اتاق بازرگانی قزوین نیازمند تغییر و تحول اساسی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی بیگ نیوز از قزوین؛«ائتلاف تحول و شفافیت» یکی از دو ائتلافی است که در ششمین دوره انتخابات  اتاق بازرگانی قزوین با معرفی 15 نفر از نامزدهای خود وارد عرصه رقابتی سخت شده تا جایگاه و وزن خود را برای حضور در ساختمان جدید اتاق بازرگانی محک بزند.

ثثث

مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین یک تیم 15 نفر از فعالان اقتصادی شاخص و با سابقه را دور هم جمع کرده و با معرفی و ارائه برنامه های خود در چند روز باقیمانده از فضای تبلیغاتی تلاش می کند ضمن تشریح برنامه های خود نظر مخاطبان خاص این انتخابات یعنی فعالان بازرگانی و تولیدکنندگان  و صادرکنندگان را به تیم خود جلب کند.

عصر یکشنبه تیم « اتئلاف تحول و شفافیت» در تالار ایرانیان خود را در معرض قضاوت خبرنگاران قرار دادند تا ضمن پاسخگویی به سوالات آنها از دغدغه ها و البته انتقادات تند و تیز خود نیز بگویند تا معلوم شود به عملکرد مدیریت  اتاق در دوره کنونی انتقاد دارند.

مهدی عبدیان که هم اکنون ریاست اتحادیه صادرکنندگان استان را بر عهده دارد پس از معرفی تیم خود اظهارداشت: شاید بتوان اولین انتقاد را از اتاق ایران مطرح کرد که متاسفانه از شفافیت مالی برخوردار نبوده و معلوم نیست بیش از یک هزار میلیارد تومان درآمدها چگونه هزینه می شود و بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه این اتاق که متعلق به فعالان اقتصادی است چرا وارد چرخه اقتصادی نشده ونتوانسته کمک تولید کننده و صادر کننده شود.

وی افزود: به نظر می رسد رئیس اتاق ایران از ظرفیت این تشکل مهم بخش خصوصی نتوانسته برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کند و شرایط بدی به فعالان اقتصادی تحمیل شد و در زمانی که ارزش پول 30 درصد کاهش یافت و باید حداقل 20 درصد صادرات افزایش می یافت تا این کسری جبران شود اما با تحمیل تصمیمات غلط مانند بازگشت ارز و مشکل تعادل ارزی نتوانستیم از حق خود دفاع کنیم و متضرر شدیم.

photo_2023-03-06_01-55-13

عبدیان تصریح کرد: هیچکدام از اعضای اتاق ایران واحد تولیدی نداشتند و صادراتی هم نبودند تا دغدغه دفاع از تولیدکننده را داشته باشند و هر تصمیم غیر کارشناسی که اتخاذ شد را پذیرفتند و فشارها به صادرکنندگان و تولیدکنندگان را مضاعف کردند و آسیب دیدیم.

چهار سال درجا زدیم/اتاق بازرگانی قزوین نیازمند تغییر است

این فعال اقتصادی تصریح کرد: با روندی که مجموعه اتاق ایران اتخاذ کرد باید پذیرفت که ما چهار سال درجا زدیم و امروز به شرایط 4 سال قبل بازگشتیم و گویی می خواهیم از نو کاری را آغاز کنیم و این روند قابل قبول نیست. 

عضو ائتلاف تحول و شفافیت اظهارداشت: ما اعتقاد داریم اتاق بازرگانی ایران و قزوین نیازمند تغییر و تحول است و برای این که بتوانیم گروهی قوی و تخصصی داشته باشیم تا این تغییر را ایجاد کنیم یک تیم 15 نفره از فعالان شاخص اقتصادی و کاربلد که هر کدام مجموعه موفقی دارند را دورهم جمع کردیم تا ایده ها و برنامه های تحولی خود را پیاده کنیم.

عبدیان یادآورشد: مجموعه ای که در این ائتلاف حضور دارند در واحدهای صنعتی خود بیش از 5 هزار شغل ایجاد کرده اند و بخش مهمی از صادرات استان را بر عهده دارند و بدون تردید اگر این گروه آراء اعضا را به خود جلب کند می تواند با ایده ها و برنامه های خود گره گشای مشکلات واحدهای صنعتی استان باشد و به اشتغال و اقتصاد هم کمک کند.

وی گفت: رویکرد ما این است با این تیم تخصصی و فعال واقعی، مدافع حق و حقوق صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان باشیم و مشکلات واحدها را حل کنیم و با تعامل منطقی با دستگاههای دولتی برای رفع موانع گام برداریم.

تبلیغات

عبدیان افزود: وقتی دادستان وقت تاکستان( حسین رجبی) با نگاه حمایت از تولید توانسته اند با حل مشکلات واحدهای صنعتی به افزایش 30 درصدی اشتغال یک منطقه و کاهش 60 درصدی آسیب های اجتماعی هم کمک کند نشان می دهد این رویکرد گره گشاست و اگر عزم جدی و تیم کارآمدی باشد می توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.

وی اظهارداشت: حدود 500 عضو اتاق بازرگانی استان نقش مهمی در اقتصاد استان دارند و بنظرم پارلمان بخش خصوصی باید محور مهمترین کارهای اقتصادی باشد و بازرگانان و تجار به این مکان احساس تعلق خاطر داشته باشند و آن را حامی خود بدانند.

عبدیان افزود: وجود بیش از 3600 واحد صنعتی در استان این منطقه را بعنوان قطب اقتصادی مطرح کرده لذا باید اتاق بازرگانی آن نیز از اقتدار و کارآیی لازم برخوردار بوده و بتواند از حقوق این مجموعه دفاع کرده و پشتیبان واقعی فعالان اقتصادی باشد.

به نان و نمک قائلم اما به ناکارآمدی اتاق انتقاد دارم

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در ادامه گفت: بعنوان نائب رئیس اتاق بازرگانی سالها با همین تیم مدیریت کار کرده ام و نان و نمک خورده ام و به آن احترام قائلم اما به روش، شیوه کاری و مدیریتی کنونی شدیدا انتقاد دارم و چون به اهداف ترسیم شده نرسیدیم تصمیم گرفتیم با یک تیم جدید برای ایجاد تحول در اتاق اقدام کنیم.

عبدیان

اتاق بازرگانی قزوین در چهارسال گذشته از ریل اصلی خود خارج شده بود 

عبدیان اظهارداشت: بنظرم اتاق بازرگانی قزوین در دوره مدیریت 4 ساله اخیر از ریل اصلی خود خارج شده و به جای این که حامی بخش خصوصی باشد، بیشتر دولتی بود و به وعده ها نیز عمل نشد.

وی گفت: در این دوره شعارهای خوبی داده شد مانند راه اندازی هاب لحستیک، بندر خشک، ارتباط با بندر آکتائو، راه اندازی پایانه های صادراتی و ادعاهای بزرگ دیگر که حتی یک مورد آن به مرحله نقشه هم نرسید و به همین دلیل ما منتقد وضع موجود هستیم. 

عضو «ائتلاف اتحاد و شفافیت» ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین در ادامه گفت: وقتی شما می توانید یک مجموعه را با تعداد کمی اداره کنید چه اصراری به افزایش نیرو دارید تا هزینه بیشتر شود و کاری که در گذشته با 20 نفر انجام می شد امروز با 47 نفر صورت می گیرد و خروجی کار هم رضایت بخش نیست.

عبدیان اظهارداشت: استفاده از چندین مشاور و بازنشستگان دولتی که در دوران اشتغال خود هم شاید زیاد موفق نبودند و حرفی برای گفتن نداشتند هیچ توجیهی ندارد و به نظر می رسد به دمیدن روحی تازه در اتاق نیاز داریم.

وی گفت: نمی خواهیم کسی را بیکار کنیم اما اگر کسی را بکار گرفته ایم باید برایش کار  و برنامه تعریف شود تا به پویایی و بهره وری برسیم و از روزمرگی خارج شویم و هزینه های اضافی را نیز به اتاق تحمیل نکنیم.

1222

خدمات قابل توجهی به واحدهای صنعتی داده نشد

عبدیان انتقاد دیگر خود را به وضعیت خدمات اتاق به واحدهای صنعتی اختصاص داد و افزود: از اتاق بازرگانی انتظار می رفت برای حل مشکلاتی مانند معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین و واحدهای مستقر در آن اقدام می کرد و خدماتش را به سمت تولیدکنندگان گسیل می کرد اما چیز مطلوبی ندیدیم لذا رویکرد ما این است این ضعف و غفلت را جبران کنیم.

وی بیان کرد: در اتاق بیشتر شعار داده شد و عملی ندیدیم و ائتلاف ما حتما بر عکس رفتار خواهد کرد و هیچ کاری را که عملی نباشد متعهد نخواهیم شد و شعاری رفتار نخواهیم کرد.

عضو ائتلاف اتحاد و شفافیت در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در صورت اعتماد اعضای اتاق بازرگانی و انتخاب این ائتلاف متعهد می شویم بسیار شفاف و صادق باشیم و همه صورت حساب های مالی خود را در معرض دسترسی اعضا قرار دهیم و با ارتباط فعال و پویا با خبرنگاران در هر فصل نشست خبری برگزار کنیم تا با ارائه بیلان و گزارش کار خود را در معرض قضاوت رسانه ها و فعالان اقتصادی قرار دهیم.

عبدیان افزود: پذیرای انتقاد اعضا و رسانه ها خواهیم بود و رویکرد ما حمایت جدی و واقعی از تشکل های مرتبط با صنعت، تولید و صادرات خواهد بود.

اتاق 1

وی بیان کرد: عملکرد اجرایی و مالی خود را در سایت اتاق بارگذاری خواهیم کرد تا همه فعالیتها شفاف باشد و اگر به نهادی کمک کردیم در دسترس همگان باشد و هزینه های اتاق فقط برای فعالان اقتصادی و ذینفعان خواهد بود و در عمل به مسئولیت های اجتماعی از هزینه های شخصی استفاده خواهیم کرد تا شائبه ای ایجاد نشود و کسی ناراضی نباشد.

حضور افراد توانمند بخش های مختلف در ائتلاف

این فعال اقتصادی که نامزد حضور در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین است در ادامه یادآورشد: تلاش کردیم در این ائتلاف از کانون کارفرمایی و تاجران و بازرگانان شاخص و همه بخش های صنعتی، کشاورزی، معدنی، فولادی، پلیمری، شیمیایی، لوازم خانگی، با انتخاب خود مدیران صنایع ، حضور داشته باشند تا تیم کاملی برای خدمت تشکیل شود.

عبدیان تصریح کرد: اتاق بازرگانی را بازوی سه قوه می دانیم و معتقدیم اگر با دوراندیشی و نگاه تخصصی بتوانیم ابتدا مشکلات مجموعه های صنعتی و تولیدی اعضا را حل کنیم در حقیقت به حل مشکلات اقتصادی استان و کشور کمک کرده ایم و زمینه رونق اشتغال و اقتصاد استان نیز مهیا خواهد شد ودولت و مردم هم به آرامش خواهند رسید.

وی بیان کرد: امیدواریم بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی به مجموعه نامزدهای این ائتلاف رای دهند و به تیم ما  اعتماد کنند تا شاهد تحول و تغییرات اساسی در شیوه خدمت رسانی، مدیریت اتاق و دفاع از حقوق صنعتگران و نیز ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی استان قزوین باشیم.

photo_2023-03-06_01-54-54

در این نشست خبری و تبلیغاتی سایر اعضای ائتلاف نیز دیدگاههای خود را در خصوص چالش های اتاق بازرگانی و برنامه های آینده ارائه کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. 

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا