افزایش راندمان آبیاری در۳۰ هکتار از اراضی شهرستان خرم‌آباد

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” افزایش راندمان آبیاری در۳۰ هکتار از اراضی شهرستان خرم‌آباد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بارندگی |بنیاد برکت

بیگ نیوز/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش راندمان آبیاری در۳۰ هکتار از اراضی روستای کولوی شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

سید عماد شاهرخی نهم خردادماه در مراسم بهره‌برداری از پروژه ۳۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شهرستان خرم‌آباد که با حضور مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، سیدهاشمی معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، اظهارکرد: این طرح با اعتبار ۳۷۰۰ میلیون ریال با مشارکت و هم‌افزایی بنیاد برکت و سازمان جهاد کشاورزی در مدت زمان شش ماه اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در راستای توزیع عادلانه اعتبارات در یکی از محرومترین نقاط استان شاهد افتتاح پروژه عمرانی هستیم، گفت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین تابع شرایطی همچون وضعیت اقلیمی، وضعیت منابع آبی، وضعیت توپوگرافی، مشخصات خاک، شرایط اجتماعی و فرهنگی، وضعیت نیروی انسانی، وضعیت بهره‌برداری و نگهداری و هزینه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص اجرای سامانه‌های نوین آبیاری بیان کرد: اجرای این سامانه‌ها علاوه بر بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول می‌تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز شود.

شاهرخی با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی و کاهش میزان بارندگی در استان، افزود: وضعیت فعلی تهدیدی جدی برای تأمین منابع آبی است و از آنجایی که منابع تأمین آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی بسیار محدود است بایستی با صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف از این منابع ارزشمند به طور جدی حفاظت کنیم در غیر این صورت در آینده شاهد بحران منابع آبی در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل