعد محصول شما نیازش را برطرف سازد.

برای افزایش فروش سایت فروشگاهی شخصی خود یکی از مواردی که باید روی آن تمرکز کنید، بالا بردن مدت زمان استفاده مخاطب از سایت شما می‌باشد. بهترین کار نیز برای این هدف این است که مخاطب خود را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید و از طرفی کاری کنید که مخاطب شما رابط کاربری مناسب‌تری را تجربه کند. البته بهترین کار برای افزایش سرعت سایت این است که یک متخصص سئو تکنیکال و یا از یک برنامه نویس حرفه‌ای استفاده کنید.

نکات مهم برای افزایش فروش سایت

در بالا مواردی که مربوط به سئو سایت بود را گفتیم و موارد دیگر را به صورت اختصاصی در ادامه ی مقاله بررسی می کنیم.اما همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم بهتر است با توجه به نیاز و وضعیت سایت یا مثلا در نظر گرفتن سرمایه ای که دارید برای خود برنامه ریزی کنید و روش های مختلف را برای فروش خود انتخاب کنید. و بعد از آن به فروش دلخواه خود برسید و نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

برترین روش و تکنیک ها را می توانید در زیر انتخاب کرده و استراتژی مخصوص خود را بیابید.

1- ساخت پشتیبانی قوی برای افزایش فروش سایت

دو مورد از پشتیبانی که برای سایت ها وجود دارد به صورت زیر است. پشتیبانی سایت که وظیفه اش سئو سایت است و با این کار سایت را در دسترس مخاطبان قرار می دهد و برایشان تجربه کاربری خوبی فراهم می کند و باعث می شود گوگل به سایت اعتبار خوبی بدهد و رتبه های برتر آن را به مخاطب نمایش دهد البته که برای سایت های وردپرس می توان پشتیبانی وردپرس قوی داشت.نوع دیگری که اینجا مد نظر ماست پشتیبان سایت برای راهنمایی در خرید محصولات است و با سوال کردن به راحتی می توانید اطمینان کرده و خرید کنید.

برای پشتیبان قوی بودن باید در ابتدا روی محصولات و خدمات خود تمرکز و تسلط داشته باشید تا در صورت سوال کردن از شما به راحتی بتوانید پاسخ دهید و یا اینکه بتوانید مخاطب را متقاعد کنید.بیشتر مشتریان برای اینکه بتوانند خرید خوبی داشته باشند می خواهند سوالاتی را در ارتباط با محصول بپرسند و تا زمانی که به جواب مطلوبی نرسند خرید نمی کنند.پس بهتر است پشتیبان شما علاوه بر پشتیبانی، اطلاعات یک فروشنده که محصول را به خوبی می شناسد را نیز داشته باشد.

یک مسئله بسیار مهمی که باید در ارتباط بین مشتری و پشتیبان رعایت شود،برقراری رابطه دوستانه و صمیمی از طرف پشتیبان است.همچنین در سایر بخش های سایت هم باید این ارتباط ارزشمند و صمیمی قابل مشاهده باشد چون با این کار مشتری به راحتی خرید می کند و حتی اگر این گفتگو منجر به خرید نشود در ذهن مخاطب همیشه می مانید و همین مسئله باعث می شود که برند و سایت شما در ذهنش بماند و برای همیشه مخاطب شما شود و یا به افرادی شما را معرفی کند.

2-معرفی درست محصولات برای افزایش فروش سایت

برای اینکه سایت شما در رتبه های برتر قرار گیرد و بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید باید روی سئو خود کار کنید .سئو در سه بخش تکنیکال ،داخلی و خارجی قابل انجام است.و اینها در کنار هم سایت شما را اعتبار می بخشند.با همه ی این کارها یک جایگاه خوب در گوگل پیدا می کنید اما  این جایگاه به تنهایی باعث رشد نمی شود بلکه بعد از ورود مخاطب به پیج شما ،باید مخاطب از محتوای محصول شما خوشش بیاید و محتوا باعث اطمینان خاطر او شود و خرید کند.

فروشگاه های حضوری امکان این را دارند که محصول را از نزدیک ببینید و ویژگی های آن را از فروشنده بپرسید و در نهایت خرید کنید.این امکان در سایت ها با عکس گذاشتن و با وجود پشتیبان فروش سایت امکان پذیر است اما یک مسئله مهم تر دیگر محتوای سایت است که باید ویژگی هایی داشته باشد از جمله این موارد می توان به 1- معرفی و بررسی تخصصی محصولات 2- متقاعد کردن مخاطب برای خرید و 3- رعایت کردن اصول دیجیتال مارکتینگ در آن اشاره کرد.

3- بررسی سایت رقبای موفق دیگر

همانطور که می دانید هر کسب و کاری برای خود رقبای بسیار زیاد دارد و این رقبا می توانند در سطح بالاتر یا پایین تری از شما باشند.بهتر است در این بین استراتژی های رقبای سطح بالا تر خود را پیدا کنید و از آن به صورت ارتقا یافته برای خود استفاده کنید چرا که اگر به صورت عینی از آن استفاده کنید که خب حتی مخاطب هم از این روش که کپی شده است دلزده می شود و به راحتی نمی تواند به شما اعتماد کند.قطعا می توانید چند روش و استرانژی از رقیب خود بیابید که به شما برای رشد کمک خواهد کرد.

از کجا بفهمیم که افزایش فروش سایت صورت گرفته است؟

زمانی که تمام موارد بالا را رعایت می کنید خود به خود این امر امکان پذیر است .کم کم با آنالیز کردن سایت خود می توانید ببینید که کدام استراتژی ها تاثیرات بیشتری در میزان رضایت و خرید مخاطبان دارند.و با ترکیب کردن چند مورد از این استراتژی ها می توانید مسیر درست برای کار خود را پیدا کنید .افزایش فروش را هم می توانید با بررسی میزانی فروشی که داشته اید متوجه شوید.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا