از ابتدای دولت سیزدهم، بنیاد مسکن ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد مسکونی در دست ساخت دارد

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.borna.news ” در مورد مقاله ” از ابتدای دولت سیزدهم، بنیاد مسکن ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد مسکونی در دست ساخت دارد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز؛ مهدی محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بنیاد مسکن در حوزه بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و عمران روستاها خدمت‌رسانی می‌کند.

او افزود: بنیاد مسکن متولی عمران در روستاهاست و همه فرآیندهای این بخش از طریق بنیاد مدیریت و نقشه راه روستا تدوین و به مسئولان مربوطه ارائه می‌شود. از حله اقدامات مهم این حوزه طرح هادی است که براساس آن همه اقدامات و فعالیت‌های روستا باید صورت بگیرد.

محمدی با بیان اینکه از ۵۶۳۸ روستای دارای سکنه در استان کرمان ۲۷۹۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است، تصریح کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت کاری ماست و در ۹۷۰ روستا بازنگری طرح هادی بعد از ۱۰ سال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به تدوین طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در استان و انجام مطالعات ۲۶ روستا در این زمینه گفت: روستاهای دارای بافت با ارزش یا هدف گردشگری، در اولویت هستند و در هشت روستا این موضوع در دستور کار و طرح در حال تدوین است تا متناسب با اقلیم و مصالح بوم آور ساخت و ساز صورت بگیرد و در این زمینه پنج روستای هدف گردشگری و سه روستای دارای بافت با ارزش داریم و اودرج و داوران رفسنجان از جمله این روستاها هستند.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۵۴۹ نفر جمعیت روستایی استان کرمان معادل ۴۲ درصد جمعیت است.

محمدی بیان کرد: در ۱۸۰۰ روستای استان حداقل یک بار طرح هادی اجرا شده که شامل زیرسازی، آسفالت، پارک روستایی، سنگفرش و … بوده و ۱۵ هزار پروژه را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۰۰ مورد، در سال گذشته ۱۰۳۰ طرح و امسال تاکنون ۶۴۰ پروژه در روستاهای استان کرمان با اعتباری معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان بیان کرد: از لحاظ میانگین اجرای طرح هادی در مقایسه با کشور، استان کرمان به عدد ۶۳ درصد رسیده و پنج درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

او افزود: با اجرای طرح هادی، بنیاد مسکن با همکاری منابع طبیعی زمین با قیمت تمام شده مناسب به جوانان روستا تحویل می‌دهد و بنیاد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌کند.

محمدی تصریح کرد: برای اعطای سند در روستاها کار توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود و با نقشه برداری و تشکیل پرونده سند کاداستر صادر می‌شود و در این زمینه تاکنون ۱۲۷ هزار و ۱۴۵ جلد سند صادر کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به حوزه بازسازی و ساخت مسکن روستایی اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی بازسازی در مسکن روستایی و شهری در زمان حادثه است و در زمان حوادث وام‌های کم بهره بلنددت و بلاعوض نیز پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: شایع ترین حوادث استان کرمان سیل و زلزله است و بیشترین خطر در این دو حوزه است.

محمدی بیان کرد: برخی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای بافت فرسوده شامل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی می‌شود و در این طرح تسهیلات یارانه‌ای و حمایت و مشاوره فنی صورت می‌گیرد.

 او افزود: ۳۱۰ هزار واحد فرسوده روستائی در استان کرمان براساس سرشماری سال ۹۵ داشته‌ایم که تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار واحد بهسازی یا بازسازی شده و میانگین مقاوم‌سازی روستاهای استان کرمان ۶۶ درصد است و ۱۵ درصد از نرخ متوسط کشور جلوتر هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان در بخش دیگر سخنانش گفت: بانک در سال‌های اخیر در پرداخت تسهیلات مسکن سختگیرانه عمل می‌کنند که استاندار در جلسه اخیر شورای مسکن تاکید کردند بانک‌ها همکاری بهتری داشته باشند.

او اضافه کرد: از ساخت یک میلیون مسکن در سال سهم ۴۰۰ هزار واحدی به عهده بنیاد مسکن است که ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی در سال است که این عدد وقتی محقق می‌شود در مرحله نخست زمین تامین و تسهیلات به موقع پرداخت شود.

محمدی در پایان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا امروز بنیاد مسکن ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد مسکونی اعم از مسکن روستائی، مسکن شهری و نهضت ملی در دست ساخت دارد.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

خروج از نسخه موبایل