آیا صرافی توبیت تحریم است؟

اولین پرسش کاربران ایرانی در مواجهه با صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی این است که آیا کاربران ایرانی امکان استفاده از آن پلتفرم‌ها را دارند یا نه. بسیاری از صرافی‌های خارجی در سال‌های اخیر، ضمن اجباری‌کردن احراز هویت کاربران، اعلام کرده‌اند به‌ کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. به‌ همین دلیل، در انتخاب صرافی خارجی باید در وهله اول، این موضوع را مدنظر قرار دهید. یکی از صرافی‌های خارجی که در ماه‌های اخیر توجه کاربران ایرانی را جلب کرده، توبیت است. در این مطلب، بررسی خواهیم کرد که آیا صرافی توبیت (Toobit) تحریم است یا خیر. 

صرافی

صرافی توبیت چیست؟ 

صرافی توبیت (Toobit) در سال 2022 فعالیت خود را آغاز کرد. این پلتفرم متمرکز خرید و فروش ارز دیجیتال در زمینه معاملات اسپات و فیوچرز فعالیت می‌کند. علاوه بر آن، می‌توان به‌خدمات کپی ترید و ربات معامله‌گر در این صرافی اشاره کرد که در بین بسیاری از تریدرها، محبوب‌اند. 

علاوه بر سایت، امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS صرافی توبیت هم برای کاربران وجود دارد. بر اساس رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ، توبیت در جمع سی صرافی برتر بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. هرچند حدود دو سال است که از آغاز به‌ کار این صرافی سپری شده، رشد قابل توجهی داشته است. 

آیا صرافی توبیت برای کاربران ایرانی در دسترس است؟ 

در زمان نگارش این مطلب (تیر ماه 1403)، صرافی توبیت خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. امکان ثبت نام با هویت ایرانی در این صرافی وجود دارد. ضمن اینکه کاربران ایرانی می‌توانند در این پلتفرم احراز هویت هم انجام دهند. سایت و اپلیکیشن موبایل توبیت فیلتر نیست و کاربران می‌توانند به‌راحتی با آی‌پی ایرانی، در این صرافی فعالیت کنند. ناگفته نماند که صرافی توبیت خدمات پشتیبانی به زبان فارسی را نیز در قالب سایت، اپلیکیشن موبایل و پیام‌رسان تلگرام به‌ کاربران ایرانی ارائه می‌کند. 

آیا احراز هویت در صرافی توبیت اجباری است؟ 

در حال حاضر، احراز هویت برای معامله در صرافی توبیت اجباری نیست. این صرافی اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری بدون احراز هویت، تا سقف پنج بیت کوین در شبانه‌روز، از حساب خود برداشت کنند. دیگر خدمات صرافی نیز به‌طور کامل در اختیار حساب‌های بدون احراز هویت قرار می‌گیرند. 

همان‌طور که اشاره کردیم، امکان احراز هویت برای ایرانیان در صرافی Toobit وجود دارد، اما تجربه سال‌های گذشته همکاری صرافی‌های خارجی با ایرانیان نشان می‌دهد که بهتر است از این کار صرف‌نظر کنید. امکان برداشت حداکثر پنج بیت کوین در شبانه‌روز، برای بخش قابل توجهی از معامله‌گران بازار کریپتو، کافی است. 

نکته مهم درباره ثبت نام در صرافی توبیت 

درباره ثبت نام در صرافی توبیت، نکته مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. امکان ثبت نام در صرافی Toobit با ایمیل و شماره تلفن همراه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که از روش موبایل برای ثبت نام استفاده نکنید. به‌دلیل محدودیت‌هایی که برخی اپراتورهای داخلی ایجاد کرده‌اند، گاهی ممکن است ارسال پیامک از سوی صرافی توبیت به شماره‌های داخل ایران مختل شود، درحالی‌که برای ثبت نام با ایمیل، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید به‌راحتی فعالیت خود را در این صرافی آغاز کنید. 

دکمه بازگشت به بالا