اعطای وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی به زوج‌های زنجانی

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” اعطای وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی به زوج‌های زنجانی ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

سهام عدالت |قرض الحسنه

بیگ نیوز/زنجان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های زنجان گفت: ۱۱۹۱ فقره تسهیلات ازدواج در سه ماهه نخست سال‌جاری به بانک‌های استان پرداخت شده است.

عبدالرضا خاتمی شامگا دیروز (۵ تیرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه که این تعداد فقره از نظر مبلغی حدود ۲۳۴ میلیارد تومان است، اظهار کرد: ثبت‌نام برخی از این زوج‌ها در اواخر سال گذشته بوده است اما به دلیل طولانی بودن صف و ازدیاد متقاضیان به امسال موکول شدند.

وی افزود: زوج‌های که از سال گذشته به امسال برای تسهیلات موکول شدند با مبالغ جدیدی که در سال جاری مشخص شده است، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های زنجان با اشاره به دغدغه تضامین وام ازدواج، اذعان کرد: با شیوه‌نامه‌ای که در روزهای آینده ابلاغ می‌شود، بانک‌ می‌تواند حساب یارانه و حساب سهام عدالت متقاضی یا بستگان درجه یک او را به عنوان ضمانت قبول کند.

وی با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت در وام‌های ازدواج و طولانی بودن صف انتظار به دلیل وجود متقاضی زیاد خاطرنشان کرد: بانک مرکزی بسته تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج را ارائه کرد با توجه با این موضوع امیدواریم با تسریع‌های که اتفاق خواهد افتاد، قرار است که صف‌های انتظار کمتر شود و بانک‌ها بتوانند با سرعت بیشتری نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند.

گفتنی است، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ بوده است، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون (۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۲ مثل روال سال‌های گذشته با کارمزد چهار درصد و موعد پرداخت ۱۲۰ ماهه (۱۰ سال) محسابه می‌شود. حداقل رقمی که بانک امسال به متقاضیان وام ازدواج می‌دهند ۱۸۰ میلیون است و این رقم درحالتی پرداخت می‌شود که عروس یا داماد یعنی یکی از آن‌ها خواستار دریافت وام باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل