نماد سایت بیگ نیوز

اعتقاد عملی به گفتمان امام راحل ویژگی رئیس‌جمهور شهید بود

اعتقاد عملی به گفتمان امام راحل ویژگی رئیس‌جمهور شهید بود

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” اعتقاد عملی به گفتمان امام راحل ویژگی رئیس‌جمهور شهید بود ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بیگ نیوز/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یکی از امتیازات رئیس‌جمهور شهید این بود که عملا به اندیشه گفتمان انقلاب هم معتقد بود و هم به آن عمل می‌کرد.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۱۱ خرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری توجه کنند که مردم شهدایی همچون بهشتی، رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی را دیده‌اند و آنها فردی را می‌خواهند که به گفتمان امام راحل عملا و قلبا پایبند باشند و آن را عملا نشان دهند.

امام جمعه زنجان به فرا رسیدن چهاردهم خرداد اشاره کرد و گفت: در این روز مردم ایران داغدار فردی با عظمت شدند در شرایطی که دشمنان این انقلاب شاد بودند اما در وصیت امام راحل شاهد آرامش ایشان بودیم و مشاهده کردیم که با رفتن ایشان تزلزلی در مسیر انقلاب به‌وجود نیامد.

خاتمی گفت: امام ریشه درخت انقلاب بود و باید بعد از رحلت ایشان این درخت تنومند را حفظ کرد و رهنمودهای ایشان چراغ راهمان باشد چراکه خطی که ترسیم شد خط اسلام بود و آثار و برکات آن را الان شاهد هستیم که تفکر مبارزه با استکبار جهانی امام راحل را این روزها در سراسر دنیا تسری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همان ایام مجلس خبرگان خلف صالح امام راحل را انتخاب کردند و ایشان با صلابت این مسیر را ادامه دادند تا کشور در نقطه کنونی قرار گیرد.

خاتمی به واقعه ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: این روز را نباید فراموش کرد و این روز دستاوردش پیروزی ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود. پس وظیفه ما این است مکتب امام راحل را در جامعه حفظ کرده و در برابر استکبار بایستیم. با نگاه انقلابی قطعا امور با سرعت پیش خواهد رفت و به این نکته باید توجه کرد.

وی ادامه داد: امام راحل به ما یاد داد که در برابر ظلم سکوت نکنیم و این فکر را در دنیا در برابر وقایع غزه شاهد هستیم که در دنیا و حتی آمریکا اعتراضات در برابر جنایات رژیم اشغالگر شدت گرفته است. البته باید وحدتمان را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: باطل برای سرپا نگه داشتن خود دست به هر عملی می‌زند و از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در مقاومت نیاز به صبر و بصیرت داریم و از جهاد نباید خسته شد، افزود: مقاومت محرومیت به همرا دارد ولی افراد مقاوم در برابر همه این موارد صبوری کرده و دفاع از حق را بر خود واحب می‌دانند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کسانی که در برابر باطل مقاومت می‌کنند مورد هجمه عده‌ای نیز قرار می‌گیرند، یادآور شد: افراد مقاوم از حق دفاع کرده و در برابر باطل می‌ایستند و به امر خداوند توجه می‌کنند. این افراد وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند و ایمان آنها باعث ایستادگی آنها می‌شود.

وی به فرار رسیدن ماه ذی‌القعده نیز اشاره کرد و گفت: استغفار در این ماه حائز اهمیت است و برای دفع بلا همین مورد را مد نظر قرار دهید. به این موضوع تاکید ویژه شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل