چگونه در کنکور قبول شویم؟

با رعایت این 15 نکته میتوانید راحت تر در کنکور قبول شوید:

1. قبل از خواب مطالعه کنید

داستان های قبل از خواب برای کودکان. به جای خواندن کتاب تاریخ، چند دقیقه قبل از خواب مطالعه کنید. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تثبیت می کند، بنابراین همه چیزهایی را که داریم به یاد می آوریم. قبل از خواب مرور کنید. اما سعی نکنید تمام کارهای خود را به تخت منتقل کنید زیرا خوابیدن را سخت می کند.

2. در مورد ضرب الاجل ها بیاموزید

روش جدیدی برای یادگیری به نام فاصله تکرار وجود دارد که در آن اطلاعات به تکه های کوچک شکسته می شود و به طور مداوم در مدت زمان طولانی مرور می شود. پس برای قبولی در امتحان سعی نکنید کل جدول تناوبی را یکباره حفظ کنید. در عوض، روزی چند خط مطالعه کنید و روز بعد قبل از خواندن یک خط جدید، سطرهای قبلی را مرور کنید.

3. داستان بگویید

با تبدیل مطالبی که برای قبولی در کنکور باید مطالعه کنید به داستان، اطلاعات موجود در مطالب بیشتر برای شما مفید خواهد بود. به عنوان مثال، برای یادآوری ستون شانزدهم جدول تناوبی که شامل عناصر O، S، Se، Te، Po است، می توان داستان زیر را ساخت: master stroke، explode، hit.

4. تغییر مکان

بر اساس تحقیقات انجام شده، مطالعه هر روز در مکانی متفاوت، احتمال فراموشی درس را کاهش می دهد. هر بار که محل مطالعه خود را تغییر می دهیم (مثلاً از کتابخانه به کافی شاپ یا از کافی شاپ به پارک)، مغز خود را مجبور می کنیم تا هر بار با اشیا ارتباط جدیدی برقرار کند که منجر به حافظه قوی می شود. .

5. موضوع درس را تغییر دهید.

به یک موضوع نچسبید، هر بار چیزهای مختلفی یاد بگیرید. این روش ما را آماده می کند تا از یک فرآیند دقیق برای یافتن راه حلی برای مشکل خود استفاده کنیم. به عنوان مثال، در ریاضیات، اگر فقط تقسیم بر یک را حل کنیم، بدون فکر می دانیم که باید این کار را انجام دهیم. اما اگر گروهی از مسائل نیاز به ضرب، تقسیم و جمع و سایر عملیات های ریاضی داشته باشند، باید کمی صبر کنیم و به روشی فکر کنیم که پاسخ صحیح را به ما بدهد.

6. خودتان را به چالش بکشید

خودآزمایی یکی از بهترین روش ها برای آمادگی در کنکور است. اگر در به یاد آوردن پنجمین پادشاه قاجار مشکل دارید، نگران نباشید. اگر چیزی را در عمل به خاطر بسپارید، در آینده در زندگی واقعی آسان تر خواهد بود.

آموزش |استرس

7. نوشتن

از مهارت های نوشتاری خود برای برتری در امتحانات استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی چیزی را یادداشت می‌کنیم، راحت‌تر از زمانی که آن را تایپ می‌کنیم، در ذهنمان می‌ماند. مهم ترین قسمت های دوره را روی کاغذ دیگری بازنویسی کنید.

8. با صدای بلند بخوانید

خواندن مطالب با صدای بلند به دو صورت به شما کمک می کند تا آن را به خاطر بسپارید: دیدن و شنیدن آن.اما در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که شما را از کتابخانه بیرون نکنند.

9. مایعات بنوشید

به یک کافی شاپ بروید و یک نوشیدنی کافئین دار سفارش دهید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قهوه و چای شما را بیدار نگه می دارد، به خصوص در حالت هیپنوتیزم کتابخانه.

10. به خودت بیا

فراموش نکنید که امتحان را پس داده اید. یک کیک سالم بخورید، در خانه قدم بزنید، پنج دقیقه در اینترنت جستجو کنید. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند، بدانید که خواندن چند صفحه اضافی می تواند تفاوت زیادی در عملکرد امتحان شما ایجاد کند.

11. آموزش گروهی

کار گروهی برای همه مناسب نیست، اما برای کسانی که سود کمی از کار گروهی دارند، یادگیری گروهی می تواند مفید باشد. هر چند روز یکبار با شریک تحصیلی خود ملاقات کنید و مطالعات خود را مرور کنید. شخصی را مسئول کارهای خاص، مانند تهیه میان وعده، انتخاب موسیقی، و هدایت گروه به سمت اهداف کنید.

12. برنامه ریزی کنید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که دانش آموز می تواند بیاموزد این است که برای برنامه ریزی وقت بگذارد. هفته خود را با یک هدف احمقانه مانند مطالعه برای آزمون تاریخ شروع نکنید. در عوض، اهداف خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید. تاریخچه را بین 1 و 1 بررسی کنید. ساعت 3 صبح

13. لحظه ای مراقبه کنید.

قبل از اینکه به مدت 3 ساعت به کاغذهای زیاد خیره شوید، به مدت 3 دقیقه به دیوار خیره شوید.مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن می تواند استرس را کاهش داده و تمرکز را افزایش دهد. اگرچه بیشتر این مطالعات بر مدیتیشن روزانه تاکید دارند، اما چند دقیقه مدیتیشن مضر نیست.

14. تمرینات بدنی

باهوش و در عین حال قوی باشید. طبق تحقیقات، تنها نیم ساعت ورزش هوازی می تواند عملکرد مغز و سایر مهارت های مهم شناختی را بهبود بخشد. به خانه بروید و ببینید آیا نمره IQ شما کمی بالا رفته است یا خیر.

15. به موسیقی گوش دهید

نه تنها می توانید در آن شب های طولانی امتحان به موسیقی تکیه کنید، بلکه می تواند به شما در کاهش استرس نیز کمک کند. اگرچه هرکسی سلیقه های موسیقی متفاوتی دارد، اما ثابت شده است که موسیقی، به ویژه موسیقی کلاسیک، اضطراب و استرس را کاهش می دهد. بنابراین برای رهایی از استرس، موسیقی را به بیو خود ارسال کنید.

اگر قصد ثبت نام در آموزشگاه های کنکور را دارید ما به شما بهترین آموزشگاه کنکور شیراز را پیشنهاد میدهیم.

دکمه بازگشت به بالا