ارائه ۳۶۰ هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” ارائه ۳۶۰ هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال‌احمر در حج تمتع ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از ارائه بیش از ۳۶۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تا امروز خبر داد.

به گزارش بیگ نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ اطلاعیه شماره ۶ ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال‌احمر در حج تمتع ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

۱- از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، ۳۶۱ هزار و ۳۵۱ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و ….) به زائران ارائه شده که از این میزان، ۳۲۲ هزار و ۹۵۴ خدمت در مکه و ۳۸ هزار و ۳۹۷ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۸ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

۲- از امروز ۷ ذی‌الحجه، عزیمت زائران و ضیوف‌الرحمن به سرزمین منا و عرفات آغاز شده و طبق هماهنگی‌ها، تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر در ۹ درمانگاه و ۲ بیمارستان صحرایی در منا و عرفات برای خدمت درمانی به حجاج ایرانی حضور دارند.

۳- اهل تسنن، امروز از مکه مُحرم شده و وارد منا می‌شوند و درمانگاه هلال‌احمر در حال خدمت به زائران ایرانی اهل تسنن است.

۴- بر اساس پیش بینی هواشناسی عربستان در ایام تشریق امسال درجه حرارت هوا گرمتر از سال قبل خواهد بود و دمای هوا به ۴۸ تا ۵۰ درجه می‌رسد. بنابراین به زائران اکیدا توصیه می‌شود که با توجه به گرمای هوا و تابش مستقیم   آفتاب، در چادرهای تدارک دیده شده که وسایل و امکانات سرمایشی دارند، بمانند و دعا و نیایش خود را به جا بیاورند و تا حد ممکن از تردد در ساعات گرم بپرهیزند.

۵- مهم‌ترین دغدغه تیم‌های درمانی، احتمال گرمازدگی زائران و مهمترین نکته برای جلوگیری از گرمازدگی، مصرف آب و مایعات فراوان است.

۶-تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در میان حجاج انجام شده است. علاوه بر بیمارستان صحرایی برپا شده در عرفات و منا و مرکز درمانی مشعر، تیم‌های بهداشتی و مدیریت پیشگیری از بیماری‌های واگیر در میان زائران حاضر و در حال فعالیت در این زمینه هستند.

۷- هشت تیم‌ واکنش سریع درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در منا و عرفات در آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز و حوادث احتمالی، در صحنه خدمت حاضر شوند.

۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و … بوده و هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل