اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ شناختی با فلسطینی‌ها

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” تفصر مقاله ” اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ شناختی با فلسطینی‌ها ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، علی‌رغم تمامی تلاش‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی در حوزه رسانه‌ای داخلی و جهانی، اما بار دیگر صاحبنظران این رژیم به شکست در جنگ شناختی و رویارویی رسانه‌ای با فلسطینی‌ها اذعان می‌کنند. 

به نوشته وبگاه رأی الیوم، طبق اعتراف محافل صهیونیستی نبرد شناختی و آگاهی‌بخشی به نفع مردم فلسطین که در معرض شنیع‌ترین جنایات قرار دارند، پیش می‌رود.

این در حالی است که نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر در ماه رمضان سال گذشته میلادی اقدام به تشکیل یک کمیته امنیتی برای مقابله با روایت فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی کردند و این کمیته به شدت در تمامی شبکه‌ها و رسانه‌ها برای مقابله با جنگ شناختی فعال شد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که رمضان سال ۲۰۲۱ همراه با نبرد سیف القدس و همچنین شورش اعراب ساکن در مناطق ۱۹۴۸، به شدت به چهره رژیم صهیونیستی در عرصه افکار عمومی جهانی ضربه زد.

در این راستا «شلومی هلر»، خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان واللا فاش کرد که انگیزه تشکیل این واحد پس از آن شکل گرفت که نظامیان صهیونیست در ماه رمضان ۲۰۲۱ وارد مسجدالاقصی شده و نمازگزاران را ضرب و شتم کردند که پس از آن نبرد سیف‌القدس شکل گرفت و رسانه‌ها سراسر از اخبار و تصاویر ضد صهیونیستی شد. او نوشت: «ما به عنوان یک کشور نمی‌دانستیم که با داده‌های منتشر شده از سوی حماس در رسانه‌ها چگونه برخورد کنیم، بنابراین کمیته‌ای متشکل از پلیس، ارتش،  سازمان امنیت داخلی (شین بت) و وزارت خارجه تشکیل شد تا به سرعت در برابر اخبار خصمانه وارد عمل شود».

او افزود: «کار این واحد امنیتی این است که به شکل مستمر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را رصد کند و هرگونه کلیپ و محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی به خصوص آن‌هایی که با هشتگ #الاقصی فی خطر منتشر می‌شوند را تحت نظر بگیرند و با تولید محتواهای مختلف بر این موضوع تأکید کنند که نمازگزاران آزادانه می‌توانند در مسجدالاقصی عبادت کنند و آزادی عبادت تضمین شده است».

به نوشته وبگاه واللا، فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی به طور عمده با لایک و پست و کامنت اقدام به تمجید از مبارزان جنبش مقاومت اسلامی حماس و دیگر نیروهای مقاومت می‌کنند و در مقابل نیز نهادهای قضایی رژیم صهیونیستی به خوبی میزان خطرناک بودن این مسأله را درک کرده‌اند، به همین دلیل مجازات سنگینی از جریمه مالی بالا تا اخراج از شهرهای فلسطینی‌نشین را برای فعالان فضای مجازی در نظر گرفته‌اند، به طوریکه در خلال ماه رمضان گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از فلسطینی‌ها به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به دادگاه فراخوانده شده و ۳۶ کیفرخواست علیه آن‌ها صادر شد.

 

این وبسایت در ادامه به نقل از یک افسر امنیتی صهیونیستی نوشت: «متأسفانه با تمامی تدابیر صورت گرفته، اما حجم محتوای تحریک‌آمیز فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی کاهش نیافته است، به شکلی که بیش از پیش شاهد گرویدن جوانان فلسطینی به گروههای مسلح هستیم. همزمان با شیخ و روحانیون دینی در مساجد مواجه هستیم که مدام فلسطینی‌ها را علیه اسرائیل تحریک می‌کنند که همه این‌ها باعث شده است تا مقابله با این وضعیت بسیار پیچیده شود».

ماه رمضان |مسجدالاقصی
شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار الجزیره در می ۲۰۲۲ از دیگر اتفاقاتی بود که به شدت صحنه جهانی را علیه صهیونیست‌ها کرد.

 

 

در همین حال به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، صهیونیست‌ها موارد متعددی را به یاد می‌آورند که در آن متحمل یک شکست بزرگ تبلیغاتی و دیپلماتیک شده‌اند که از جمله آن‌ها حمله به کشتی کمک‌رسانی «ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰ در نزدیکی سواحل غزه بود که با محموله کمک‌های غذایی و دارویی برای رفع محاصره این منطقه عازم فلسطین اشغالی شده بود، اما مورد حمله کماندوهای اسرائیلی قرار گرفت و ۹ غیرنظامی کشته و ۶۰ نفر از سرنشینان آن زخمی شدند.

این حادثه یک موجی از نفرت علیه صهیونیست‌ها را پدید آورد و یک شکست اطلاعاتی برای صهیونیست‌ها بود، چرا که آن‌ها پیش‌بینی نمی‌کردند که دهها فعال حقوق بشری در داخل کشتی باشند. به هرحال علی‌غم این حمله، کاروان کمک‌رسانی به هدف خود رسید و موجب رسوایی رژیم تل آویو شد.

در این راستا «موشه ریوانی» نویسنده حوزه تبلیغات و مدرس سیاست و امنیت در وبسایت اسرائیلی «زمان» می‌نویسد که رویدادهای زیادی وجود دارد که پوچ بودن رفتارهای این رژیم را نشان می‌دهد و تصویری بدی از سربازان صهیونیستی در افکار عمومی جهان به جا می‌گذارد، نظامیانی که به سوی فعالان حقوق بشر آتش می‌گشایند.

او افزود: «در انتشار روایتی متفاوت از آنچه که به جهانیان درباره اسرائیل ارائه شده است، کاستی‌هایی وجود دارد که تل آویو را در معرض ضربات محکمی در عرصه سیاسی و رسانه‌ای قرار داده است».

موشه ریوانی نوشت: «اسرائیل که برای مقابله با دشمنان خود سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه نظامی می‌کند، اما از نیاز به تلاش برای جلب افکار عمومی جهت رویارویی با سازمان‌های حقوق بشری در عرصه آگاهی و روایت‌گری غفلت کرده است. تلاشی که به طور مستقیم در صحنه نبرد تأثیرگذار است».

او با بیان اینکه جنگ امروز نه تنها حول محور مبارزه مسلحانه متمرکز است، بلکه به روایت و روایت‌گری نیز مرتبط است؛ تاکید کرد: «همه واقعیت‌ها حاکی از آن است که اسرائیلی‌ها ناتوان از جذب افکار عمومی هستند و در عرصه روایتگری شکست خورده‌اند، به طوریکه تبلیغات علیه آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی با سرعت و به وفور منتشر می‌شود و این جزء لاینفکی از رویارویی نظامی است».

این مدرس حوزه سیاست و امنیت صهیونیستی در ادامه افزود: «در عصر شبکه‌های اجتماعی، اسرائیل در معرض تبلیغات متوالی خصمانه است که دائما در حال گسترش است و افکار عمومی جهانی و رسانه‌های خارجی را مسموم می‌کند. اسرائیل عرصه آگاهی‌بخشی را به فلسطینی‌ها باخته است و آن‌ها به طور روزانه و هفتگی درگیر نبرد آگاهی‌بخشی علیه اسرائیل هستند که آخرین مورد در مسأله ترور “شیرین ابوعاقله” مشاهده شد».

او تأکید کرد که تبلیغات فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها به کارزار آگاهی‌بخشی تبدیل شده است و در این‌جا دوربین‌ها به یک سلاح تبدیل شده‌اند و در برخی مواقع قدرت‌ تأثیرگذاری بیشتری در مقایسه با گلوله‌هایی دارند که از دهانه تفنگ خارج می‌شوند.

به نوشته وبسایت عربی‌۲۱، صهیونیست‌ها به ضرباتی که در حوزه شناختی متحمل شده‌اند، معترف هستند و آن را خطر بزرگی در راستای مشروعیت‌زدایی از خود می‌دانند. در این راستا شهادت «محمد الدره» کودکی که در سال ۲۰۰۰ به همراه پدرش با شلیک صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسید، بارزترین مصداق کارایی دوربین‌ها در مشروعیت‌زدایی از رژیم تل آویو است.

از این رو این نگرانی موجب شده است تا صهیونیست‌ها واکنش شدیدی در برابر تبلیغاتی که در کشورهای غربی علیه این رژیم می‌شود، در پیش بگیرند و به شدت علیه جنبش‌های بایکوت در اروپا و آمریکا فعال شوند و همزمان هزاران نفر را برای تبلیغ خود در شبکه‌های اجتماعی به کار گیرند.

پایان پیام/

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ شناختی با فلسطینی‌ها – سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز

منبع : اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ شناختی با فلسطینی‌ها

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا