اثربخشی واکسن چین بر کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی

واکسن

متخصصان چینی معتقدند واکسن سینوفارم کرونا ویروس در خنثی سازی جهش در آفریقای جنوبی مثر است.

محققان در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در چین می گویند واکسن Cronofarm می تواند یک سویه ویروس را که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده می شود غیرفعال کند.

این مطالعه بصورت آنلاین و از قبل منتشر شده است ، به این معنی که بررسی نشده است و شامل جزئیات کمی است.

واکسن Sinofarm ، که به گفته مدیران شرکت به 10 میلیون نفر در سراسر چین تزریق شده است ، یک واکسن ویروس “زنده” است ، به این معنی که از ویروس کامل و غیر فعال ساخته شده است و بنابراین نمی تواند بیماری ایجاد کند.

در این مطالعه ، تیمی از محققان 12 نمونه از افرادی که واکسن Sinofarm را دریافت کرده اند و 12 نمونه از داوطلبانی که واکسن آزمایشی را علیه یک ویروس دریافت کرده اند ، آزمایش کردند. آنها گفتند که هر دو واکسن آنتی بادی های کافی تولید می کنند تا ویروس را خنثی کرده و بر جهش ویروس غلبه کنند.

محققان گفتند: “این داده ها نشان می دهد که گونه ویروس کرونا از ایمنی ایجاد شده توسط واکسن هایی که کل ویروس یا RBD را هدف قرار می دهند در امان نخواهد بود.”

ویروس ساختاری به نام حوزه اتصال گیرنده یا RBD دارد که از آن برای اتصال به سلول ها و آلوده سازی آن استفاده می کند. RBD قسمت جهش یافته گونه های جدید است که آن را از نوع اصلی متفاوت می کند.

بسیاری از واکسن های ویروس کرونا ، از جمله واکسن های تولید شده توسط Pfizer و Moderna ، به طور خاص RBD را هدف قرار می دهند ، اما واکسن های ویروس زنده مانند Sinofarm کمتر شناخته شده هستند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا