آرامش خیال با قفل هوشمند قفلی که خیالتان را راحت می کند

امروزه پیشرفت تکنولوژی بر روی همه چیز تأثیر گذاشته است و تغییر مثبت قفل درب یکی از این موارد است. انواع قفل هوشمند در بازار رایج شده و محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. از دلایل اصلی این محبوبیت افزایش حفاظت و امنیت در اماکن مختلف مخصوصاً منازل است. از دیگر مکان‌هایی هم که قفل دیجیتال یا هوشمند بر امنیت آن‌ها افزوده‌اند، اماکن عمومی مانند باشگاه‌ها هستند که با استفاده از قفل باشگاهی حفاظت را افزایش داده‌اند. البته مزیت این قفل‌ها تنها امنیت نیست و مزایای دیگری به دنبال دارند.

هنگام از جمله قفل کارتی، قفل رمزی و قفل هوشمند اثر انگشتی باید به بعضی نکات توجه کنید و با مدل‌های گوناگون برای خریدی بهتر آشنا باشید. به علت اینکه تنوع این قفل‌ها می‌تواند کمی انتخاب را سخت و پیچیده کند، در ادامه جزئیاتی را در مورد انواع قفل هوشمند بررسی کرده‌ایم.

همان‌طور که اشاره کردیم قفل هوشمند مدل‌های متفاوتی دارد که از جمله آن‌ها چنین مواردی است:

  • قفل هوشمند اثر انگشتی: یکی از مدل‌های پرطرفدار قفل‌های هوشمند، قفل اثر انگشتی است که همه ما نمونه‌های آن را در اماکن مختلف یا حداقل در فیلم و سریال‌ها دیده‌ایم. قفل هوشمند اثر انگشتی علاوه بر پرستیژ بالایی که دارد، امنیت قابل‌توجهی هم به وجود می‌آورد.

مزیت مهم قفل اثر انگشتی درب، این است که نمی‌توان آن را هک کرد و همین باعث شده نسبت به برخی دیگر از مدل‌ها برتری پیدا کند. همچنین بعضی از این مدل قفل‌ها در کنار اثر انگشت قابلیت گذاشتن رمز یا پین را هم دارند.

  • قفل کارتی: مدل دیگری از قفل‌های هوشمند نمونه‌های با کارت هستند. این مدل از قفل هوشمند، خود نمونه‌های بسیاری دارد و رایج‌ترین استفاده را در اماکنی مانند هتل‌ها دیده‌ایم؛ به همین دلیل به آن‌ها قفل هتلی هم می‌گویند.

کارت‌های این قفل هوشمند مدل‌های گوناگونی دارند و اکثر قفل‌ها قابلیت سازگاری با تعداد بالایی کارت را دارند. بعضی از کارت‌ها امکان آویزان شدن در کنار سوئیچ و کلیدهای دیگر را دارند تا بتوانید همه را در کنار هم با خود داشته باشید.

برخی از نمونه‌های قفل هوشمند کارتی همانند قفل‌های اثر انگشتی، به شما امکان بازگشایی از طریق پین کد را می‌دهند تا در صورت فراموشی به همراه بردن کارت، بتوان از پین کد برای بازگشایی استفاده نمود.

  • قفل رمزی: قفل رمزدار یا قفل رمزی نمونه‌ای از قفل هوشمند است که یک صفحه دیجیتالی جذاب برای وارد کردن پین کد یا همان رمز دارد. این مدل در رده قفل‌های امن و رایج قرار گرفته است و روی بسیاری از درب‌های ضدسرقت نصب شده است.

قفل رمزدار هم درست مانند قفل اثر انگشتی مزیت مهم عدم نیاز به کلید را برای شما به ارمغان می‌آورد. این قفل دیجیتال که از مدل‌های مناسب قفل هوشمند بوده است، به شما امکان‌های ویژه دیگری مثل قفل کودک خواهد داد. از این نوع قفل به عنوان یک نیز می‌توان استفاده نمود.

  • قفل هوشمند با قابلیت بازگشایی از طریق تلفن همراه: یکی دیگر از انواع قفل هوشمند را می‌توان قفل‌هایی نامید که به کمک تلفن همراه باز می‌شوند. این قفل ها به شما این امکان را می‌دهند تا از هرجایی که حضور دارید، بتوانید قفل درب خانه خود را باز نمایید.
  • قفل هوشمند با قابلیت تشخیص چهره: از تولید این نوع قفل هوشمند توسط برندهای مختلف، زمان زیادی نمی‌گذرد. قفل هوشمند با قابلیت بازگشایی از طریق تشخیص چهره به مانند قفل تلفن‌های همراه هوشمند کار می‌کند و با بررسی زوایا و تمامی عناصر صورت فرد، اقدام به بازگشایی قفل می‌نماید
  • قفل هوشمند با قابلیت بازگشایی به چند روش مختلف: درحال حاضر محبوب ترین انواع قفل هوشمند، قفل‌هایی هستند که به چند روش مختلف قابل بازگشایی می‌باشند. این نوع قفل‌ها با نام‌های قفل ترکیبی یا قفل چندکاره شناخته می‌شوند و به طور همزمان امکان بازگشایی قفل به چند طریق متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای نمونه می‌توان قفل هوشمند پاسارگاد برند تنسر لاک را نام برد که روش های بازگشایی مختلفی همچون اثر انگشت، تشخیص چهره، تلفن همراه، کارت و رمز عبور دارد.

نکات مهم خرید قفل هوشمند

هنگام خرید قفل هوشمند بعضی موارد را حتماً به یاد داشته باشید:

۱.از برندهای معتبر و با ضمانت قفل هوشمند را خریداری کنید تا خریدی امن‌تر داشته باشید.

۲.ترجیحاً نمونه‌هایی را انتخاب کنید که در برابر جابه‌جایی یا ضربه استحکام و مقاومت بالایی نشان دهند.

۳.تنها یک فاکتور و مزیت را در نظر نگیرید. برای مثال اگر قفل هوشمندی نسبت به بقیه ارزان‌تر است، صرفاً به خاطر قیمت آن را خریداری نکنید و همه خصوصیات را در نظر داشته باشید.

۴.مطمئن شوید قفل هوشمند انتخابی شما با نیازتان سازگار باشد و آن را برآورده سازد.

۵.بهتر است مدلی را برگزینید که بعدها در صورت لزوم بتوانید برای آن از خدمات پس از فروش استفاده نمایید.

این موارد را در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید قفل دیجیتال به یاد داشته باشید تا نتیجه انتخابتان، هم بتواند نیاز شما را تامین نماید و هم از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار باشد.

معایب و مزایای قفل هوشمند

قفل هوشمند هم مانند هر کالای دیگر مزایا و معایبی دارد اما می‌توان گفت مزایای آن بیشتر از معایبش هستند. امنیت بالا، قابلیت نصب بر روی تلفن همراه، قفل کودک و ویژگی‌های خاص از مزایای قابل‌توجه محسوب می‌شوند.

  • امنیت بالا: دلیل اصلی که باعث می‌شود بسیاری از مردم قفل‌های هوشمند را ترجیح دهند، امنیت و آرامش خاطری است که ایجاد می‌کنند. این قفل‌ها ساختار متفاوت و پیچیده‌ای دارند که به ایمنی بیشتر منجر شده است.

اگر به مسافرت طولانی‌مدت می‌روید یا وسایل بسیار باارزشی در منزل خود دارید، با نصب این قفل‌ها بر روی درب تا حد زیادی آرامش خاطر خواهید داشت.

  • قفل کودک: وجود مزیت قفل کودک در اکثر قفل‌های هوشمند، امنیت را از حالت معمولی هم بیشتر می‌کند.

بعضی از مدل‌ها ویژگی‌های خاص دیگری مثل سیستم هشدار را در برمی‌گیرند که به خاصیت آن‌ها اضافه‌تر کرده است.

این موارد مزایای کلی هستند و معایب قفل‌های هوشمند این نکات را شامل می‌شوند:

  • شکستن: عده‌ای نگران شکستن این قفل‌ها هستند اما باید گفت که خیلی از آن‌ها با صفحه‌های مقاوم ساخته شده‌اند که نگرانی شما را کاهش دهند.
  • هک شدن: بسیاری از قفل‌های هوشمند غیرقابل هک شدن هستند اما با این حال بهتر است در انتخاب خود دقت کنید و قفلی را تهیه نمایید که از این لحاظ امتحان خود را پس داده است تا خیالتان راحت باشد.
  • هزینه: نمونه‌هایی از قفل‌های دیجیتال هستند که نسبتاً قیمت بالایی دارند و می‌توانند عیب بزرگی باشند اما از طرفی این موضوع به انتخاب شما، قابلیت‌های قفل و فروشگاه بستگی دارد.

البته تمام این موضوعات کلی هستند و می‌توانند در هر کدام از انواع قفل هوشمند متفاوت باشند.

کدام مدل قفل هوشمند بهتر است؟

بهترین قفل هوشمند را باید بر اساس نیاز و بودجه خودتان انتخاب نمایید. برای مثال اگر می‌خواهید امنیت بیشتری به قفل اصلی اضافه کنید، مدل‌های دارای قفل کودک برای شما مناسب هستند.

همچنین اگر از کسانی هستید که مدام وسایل یا کلید خود را جا می‌گذارند، قفل اثر انگشتی و قفل رمزدار می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند که نگرانی چنین دردسرهایی را از بین می‌برند.

با این قفل‌ها می‌توانید هر زمان که نیاز بود تنظیمات را تغییر دهید، برای مثال با اجرای کارهای لازم یک رمز یا پین کد جدید انتخاب کنید یا اثر انگشت شخص دیگری را به آن اضافه نمایید.

 قفل هوشمند کارتی هم برای مکان‌های خاص مثل هتل‌ها انتخاب بسیار مطلوبی خواهد بود که به افراد قابلیت اقامتی با خیال راحت‌تر خواهد داد.

البته زیبایی و شیکی همه این قفل‌های هوشمند را هم نمی‌توان نادیده گرفت، این قفل‌ها با استایل و جلوه درب‌ها بسیار اضافه خواهند کرد.

ضمناً اکثر قفل‌های هوشمند خصوصاً قفل رمزدار، با باتری کار می‌کنند و برعکس باور خیلی‌ها در اغلب موارد به برق مستقیم نیازی نخواهد بود.

جمع‌بندی خرید قفل هوشمند

اگر بخواهیم قفل‌های هوشمند را نسبت به قفل‌های قدیمی و ساده بسنجیم، قفل هوشمند در تقریباً همه مسائل به قفل‌های قدیمی برتری پیدا می‌کند و شما را از منافع بسیاری بهره‌مند می‌کند. اما برای دسترسی به این امکانات باید هنگام خرید به نکات مهم دقت کنید.

نکات مثبت و منفی انواع قفل هوشمند را در کنار مدل‌های رایج و محبوب آن بررسی کردیم. حالا تنها کافیست با توجه به این خصوصیات و تعیین بودجه، به برندهای خوشنام و معتبر مراجعه کنید و انتخاب خود را خریداری نمایید.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان و خرید انواع قفل هوشمند با شرکت خانه هوشمند جهان اسمارت با شماره 09903200035 در ارتباط باشید و یا به سایت شرکت به آدرس jahansmart.com مراجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا