ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” تفصر مقاله ” ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاز خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز در تاشکند، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) با حمایت دولت ازبکستان به افغانستان 12 کامیون حامل بیش از 48 هزار تخته پتو ارسال کرد.

این محموله از طریق مرکز حمل و نقل و لجستیک بین المللی چند منظوره در شهر «ترمذ» برای ارائه کمک های حیاتی به افراد و نمایندگان دیگر گروه های آسیب پذیر مردم در افغانستان در دوران زمستان سخت ارسال شده است.

این محموله از مرکز منطقه‌ای برای لجستیک بشردوستانه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که با حمایت دولت ازبکستان در ماه اکتبر سال 2021 میلادی تأسیس شد، ارسال شد.

«فرانک ریموس» مشاور ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با دولت ازبکستان تمام تلاش خود را برای ادامه ارائه کمک های بشردوستانه حیاتی به مردم افغانستان به کار می برد.

وی ادامه داد: این امر به ویژه در این زمستان سرد بسیار مهم است. در نتیجه با حمایت دولت ازبکستان و شرکای محلی «ترمذ»، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می تواند به طور سریع به رفع نیازهای فوری زنان، کودکان و مردان در افغانستان کمک کند.

مرکز «ترمذ» در جنوب ازبکستان قرار داد و در سال‌های 2021 و 2022 میلادی 217 دستگاه کامیون حامل وسایل مورد نیاز اولیه برای خانواده‌های آواره و آسیب‌دیدگان از آفات طبیعی مانند سیل و زلزله ارسال کرد.

در مجموع، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در سال 2022 میلادی به 5 میلیون و 900 هزار نفر در تمام 34 استان افغانستان کمک های مادی و حمایت حقوقی ارایه کرد.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا