چطور امنیت موتور سیکلت را افزایش دهیم؟

افزایش امنیت موتور سیکلت موضوع اصلی این محتواست که قصد داریم با بررسی بهترین روش‌ها به شما همراهان عزیز کمک کنیم تا از این پس با خیالی راحت از موتور سیکلت خود مراقبت کنید.

در ابتدا باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که با افزایش قیمت اجناس و کالاهای متفاوت، قیمت وسایل نقلیه همچون موتور سیکلت نیز افزایش پیدا کرده است و جز کالاهای مهم در بازار به شمار می‌رود و برای نگهداری از باید اقداماتی حساب شده داشته باشید.

توصیه‌هایی کلی برای نگهداری از موتور سیکلت و افزایش امنیت آن

در ابتدا باید شما روش‌هایی را در نظر بگیرید که کاملا لازم و مهم است و هر موتور سواری باید به آنها توجه داشته باشد.

– موتور سیکلت را در محیطی پارک کنید که نسبت به آن آگاهی دارید و امنیت در آن محیط نسبتا بالا باشد.

– موتور سیکلت را در محیطی شلوغ و پر رفت و آمد پارک کنید زیرا ریسک سرقت بسیار پایین می‌آید.

– دقت داشته باشید اگر موتور سیکلت را در محیطی پارک کنید که دوربین مداربسته وجود دارد امنیت موتور سیکلت افزایش پیدا می‌کند زیرا سارقان کم تر ریسک سرقت می‌کنند و همچنین اگر فردی قصد سرقت داشته باشد فیلم آن ضبط می‌شود.

– موقعیت‌ها و زمان هایی که بیشترین سرقت انجام می‌شود را در نظر داشته باشید و حتی آرامگاه در این بازه‌های زمانی موتور سیکلت را در خیابان پارک نکنید.

تجهیزات و روش‌هایی کاربردی جهت افزایش امنیت موتور سیکلت

۱. استفاده از ردیاب موتور سیکلت

بهترین و کاربردی ترین‌روش جهت افزایش امنیت موتور سیکلت استفاده از ردیاب موتور سیکلت است.

خرید ردیاب موتور سیکلت به شما امکانات زیر را می‌دهد:

۱. گزارش روشن و خاموش شدن موتور سیکلت.

۲. گزارش حرکت دادن و لرزش موتور سیکلت.

۳. گزارش حمل با جرثقیل یا بکسل شدن موتور سیکلت.

۴. گزارش لحظه‌ای سرعت موتور سیکلت.

۵. گزارش مسیر های پیموده شده توسط موتور سیکلت.

۶. گزارش موقعیت مکانی موتور سیکلت.

۷. گزارش میزان ولتاژ باتری موتور سیکلت.

۸. گزارش سرقت باتری موتور سیکلت.

۹. گزارش سرقت ردیاب موتور سیکلت.

و …

همانطور که مشاهده می‌فرمایید این دستگاه امکانات بینظیری‌را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و این امکانات با استفاده از برنامه ردیابی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 ۲. استفاده از قفل و زنجیر موتور سیکلت

از متداول ترین‌ و قدیمی ترین‌ روش‌ها در خصوص افزایش امنیت موتور سیکلت استفاده از قفل و زنجیر است.

البته استفاده از این روش بهترین روش نیست، چرا که اگر شخصی قصد سرقت را داشته باشد می‌تواند با استفاده از تجهیزات لازم زنجیر را پاره کند یا اینکه قفل را بشکند.

اما اگر در کنار قفل و زنجیر از یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت موتور سیکلت استفاده کنید ضریب افزایش امنیت بسیار بیشتر می‌شود و توصیه ما نیز همین است.

به طور مثال علاوه بر استفاده از قفل و زنجیر از ردیاب نیز استفاده کنید.

3. استفاده از قفل‌های دیسکی

روش دیگر مناسب جهت افزایش امنیت موتور سیکلت استفاده از قفل‌های دیسکی است که دیسک ترمز و دیسک موجود در چرخ موتور قفل می‌شود و در برابر حرکت کردن مقاومت می‌کند.

۴. استفاده از دزدگیر موتور سیکلت

یکی دیگر از روش‌هایی مطمئن و خوب برای افزایش امنیت موتور سیکلت استفاده از دزدگیر موتور سیکلت است. در واقع این روش نیز همانند ردیاب موتور سیکلت جز روش‌هایی امروزی تر است.

دزدگیر به شما کمک می‌کند که در مواقع اضطراری اگر شخصی بخواهد به موتور سیکلت شما آسیب برساند یا آن را مورد سرقت قرار دهد دزدگیر شروع به هشدار دادن و آژیر زدن می‌کند.

تفاوت ردیاب موتور سیکلت با دزدگیر

در واقع تفاوت اصلی این دو دستگاه این است که ردیاب موتور سیکلت در مواقع اضطراری بدون در نظر گرفتن بعد مسافت قابلیت ارسال هشدار را دارد و این هشدار را با استفاده از اپلیکیشن ردیابی انجام می‌دهد.

برای اینکه این کار به درستی انجام شود حتما باید تنظیمات صحیح بر روی ردیاب انجام شود که این کار توسط تیمی متخصص بهتر است لحاظ شود.

اما بعد مسافت برای دزدگیر مهم است و از سیم کارت برای ارسال اطلاعات نمی‌کند.

اما در خصوص خرید ردیاب موتور سیکلت یا دزدگیر بهتر است قبل از آن اطلاعات لازم را در خصوص هرکدام از آنها به دست آورید و سپس نسبت به خرید اقدام فرمایید.

توصیه ما این است که از این دو روش در کنار یکدیگر استفاده کنید تا امنیت را به بیشترین حد ممکن برسانید.

بهترین ردیاب موتور سیکلت چیست؟

در زمان خرید ردیاب موتور سیکلت شما باید در ابتدا به نیازهای خود رجوع کنید و بررسی بفرمایید که هدف شما از خرید ردیاب تنها افزایش امنیت وسیله نفلیه است یا خیر.

پس از اینکه به این سوال بتوانید پاسخ دهید می‌توانید خریدی دقیق داشته باشید.

در واقع ردیاب موتور سیکلت در مدل‌های متفاوتی در بازار موجود است که هر کدام از آنها امکانات منحصر به فرد خود را دارند به طور مثال ردیاب سیمی با اتصال به سیم کشی برق اصلی موتور می‌تواند اکثر موارد امنیتی را داشته باشد که در بالا تر نیز امکانات آنها را برای شما عزیزان شرح دادیم اما اگر هدف شما ردیابی و نظارت موتور سیکلت است می‌توانید از ردیاب آهنربایی یا جی پی اس مگنتی نیز استفاده کنید. این ردیاب‌ها نیز امکانات مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

در زمان خرید ردیاب موتور سیکلت به چه نکاتی باید توجه ویژه داشت؟

دقت داشته باشید که ردیاب از برندی نام آشنا در بازار تهیه شود و همچنین کیفیت مناسبی داشته باشد. از شرکتی خرید کنید که خدمات پس از فروش و گارانتی به شما دهد.

شرکت یا گروه ارائه دهنده خدمات دارای اپلیکیشن ردیابی باشند تا آن را به ردیاب متصل کنند و در اختیار شما قرار دهند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا