گرداب طلایی در اعماق کهکشان/عکس

این کهکشان “NGC 4303” نام دارد و اغلب با نام “مسیه61” (مسیه 61) شناخته می شود. NGC 4303 یکی از بزرگترین کهکشان های جهان است.

رصدخانه دوستی عروفا داد داد داد داد داد داد داد: ن خوشه، در حال حاضر تعداد زیادی از ستاره ها در حال تولد هستند و توسط متخصصان ستارگان به عنوان آزمایشگاهی برای درک بهتر پدیده های شگفت انگیز تشکیل ستاره ها مورد استفاده قرار می گیرند.

“NGC 4393” نمونه ای از کهکشان با ستاره است. رصدخانه دوستی عروفا در بیاینای گفت که ستاره‌شناسان با استودین در کالکاکی، بیشتر می‌توان گفت.

در رمضان آن باینة هذا است: ستارگان با فروپاشی ابرهای از کاز سرد شکل می‌گریند. تابش پرانرگی ستارگان تازی شده، گاز باکیمانده در برتری را کرم و وینیزه می‌کند.

این تصویر که در شیلی و با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ گرفته شده است، ابرها را در چرخش و جلوه خوبی متشکل از پلاسمای یونیزه نشان می دهد که ساختاری شبیه به یک «دایره طلایی» ایجاد می کند. براسا باینینا رصدخانه سوکی عروفا، ابرها در چرخش فعلی مانند دایه های کوچکی عمل می کنند که مسیر طی شده توسط ستاره ها را در طلوع جریان مشخص می کنند.

برای کشف این تصویر، اخترشناسان از “کاوشگر פצפסנגי קאנד האידי” (MUSE) استفاده کردند که روی تلسکوپ بسیار بزرگی نصب شده بود تا بتوانند NGC 4303 را در طول موج های مختلف رصد کنند. سنتاث مشاهدة آنها، به كشف يك غرداب طلايه خيره‌كرده نمزيد كه از ابرهاي غازي به رنگ ابي، سبز و كريمز به و به سوره‌ها، ابرهاي وينيزه‌شدا اكسيژن، هيدروژن و كوگرد را مي‌داد رانيشن.

این مشاهدات مدرن بخشی از پروژه ای به نام “PHANGS” است و برای شناسایی کهکشان های همسایه در تمام طول موج های امواج الکترومغناطیسی انجام شده است.

46

خروج از نسخه موبایل