کد خطای 13- گیرکردن کاغذ در پرینتر Paper Jam

محتوای خبر پنهان کن

کدهای خطای پرینتر hp و روش برطرف کردن ارور چاپگر و انواع پرینترهای hp همراه با تیم تولید محتوای شرکت hp تعمیر.

کدهای خطای پرینتر hp که در ادامه نام می بریم، زمانی که چاپگر شما دچار مشکل می شود روی مانیتور یا پرینتر شما ظاهر می گردد.

کد خطای 02- گرم کردن Warming Up Error

این مشکل عمدتا مربوط به مشکلات درایور یا کابل برق پرینتر است. یکبار پرینتر خود را خاموش و سپس روشن کنید، ارور ناپدید خواهد شد. در صورتی که باانجام عمل فوق ارور برطرف نشد را خاموش کنید و کابل برق را از پرینتر جدا کرده و به مدت یک دقیقه صبر کنید و مجددا کابل برق را متصل کنید. اگر با انجام این کار همچنان ارور برطرف نشد، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد.

کد خطای 10-  خطای حافظه جانبی Supplies Memory Error

در خطای Supplies Memory Error ممکن است شما چیپست کارتریج را نخواند یا چیپست سوخته و نیاز به تعویض داشته باشد و یا ممکن است به درستی نصب نشده باشد.

تراشه ی کوچک الکترونیکی که نشان دهنده تعداد ظرفیت مانده از تعداد برگ چاپ شده می باشد.

حال برای رفع ارور ابتدا پرینتر خود را خاموش کرده و کابل برق را به مدت یک دقیقه از آن خارج کنید، کابل برق پرینتر را بردارید به برق متصل کرده و مجددا روشن کنید. کارتریج را مجددا داخل پرینتر قرار دهید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است یک نقص سخت افزاری باشد. در صورتی که تمام موارد فوق را بررسی کرده اید و همچنان ارور برطرف نشده است دستگاه شما نیاز به کارتریج دارد، برای خرید تمام ، پیشنهاد می شود آنهارا از  خریداری نمایید. کلیه مشتریان بازگشتی 10٪ تخفیف برای کارتریج های جوهر HP سازگار دریافت می کنند. و علاوه بر آن از ضمانت اصل بودن کالا همراه با گارانتی می توانند بهرمند شوند.

کد خطای 11- کاغذ به کاغذ کش نرسیده  Paper Out

این خطای چاپگر را می توانید به راحتی از روی صفحه پرینتر خود برطرف کنید بدین صورت که ابتدا سینی کاغذ  را چک کرده، اگرسینی کاغذ خالی نباشد ممکن است سنسور یا سینی کاغذ مشکل داشته باشد و یا نیاز باشد کاغذها را کمی به قسمت داخل پرینتر هدایت کنید.

کد خطای 12– EP بازبودن درب جلوی پرینتر Open or no EP

اگر تونر در داخل پرینتر شما به درستی نصب شده باشد، و در محل صحیح قرار گرفته باشد، ممکن است نشان دهنده باز بودن درب آن یا معیوب بودن سنسورهای PS5 یا فن های خنک کننده باشد.

کد خطای 13- گیرکردن کاغذ در پرینتر Paper Jam

با نمایش این به روی صفحه پرینتر قطعا مشکل پرینتر گیر کردن کاغذ درون شماست هر چند در مدل های جدیدتر های hp به شما می گویند که دقیقا محل گیر کردن کجاست، بنابراین می‌توانید دستورالعمل‌های روی صفحه را برای رفع کد خطا دنبال کنید.

اگر یک  مدل قدیمی دارید،شماباید خود دیوایس را کاملا چک کرده یا با تکنسین تعمیر پرینترهای hp تماس بگیرید، گیر کردن کاغذ ممکن است در یکی از چهار مرحله چاپ رخ دهد که عبارتند از: قسمت کاغذ، قسمت کارتریج، قسمت فیوزینگ، قسمت خروجی.

کد خطای 14- عدم شناسایی کارتریج  No EP Cartridge

ممکن است به این خاطر باشد که در محل خود قرار نگرفته یا ضامن روی کارتریج جدا نشده یا اتصال بین کارتریج و چیپ ریدر یا چیپست انجام نشده در این صورت باید موارد ذکر شده فوق انجام شود .

کد خطای 15- تونر کم  Toner Low

یکی از رایج‌ترین و معمولترین کدهای خطای پرینتر که معمولا کاربران بسیار با آن مواجه می شوند خطای  می باشد، این کد نشان می‌دهد که کارتریج تونر در حال اتمام است یا تونر تمام شده است و کاتریج نیاز به تعویض یا شارژ دارد، هرجند ممکن است هنوز مقداری (پودر تونر در کارتریج) موجود باشد ولی لازم به ذکر است به هیچ وجه برای رفع این خطا کاتریج را تکان ندهید این کار ممکن است چند برگ کار شما را راه بیندازد ولی احتمال اینکه آسیب های جدی به قسمت فیوزینگ پرینتر وارد کند زیاد است. اگر کارتریج تونر کاملاً به اتمام رسیده است، باید آن را تعویض کنید یا از hptamir.com خریداری کنید.

کد خطای 20- پر شدن حافظه ی داخلی پرینتر  Memory Overflow

ارور Memory Overflow به سبب پر شدن حافظه داخلی پرینتر است. بر فرض مثال شرکت اچ پی برای 402 سالانه 8000 برگ را تعریف نموده و به کاربر اجازه چاپ بیشتر از آن را نمی دهد چراکه استفاده بیش از حد باعث می شود طول عمر بهینه این پرینتر بسیار کم شود، حال اگر با وجود این خطا باز هم بخواهیم بیشتر چاپ کنیم این چند روش قابل انجام است: تعداد پرینت را کم کنید از قسمت منوی دستگاه شماره انداز پرینتر را از کار بیندازید. در نهایت، اگر چاپگر اجازه دهد، می توانید حافظه اضافی نصب کنید.

کد خطای 21- بالا بودن حجم فایل ارسالی Print Overrun

اررو Print Overrun درصورتی که حجم فایل ارسالی نسبت به حافظه پرینتر بزرگتر باشد رخ می دهد، برای رفع این ارور حجم فایل ارسالی را کم کنید یا حافظه جانبی را افزایش دهید.

کد خطای 22- ارور پیکربندی I/O | I/O Configuration

خطای I/O Configuration نشان دهنده ی این است که یک خطای ارتباطی بین سیستم کامپیوتر و پرینتر شما وجود دارد. پورتی که پرینتر به آن وصل است را عوض کرده و کابل را به پورت دیگری از کامپیوتر متصل کنید.

اگر جواب نداد، کابل دیگری را امتحان کنید. اگر کد خطا باقی ماند، ممکن است یک نقص سخت افزاری باشد در این صورت با  تماس بگیرید.

کد خطای 24- ارور پر بودن حافظه ارسالی Error  Job Memory Full

تعداد دفعات فایلهای ارسال شده جهت و پرینت گرفته نشده بیش از حد مجاز می باشد، فایلهای ارسالی را از کنترل پنل سیستم کنسل کنید، این خطا برطرف خواهد شد.

کد خطای 25- ارور حافظه کامل   XXX Memory Full

این کد خطا همان مشکلات کد خطای 24 را نشان می دهد، لطفاً برای راه حل به کد خطاهای 20 و 21 مراجعه کنید. همه این مسائل راه حل یکسانی دارند.

کد خطای 30- ارور PS 16 PS Error 16

یک خطای پست اسکریپت، برای این کار باید فایل پست اسکریپت یا ضمیمه دیگری را امتحان کنید و در عوض سعی کنید SIMM پست اسکریپت را بازنشانی کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع در دفترچه راهنمای خود بیابید.

کد خطای 31- ارور خرابی دیسک  Error Disk Failure

چند دلیل باعث رخ دادن این خطا می شود:

ممکن است پرینتر را در حین کار از کابل برق جدا کرده باشید

در حین کار به ضربه وارد شده باشد

کابل usb را حین کار قطع و وصل کرده باشید

برای رفع ارور disk failure دکمه SELECT را روی چاپگر فشار دهید تا این مشکل برطرف شود. اگر همچنان کد خطا بر روی پرینتر شما وجود داشت، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید.

کد خطای 40- ارور انتقال داده Data Transfer Error

خطای Data Transfer Error به ما هشدار می دهد که اتصال بین سیستم کامپیوتر و  قطع شده است، حال این قطع شدن می تواند بخاطر شل شدن ساده کابل و جدا شدن از سیستم باشد یا خراب شدن کابل، در هر صورت ان را کاملا بررسی کنید و در صورت نیاز کابل را را تعویض کنید.

درصورتی که چاپگر به شبکه متصل است، تنظیمات IP را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی تغییر نکرده است و همه چیز همانطور که باید مطابقت دارد. گاهی اوقات  تنها با فشار دادن دکمه “SELECT” این مشکل کاملا برطرف می شود و یا نیاز به تعویض کابل یا رفع ایرادهای سخت افزاری و نرم افزاری می باشد، اما ممکن است داده های چاپ را از دست بدهید، در این صورت، به سادگی صفحات از دست رفته را دوباره چاپ کنید.

کد خطای 41- ارور موقت موتور چاپگر  Temporary Print Engine Error

کد خطای 41 به کاربر اطلاع می‌دهد که دارای یک خطای جزئی موتور پرینتر بوده است، که به راحتی قابل حل است و با انجام یک استارت که به صورت خاموش روشن کردن پرینتر یا استارت از روی پنل قابل انجام است.

در این صورت پس از روشن شدن مجدد ، ممکن است مجبور شوید صفحاتی را که می خواهید چاپ کنید دوباره ارسال کنید.

49 – خطای چاپگر یا خطای ارتباطی Printer Error or Communication Error

کد خطا 49 با ارور Printer Error or Communication Error ممکن است به دلایلی مانند مشکلات کابل، نیاز به بروزسانی و یا قطعه های سخت افزار ظاهر شود.

می‌توانید فرآیندهای بازنشانی را همانطور که در بالاتر بیان کردیم امتحان کنید، سپس اگر کد خطا همچنان برطرف نشد در صورتی که کابل در دسترس دارید از آن استفاده کنید اگر با انجام کارهای فوق همچنان خطا برطرف نشد پرینتر یک مشکل سخت افزاری دارد و با تعمیر پرینتر در محل تماس بگیرید.

کد 50.x – خطای فیوزر Fuser Error

اگرکد خطای  “50” را روی صفحه پرینتر دارید، این خطا نشان دهنده  می باشد، کد خطای “50” صرفا مربوط به مدارهای پشتیبانی کننده، برق یا فیوزر باشد، بقیه آنها به عدد بعد از “.” بستگی داردکه در مطالب زیر به تک تک آنها می پردازیم.

خطای50.1 فیوزر Fuser Error

مشاهده کد”50.1″ روی صفحه این اخطار را به شما می دهد که بدانید فیوزینگ پرینتر هنوز در حال گرم شدن است

خطای 50.2 فیوزر Fuser Error

فیوزینگ برای آماده شدن باید به حداقل دما برسد، این ارور و قتی نمایش داده می شود که تایم آماده شدن برای گرم شدن به اتمام رسیده و گرم نشده باشد، از مهمترین عوامل دخیل در این ارور می توان به موتور گیربوکس، برد پاور فیوزینگ، چینی هیتر و یا هیتر اشاره نمود.

خطای 50.3 فیوز Fuser Error

دمای فیوزر بیشتر از حد معمول می باشد.

خطای 50.4 فیوز Fuser Error

در اکثر موارد یا فیوزر معیوب است و یا برد پاور دستگاه مشکل دارد.

خطای 50.5 فیوز  Fuser Error

از فیوزر اشتباه برای استفاده شده است.

خطای 50.6 فیوزر Fuser Error

فیوزر خراب شده یا درون ترکیده است.

خطای 50.7 فیوزر Fuser Error

موتور درایور کار نمی کند، سوخته و یا از کار افتاده است.

خطای 50.8 فیوزر Fuser Error

ترمیستور از کار افتاده است.

خطای 50.9 فیوزر Fuser Error

ترمیستور از کار افتاده است.

این کدهای خطای فیوزر معمولاً به کمک یک مهندس اچ پی تعمیر نیاز دارند.

51 – خطای تشخیص لیزر Beam Detect Error

ارور Beam Detect به 2عامل بستگی دارد، در مدلهای قدیمی وقتی درب جلو پرینتر باز و بسته می شود لیزر قطع و وصل می شود که به وسیله یک اهرم درب پرینتر باز و بسته می شود در مدل های جدید مجهز به یونیت اسکن می باشد که یونیت یا کابل یا فبت یا همان کابل رابط به مشکل برمی خورد.

52- خطای پرتو نامناسب لیزر Incorrect Scanner Speed Error

کد خطا 52Incorrect Scanner Speed Error  وقتی نمایش داده می شود که شیشه لیزر کثیف شده باشد، شما باید شیشه یونیت پرینتر را تمیز کرده و یا در این امر از استفاده کنید.

54- خطای نچرخیدن چرخ دنده گیربوکس یا کلاچ:  Printer Error Cycle Power

ارور Printer Error Cycle Power دلایل مختلفی دارد، یکی از دلایل آن می تواند برنداشتن نوار باشد و یا چرخ دنده رابط بین موتور و کلاچ و یا عدم شناسایی کلاچ باشد. اگر اینطور نیست، باید یک مهندس، پرینتر را بررسی و تعمیر کند.

55- عدم ارتباط بین DC کنترلر و برد فرمتر  Internal Communication Problem / Controller Error

شما برای رفع این مشکل باید برد فرمتر یا DC کنترلر را عوض کنید یا دستگاه پرینتر را بروزرسانی کنید. اگر بازنشانی کد خطا را برطرف نکرد، یک  باید ان را بررسی کند.

56 – خطای نصب دستگاه چاپگر  Printer Device Error

بسته به مدل ، کد 56 و Printer Device Error می تواند معنی مختلفی داشته باشد. این توقف های زیر را برای پاک کردن کد خطا امتحان کنید:

57.xx – خرابی فن / چرخ دنده ها ضبط شد / خطای کارت حافظه

کد خطای دیگری که بسته به سن می تواند معانی بسیاری داشته باشد. مدل های بروزتر این نشان را می دهد که یک یا چند فن ایراد به وجود امده است. پرینترهای قدیمی با این کد خطا در حافظه مشکل دارند یا چرخ دنده ها مسدود می شوند. به احتمال زیاد شما نیاز به تکنسین تعمیر پرینتر دارید.

شرکت اچ پی تعمیر علاوه بر زمینه های تعمیرات پرینترهای اچ پی، تعمیر پرینتر hp در محل و تعمیر پرینتر سامسونگ در زمینه های سرویس پرینتر، ، تعمیر اسکنر hp، تعمیر اسکنر کانن، تعمیر فکس پاناسونیک و های لیزری رنگی نیز فعالیت می کند. افرادی که از پرینتر ?️ استفاده می کنند، احتمالا با ارور Paper Jam و مشکل گیر کردن کاغذ آشنا هستند. در اینصورت باید به صورت دستی کاغذ را خارج کنید. اما گاهی با برداشتن کاغذ نیز مشکل رفع نمی شود. امروز در انزل وب می خواهیم روش های رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر را به شما آموزش دهیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل پیغام خطای Paper Jam در اسکنر و پرینتر

حتی اگر شما از پرینتر های حرفه ای هم استفاده کنید، یک کاغذ چروک شده می تواند عملکرد دستگاه شما را متوقف سازد. معمولا در هنگام گیر کردن کاغذ و مشاهده ارور Paper Jam، با برداشتن کاغذ مشکل رفع می شود اما گاهی ممکن است این ارور همچنان باقی بماند.

رفع مشکل Paper Jam در پرینتر جوهر افشار رومیزی

برای ابتدا پرینتر خود را خاموش کنید. صبر کنید تا چاپگر به طور کامل خاموش شود و سپس کابل برق را برای امنیت بیشتر جدا کنید.

کاور بالای دستگاه را باز کرده و کاغذ های گیر کرده را به صورت دستی خارج کنید. (از نیروی خیلی زیاد استفاده نکنید)

کاغذ ها را به آرامی بکشید و این کار را آهسته انجام دهید. قابل ذکر است برای برداشتن کاغذ هنگامی که قسمت کمی از آن بیرون است، می توانید از موچین کمک بگیرید. سعی کنید کاغذ پاره نشود.

کارتریج ها را جدا کنید. اگر کاغذ پاره شده وجود دارد، آن ها را خارج کنید.

سینی خروجی را نیز بررسی کنید. کاغذ ها را جدا کنید تا مطمئن شوید در این قسمت کاغذی گیر نکرده است.

اگر چاپگر هنوز عملکردی ندارد، باید پنل های مختلف دستگاه را جدا کنید. برای این کار از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

هدر ها را تمیز کنید و هر جایی خورده کاغذ و گرد و خاک و.. دیدید، آن را تمیز کنید.

مجدد دستگاه را منتاژ کنید. اگر هنوز مشکل رفع نشده است، باید با تکنیسین تعمیر متخصص تماس بگیرید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ۸ روش و پرینت نگرفتن در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر، حل مشکل Paper Jam در پرینتر لیزری رو میزی

پرینتر را خاموش کنید. صبر کنید تا دستگاه به طور کامل خاموش شود. سپس کابل برق را نیز جدا کنید. همچنین درپوش اصلی را نیز باز کنید.

حدود ۳۰ دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا دستگاه خنک شود. فیوزر های دستگاه (در پرینتر لیزری) به شدت داغ می شوند و تماس با آن ها خطرناک است.

پس از اینکه دستگاه خنک شد، کاغذ را بیرون بکشید. اگر کاغذی نمی بینید، کارتریج را بیرون بکشید. برای جلوگیری از پارگی کاغذ، آن را به آرامی بیرون بکشید. (از زور استفاده نکنید، اگر کاغذ گیر کرد، به مرحله بعد بروید.) همچنین اگر نمی توانید به کاغذ برسید، از موچین استفاده کنید.

غلتک ها را بررسی کنید. اگر آن ها می چرخند، آن ها را بچرخانید و کاغذ های گیر کرده را آزاد کنید. همچنین می توانید این قطعه را نیز خارج کنید. برای آزاد کردن غلطک، پین را فشار دهید. (دفترچه راهنما را مطالعه کنید.)

قطعات بیشتری را خارج کرده و بررسی و سرویس کنید. مجدد دستگاه را منتاژ کنید. اگر مشکل رفع نشده است، باید با یک تکنیسین تعمیر پرینتر تماس بگیرید.

رفع خطای Jam in Cartridge Area در پرینتر اداری

اکثر پرینتر های اداری، یک دکمه برای رفع مشکل  دارند. شما باید آن دکمه را پیدا کرده و فشار دهید.

اگر مشکل رفع نشده است، پرینتر را خاموش کنید. چند لحظه صبر کرده و مجدد آن را روشن کنید. برخی از مشکلات با ریستارت کردن پرینتر رفع می شوند.

به صفحه نمایش پرینتر نگاه کنید. اغلب دستگاه ها محل گیر کردن کاغذ را نشان می دهند. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

کاغذ های اضافی را بردارید. گاهی اوقات کاغذ بیش از حد و یا خیلی کم در سینی، به عنوان مشکل گیر کردن شناسایی می شود. مقدار پیشنهادی سازنده را قرار داده و مشکل را تست کنید.

دستگاه را کاملا خاموش کنید و از برق جدا کنید. سینی های کاغذ را جدا کرده و پنل های دسترسی را باز کنید. همه قسمت ها را چک کنید تا کاغذ گیر کرده را پیدا کنید. همه قسمت ها (داخل کشو و..) را کاملا بررسی کنید. توجه داشته باشید که دستگاه حتما خاموش باشد.

چاپگر را خاموش کرده و بگذارید ۳۰ دقیقه خنک بشود. برای امنیت بیشتر آن را از برق جدا کنید.

سپس داخل دستگاه، کاغذ گیرکرده را پیدا کرده و به آرامی آن را بردارید. پاره شدن کاغذ می تواند مشکل را بیشتر کند. از زور استفاده نکنید.

پس از در آوردن کاغذ از دستگاه پرینتر داخل دستگاه را به طور کامل تمیز کنید.

مجدد چاپگر را روشن کنید. قل از روشن کردن، تمام سینی ها و پنل ها را ببندید. منتظر بمانید دستگاه به طور کامل راه اندازی شود.

حال مشکل را تست کنید.

اگر مشکل نکشیدن کاغذ در چاپگر رفع نشد با تکنیسین تعمیرات تماس بگیرید.

همینطور برای رفع مشکل اسکنر هم مطالعه مطلب ۶ روش رفع و عدم شناسایی اسکنر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

رفع ارور Paper Jam بدون گیر کردن کاغذ

پرینتر را خاموش کرده و از برق جدا کنید. کاور دستگاه را باز کنید. اگر پرینتر لیزری است، ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

غلطک های خوراک (غلطک های پلاستیکی که کاغذ را وارد دستگاه می کنند) را پیدا کنید و و مطمئن شوید سالم باشند. در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند.

هنچنین بررسی کنید که چیزی در بین غلطک ها گیر نکرده باشد.

یک پارچه تمیز و مایع تمیز کننده آماده کنید. گرد و غبار و آلودگی روی غلطک و.. را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن پرینتر های لیزری، از ماسک استفاده کنید زیرا ذرات تونر می تواند ریه ها را تحریک کند. همچنین می توانید از مواد تمیز کننده مخصوص نیز استفاده کنید. برای تمیز کردن فضا های باریک می توانید از نخ دندان هم استفاده کنید. همینطور صفحه شیشه اسکنر را فراموش نکنید. صفحه شیشه ای را هم به خوبی تمیز کنید.

همچنین سایر قسمت های دستگاه را چک کنید. توصیه می کنیم، از دفترچه راهنما کمک بگیرید و در صورت عدم آشنایی کامل با دستگاه، سرویس کردن را به عهده تکنیسین ها بسپارید.

در پایان اگر این مشکل شما رفع شد اما با مشکل خط انداختن و.. در پرینتر مواجه شدید، مطالعه مطلب ۷ روش ، سیاه زدن ، گیر کردن کاغذ و.. دستگاه کپی را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در اسکنر و پرینتر را به شما آموزش دادیم. اگر نکته دیگری برای علت نکشیدن کاغذ توسط چاپگر را می دانید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، آن را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات در زمینه ارور Paper Jam را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل