احیای اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان سمنان

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” احیای اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان سمنان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

احیای اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان سمنان

بیگ نیوز/سمنان معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اتاق‌های تکنولوژی با هدف تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در مدارس ابتدایی استان سمنان، طراحی و احیا می‌شود.

آرزو مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان ۱۳ آذرماه از تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و طراحی اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان، خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرایی‌شدن اهداف عملیاتی ۶ و ۱۴ سند تحول بنیادین و با توجه به حصول ۷۰ درصد یادگیری دانش‌آموزان از محیط غنی، توسعه و بهسازی محیط‌های آموزشی با احیاء اتاق‌ تکنولوژی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که محیط یادگیری دانش‌آموزان باید از کلاس‌های درس به سمت تنوع و پویایی سوق پیدا کند، افزود: وظیفه آموزش و پرورش، خلق موقعیت‌های یادگیری و ایجاد زمینه‌های متنوع کسب تجارب دسته‌اول است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اتاق‌های بازی، سایت، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه‌های موضوعی و… از سنوات گذشته در مدارس ابتدایی وجود داشته؛ اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که به این محیط‌های یادگیری، توجه کافی نشده و این تجهیزات در برخی مدارس بدون استفاده و بهره‌برداری مانده‌اند.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس در راستای احیا و تقویت امکانات موجود در مدارس، متناسب با اقتضائات فرهنگی و آموزشی، اقدامات مؤثری انجام دهند.

مردای‌نسب هم‌چنین از مدیران و معلمان مدارس خواست: تا از ظرفیت‌های موجود در منطقه، محله و معلمان توانمند مدرسه در راستای تهیه، تجهیز و ساخت ابزارآلات آموزشی و دست‌سازه‌ها استفاده کرده و در مسیر توسعه و غنی‌سازی محیط‌های آموزشی، گام‌های مؤثری بردارند.

وی اضافه کرد: توصیه می شود در صورت رویارویی با انباشت وسایل و ابزار با تکیه بر طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی نسبت به توزیع در دیگر مدارس اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: از ۴۹۹ مدرسه ابتدایی استان، بیش از نیمی از مدارس به امکانات اتاق تکنولوژی دسترسی دارند که در سال تحصیلی پیشِ رو با برنامه‌ریزی مناسب، مورد توجه جدی مدیران و معلمان در فرایند یاددهی و یادگیری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا