ادامه نمایش قدرت هوایی و دریایی چین به تایوان

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” تفصر مقاله ” ادامه نمایش قدرت هوایی و دریایی چین به تایوان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، رسانه‌ها روز سه شنبه از ادامه تمرین‌های نیروی دریایی چین اطراف جزیره تایوان خبر دادند.

به گزارش خبرگزری «رویترز» چین این رزمایش را روز شنبه پس از بازگشت رئیس جمهور تایوان از سفر آمریکا آغاز کرد.

اگرچه چین روز دوشنبه اعلام کرد که رزمایش‌ها به پایان رسیده است، اما تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرده  که چند کشتی جنگی به انجام آموزش‌های لازم با شرایط واقعی رزم در آب‌های اطراف تایوان برای آزمایش توانایی‌ها در همه سطوح و کارایی رزمی تسلیحات و تجهیزات ادامه دادند.

در این گزارش آمده است که یک فروند کشتی جنگی ماموریت‌های گشت زنی را در آب‌های شرق تایوان و آموزش‌های دفاع هوایی و ضد موشکی را انجام می‌دهد . یک ناو دیگر نیز در منطقه‌ای دیگر آزمایشهای موشکی انجام می‌دهد.

 

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۹ کشتی چینی و ۲۶ هواپیما از جمله جنگنده‌های «جی-۱۶» و «سوخو-۳۰» را در حال انجام گشت‌زنی اطراف جزیره اواخر صبح سه شنبه مشاهده کرده است.

رئیس جمهور جزیره تایوان مدعی است که چین با این رزمایش‌ها باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است.

پیش از این در آگوست سال گذشته میلادی، در پی سفر جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن رزمایش‌های گسترده‌ای را در اطراف تایوان برگزار کرد و موشک‌هایی را به آب‌های نزدیک جزیره تایوان شلیک کرد.

علی‌رغم آن‌که واشنگتن در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک با تایپه را به نفع پکن قطع کرد اما عملاً برخلاف میل چین، از هرگونه حمایتی از این جزیره دریغ نمی‌کند. پکن نیز تأکید کرده است که تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط با ایالات متحده است و این مسئله به یک منبع تنش میان دو کشور تبدیل شده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ادامه نمایش قدرت هوایی و دریایی چین به تایوان – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : ادامه نمایش قدرت هوایی و دریایی چین به تایوان

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا