از تعیین تکلیف بیمارستان عنبرآباد بعد از ۱۱ سال معطلی تا بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” از تعیین تکلیف بیمارستان عنبرآباد بعد از ۱۱ سال معطلی تا بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بیگ نیوز/کرمان وزیر بهداشت از تکمیل بیمارستان عنبرآباد در سال آینده خبر داد که ۱۱ سال بلاتکلیف است و گفت: در صورتی که خدمات طرح بهداشت خانواده در جنوب کرمان قابل قبول باشد، خدمات درمانی رایگان خواهد شد.

دکتر بهرام عین اللهی امروز ۲۶ مردادماه در سفر به جنوب کرمان برای بررسی آخرین وضعیت پروژه‌ها و  بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را از خدمات ماندگار و تاثیر گذار دانست که در سنوات گذشته راه اندازی شده و افزود: به خاطر استقرار دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات خوبی در منطقه ارائه شده و طی این مدت آموزش و درمان  متحول شده است.

 وی جنوب کرمان را جزء مناطق محروم کشور عنوان کرد و گقت: در دولت سیزدهم بنای کار بر این است که به مناطق محروم بیش از این توجه شود. 

وزیر بهداشت از افتتاح ۶۶ طرح در جنوب کرمان سخن به میان آورد که ۳۳ پروژه جدید نیز در دست اقدام است و گفت: همه این طرح‌ها در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌ها بوده که از روند خدمات رسانی آنها بازدید خواهم کرد. 

عین اللهی همچنین به تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد و بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جیرفت اشاره کرد که برای تکمیل بیمارستان عنبرآباد در سفر هیات دولت به کرمان مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و قول مساعدت داد که این مرکز درمانی سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی تقویت زیرساخت‌های فیزیکی بهداشت و درمان را با تخصیص اعتبارات به موقع مورد تاکید قرار داد و به مردم عنبرآباد اعلام کرد که پروژه بیمارستان حتما در دستور کار است. 

وزیر بهداشت، موفقیت طرح بهداشت خانواده را در ارائه خدمات رایگان به خانوار ها موثر دانست و اظهار کرد: عملکرد طرح بهداشت خانواده را بررسی خواهیم کرد و اگر خوب عمل شده باشد، جنوب کرمان به عنوان پنجمین منطقه در سطح کشور از مزیت‌های ارائه خدمات رایگان بهره‌مند خواهد شد.

 وی از تامین یک دستگاه MRI پیشرفته برلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد که با احداث مکان فیزیکی، آماده ارائه خدمات خواهد شد.

به گزارش بیگ نیوز، وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان عنبرآباد بازدید بعمل آورد و از اهتمام ویژه وزارت بهداشت برای تکمیل این طرح به عنوان مطالبه عمومی خبرداد که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 وی همچنین درحاشیه بازدید پروژه بیمارستان عنبرآباد از توجه ویژه به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در حوزه زنان خبر داد و در پاسخ به مطالبه‌ خبرنگار بیگ نیوز نسبت به وضعیت نامناسب تنها بیمارستان تخصصی زنان (آیت الله کاشانی جیرفت) به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در بحث فرزندآوری و مشوق‌های عمومی گفت: حتما این مورد را بررسی خواهم کرد و به عنوان یک خبرنگار آنچه را مشاهده کرده‌اید به صورت مکتوب ارسال نمایید که حتما پیگیری می‌کنیم. 

امام جمعه و دادستان عنبرآباد نیز ضمن انتقاد از روند اجرایی بیمارستان عنبرآباد به عنوان تنها مرکز درمانی از توجه وزیر بهداشت در تکمیل این طرح قدردانی کردند.

دادستان عنبرآباد با اشاره به کمبود پزشک متخصص و زنان در این شهرستان، تامین زیرساخت‌های دسترسی بسیاری از خانوارها در مناطق کوهستانی به خدمات درمانی خواستار شد. 

به گزارش بیگ نیوز، امروز ۲۶ مردادماه وزیر بهداشت در محل فرودگاه جیرفت مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت و بعد از آن با حضور در گلزار شهدای شهرستان عنبرآباد با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 

از تعیین تکلیف بیمارستان عنبرآباد بعد از ۱۱ سال معطلی تا بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی

بازدید از زیرساخت ها و طرح های بهداشت و درمان کهنوج و جیرفت از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت در جنوب کرمان است.

به گزارش بیگ نیوز، عدم اطلاع رسانی سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با انتقاد  خبرنگاران به همراه بود که تا کنون پاسخی داده نشده است.

انتهای پیام

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا