افزایش سرعت چرخه تولید محصولات دانش‌بنیان از ایده تا نمونه اولیه/ موانع چرخه تولید چگونه باید رفع شود؟

مسعود طاهری لاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان “تولید ؛ پشتیبانی ، موانع” و نقش و جایگاه دانشگاه برای دستیابی به این هدف ، اظهار داشت: با توجه به اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان ، تحقیق و ثروت آفرینی توسط اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بسته های تشویقی مادی و معنوی ضروری است.

وی افزود: براساس آیین نامه های اعمال شده ، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از تولیدات دانشگاهی پشتیبانی كنند ؛ اما برای حمایت و تسریع در امور مربوط به تولید ، باید تلاش بیشتری شود تا با اخذ مجوزهای لازم موانع موجود برطرف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چگونه این دانشگاه می تواند از بخش تولیدی کشور حمایت کرده و موانع موجود در این مسیر را برطرف کند؟ وی گفت: با اجرای طرح فرصت تحصیل اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در صنایع و کارخانه های کشور (اقدامات مشابهی توسط وزارت علوم با نوشتن بخشنامه و معرفی سیستم اجرایی انجام شد) ، دانشگاه می تواند مشکلات تولید و تا با حل موانع موجود در چرخه تولید که این بخش را پشتیبانی می کند ، در یک زمان خاص مسائل تحقیق را تعریف کند.

مشوق های بیشتری به فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان ارائه دهید

طاهری لاری با اشاره به توانمندی ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برای تحقق شعار 1400 ، خاطرنشان کرد: توجه به دلیل وسعت این دانشگاه (25 واحد ، مرکز و دانشکده سما) ، تنوع آب و هوایی ، جغرافیایی تنوع (امکان صادرات به کشورهای همسایه افغانستان و ترکمنستان) ، مزایای بومی و وضعیت مذهبی ویژه مشهد ، تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته ، آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته واحدهای دانشگاهی در استان خراسان رضوی ، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز نوآوری آزاد اسلامی دانشگاه خراسان رضوی قادر به تحقق شعار سال خواهد بود.

در پاسخ به س questionال دیگر ، چقدر در تحقق شعار جهش در تولید موفق بودید؟ یادآوری شد: سال گذشته ، دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، با تسریع در پشتیبانی از پروژه های دانش بنیان و اقتصادی دانشگاهیان در این استان و معرفی آن به صندوق تحقیقاتی برای دستیابی به امکانات ، چرخه تولید دانش- محصولات مبتنی بر محصولات از ایده به تولید نمونه های اولیه افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی توضیح داد: تسهیل مباحث مربوط به حمایت از نهاد علمی ریاست جمهوری ، استقلال بیشتر استان ها در سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان که انگیزه های بیشتری را در اختیار فعالان حوزه دانش بنیان قرار می دهد. اقتصاد و استفاده بیشتر از واحدهای دانشگاهی در تولید و رونق آن پیشنهاد می شود.

انتهای پیام / 4078/4062 /

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا