آشنایی با مزایای نیسان رونیز
نیسان رونیز یکی از محصولاتی بود که در نتیجه همکاری موفق نیسان و به بازار ایران عرضه شد. این خودرو در کنار نیسان ماکسیما، نیسان مورانو و نیسان قشقایی سبد محصولات خودروهای نیسان را در ایران تشکیل می داد و موفق شد تا خود را به عنوان جانشین موفق نیسان پاترول در بین مشتریان ایرانی اثبات کند.
تولید در پارس خودرو از سال 1382 آغاز شد و تا سال 1389 ادامه یافت. در این سال ها نیسان رونیز به رقابت با خودروهایی همچون سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان وارداتی پرداخت و به آرامی از دید مشتریان بازار خودرو خارج شد.
با افزایش تب آفرودسواری در کشورمان و تشکیل تیم های آفرودی در گوشه و کنار ایران، مجددا تمایل به خرید نیسان رونیز به عنوان خودرویی با توانایی آفرودی بالا روندی صعودی پیدا کرد و این خودرو وارد دوره جدیدی از حیات خود شد. در این دوره نیسان رونیز از خودرویی به حاشیه رانده شده تبدیل به محصولی شد که محبوب مشتریان بود.
این روزها نیسان رونیز با وجود عمر بالا، دارای تقاضای زیادی از سمت مشتریان است و افراد زیادی تمایل به خرید نیسان رونیز دارند. نیسان رونیز خودرویی متعلق به دو دهه پیش است و در مقایسه با خودروهای روز بازار نسبتا ساده تلقی می شود، از این رو مالک می تواند هر تغییری را با هر سطحی از بودجه برای نیسان رونیز اعمال کند. این مساله به افزایش محبوبیت نیسان رونیز در سال های اخیر کمک شایانی کرده است.
نیسان رونیز
در ادامه مطلب نگاهی به مزایا و معایب نیسان رونیز خواهیم داشت. این خودرو هم اکنون علاوه بر سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان هم دوره خود، با خودروهایی همچون لندمارک X7 و جیلی امگرند X7 رقابت می کند. با توجه به افزایش شدید قیمت ها در بازار خودرو، مشتریان اکنون فرصت بیشتری را به تامل و تفکر پیش از خرید سپری می کنند و سعی دارند تا آشنایی کاملی با خودروها داشته باشند. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب نیسان رونیز را در مورد بررسی قرار دهیم.
مزیت اول، توانایی آفرود
این روزها در بازار کمتر خودرویی را می توان یافت که ترکیب ظاهر و امکانات قابل قبول و قدرت آفرود را در کنار یکدیگر ارائه دهد و قیمت آن نیز بیش از حد گران نباشد. اکثر خودروهای موجود در بازار ایران که توانایی آفرود دارند، یا بیش از حد قدیمی هستند یا آن که وارداتی بوده و قیمت بالایی دارند. نیسان رونیز در این بین موفق شده تا حد متوسطی از موارد مختلف را ارائه دهد و خرید آن برای مشتری منطقی به نظر برسد. این مورد یکی از مزایا نیسان رونیز محسوب می شود.
مزیت دوم، پیشرانه مشترک با نیسان پیکاپ
عیب اول، مصرف سوخت بالا
در دومین مورد از مزایا نیسان رونیز به پیشرانه این خودرو اشاره کردیم و فراوانی قطعات یدکی را یکی از برتری های نیسان رونیز برشمردیم. با این وجود این پیشرانه بی عیب نیست و به دلیل استفاده از فناوری قدیمی ساخت، مصرف سوخت فوق العاده بالایی دارد که این مورد یکی از معایب نیسان رونیز محسوب می شود.
نیسان رونیز
مصرف ترکیبی نیسان رونیز حدود 13 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است. البته این عدد به طور رسمی اعلام شده و در صورتی که قطعات موتور استهلاک شدید پیدا کنند یا بیش از حد به پیشرانه فشار وارد کنید، ثبت رکورد مصرف سوخت 15 لیتر در صد کیلومتر به آسانی امکان پذیر خواهد بود.
عیب دوم، ضعف امکانات ایمنی
نیسان رونیز در طی دهه هشتاد خورشیدی توسط پارس خودرو به تولید می رسید و در بازار جهانی نیز در دهه اول قرن بیست و یکم با نام نیسان پالادین در بازار چین و نیسان اکسترا در بازار آمریکای شمالی عرضه می شد. با این حال پارس خودرو نسخه های مونتاژی را با امکانات ایمنی اندکی به بازار فرستاد و تجهیزاتی همچون سیستم ترمز ضد قفل و کیسه هوا را از روی این خودروها حذف کرد. با توجه به لزوم نصب امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری در خودروهای امروزی، این مورد نیز یکی دیگر از معایب نیسان رونیبا وارد شدن به کابین نیسان رونیز متوجه خواهید شد که این کابین تقریبا هیچ فرقی با نیسان پیکاپ ندارد. داشبورد طرحی کاملا قدیمی دارد و کاملا نشان می دهد که از طرح های دهه 90 میلادی است. آمپرها و غربیلک فرمان چهار شاخه نیز قدیمی، ساده و فاقد هرگونه جذابیت هستند. در بخش فضای داخلی اما رونیز نمره خوبی می گیرد به خصوص که بازار ایران پیش از این خودرو اتومبیلی ناراحت به نام پاترول را تجربه کرده بود. در بخش عقبی نه تنها فضای پای خوبی وجود دارد بلکه به دلیل بالا بودن سقف فضای سر نیز بسیار مناسب است. صندلی های ردیف عقب در رونیز مانند سینما کمی بالاتر از صندلی های ردیف جلو هستند و همین باعث شده است تا سرنشینان عقب دید خوبی هم به اطراف داشته باشند که این برای آفرود رفتن و طبیعت گردی یک نکته مثبت است. صندوق عقب نیز بزرگ و کاربردی است و به دلیل حالت جعبه ای خودرو فضای آن مکعبی بوده و می توان استفاده خوبی از آن کرد. به طور کلی رونیز در بخش طراحی داخلی نمره پایین ولی در بخش فضای داخلی نمره بالایی را دریافت می کند و تنها چیزی که کم دارد یک ردیف سوم صندلی است.
طراحی خارجی بدون شک اولین نقطه ای است که بیننده را به سمت رونیز جلب می کند. در زمانی که ما فقط اس یو وی های جعبه ای مانند پاترول و لندروور را دیده بودیم، رونیز با طراحی مدرن خود، یک اس یو وی فوق زیبا و جدید برای بازار بود. ظاهر این خودرو البته آنقدر طراحی معقول و متناسبی دارد که حتی امروز نیز مورد پسند بسیاری از خریداران است. در طراحی خارجی بدون شک جالب ترین نکته سقف برآمده قسمت عقب است که البته در فضای داخلی نیز تاثیر مثبت خود را گذاشته است. همچنین دستگیره در عقب به جای مکان متداول روی کناره ی در قرار گرفته است و جذابیتی زیادی برای بیننده ایجاد می کند. نمای جلوی خودرو پر قدرت و مانند اس یو وی های آن زمان نیسان است. در نمای عقبی نیز گرچه رونیز طرح ساده ای دارد ولی ایراد چندانی هم نمی توان با توجه به قدیمی بودن خودرو وارد دانست. یکی از جذابیت های ظاهری رونیز گلگیرهای پف کرده این خودرو هستند که هم در عضلانی دیده شدن اتومبیل تاثیر زیادی دارند و هم باعث عریض تر دیده شدن خودرو شده اند.
شرکت ما بیش از 15 سال است که در حوزه لوازم یدکی رونیز مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .