اجرای پایش الکترونیکی و هوشمند در مرز ایران و پاکستان

ایران

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر نظارت الکترونیکی و هوشمند بر نوار مرزی ایران و پاکستان، گفت: تداوم همکاری های مرزی دو کشور در دو سوی مرز مانع از ظهور راهزنان و عناصر تروریستی می شود.

به گزارش بیگ نیوز، سردار «احمدعلی گودرزی» در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران در کراچی اظهار کرد: دو کشور دوست، همسایه و مسلمان ایران و پاکستان نقش ارزنده ای در امنیت منطقه دارند. امنیت، همکاری میدانی در دریا و پیشگیری از اعمال مجرمانه در مرزهای زمینی و آبی.

وی افزود: مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه دریانوردی ارتباط خوبی با طرف پاکستانی و سایر همکاران ما در سازمان امنیت دریایی دارد و در این سفر، مکانیسم تعامل تقویت شد. تاکید شد.”

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو همسایه و برادر دوست دارای اشتراکات تاریخی، مذهبی، زبانی و جغرافیایی قوی هستند و همین عامل باعث شده هر دو کشور هر گونه ناامنی در مرزهای زمینی و دریایی را متوجه شوند و نخواهند کرد. اجازه نیروهای مخرب را بدهد.

سردار گودرزی ادامه داد: موضوع تعیین مرز مشترک از سوی طرف پاکستانی نیز قابل تقدیر است. در عین حال، شرکای ما در پاکستان اعلام کرده اند که تکمیل طرح محاصره امکان نظارت الکترونیکی و نظارت هوشمند بر مرزها را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همواره مرزهای مشترک با همسایه شرقی خود را رصد می کند و با استفاده از دیوار، برج سازی و استفاده از فناوری روز به شدت از هرگونه تردد غیرقانونی از جمله تردد تروریست ها جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: امنیت در مرزهای ایران و پاکستان نسبت به گذشته بسیار اطمینان‌بخش و پایدار است و مصمم هستیم که دیوارها، حصارها یا سایر اقدامات امنیتی صرفاً برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشورهای دوست و همسایه ایجاد شود. “.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام هستند و از جایگاه برتر برای کمک به حفظ صلح و ثبات در منطقه و مقابله مشترک با دشمنان صلح برخوردارند.

وی با اشاره به ظرفیت ایران و پاکستان برای توسعه تجارت گفت: امنیت پایدار و همکاری های مستمر مرزی دو کشور تحت رهبری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با همکاری نزدیک با ارتش پاکستان . . افزایش امنیت و تنظیم اقدامات اقتصادی و تجاری.»

به گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت همکاری های دوجانبه با پاکستان و شرکت در رزمایش امداد، جستجو و نجات در حوزه دریا روز گذشته وارد کراچی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا