چشم‌انداز تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد رفع موانع موجود در وحدت بین مذاهب است

بیگ نیوز / آذربایجان غربی دبیر کمیته راهبری رویکرد مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با افتتاح دفتر ماکو برای رویکرد ادیان ، هجدهمین دفتر رویکرد دانشگاه های آزاد راه اندازی شد.

سروری مجد ، امروز ، 17 شهریور ، در مراسم افتتاحیه دفتر رویکرد مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو بابیان اینکه دفتر افتتاح شده در دانشگاه ماکو هجدهمین مرکز است ، گفت: بین اساتید و روحانیون و رفع موانع وحدت بین ادیان.

وی گفت برای این منظور اقداماتی مانند برگزاری جلسات و کنفرانس های تخصصی ، توجه ویژه به موضوع تقریب با مذاهب در مدارس سما و دانشجویان بین المللی دانشگاه ، کارگاه آموزشی فرهنگ تقریب و غیره انجام شد. انقلاب در این زمینه توجه کرد و گفت: اقدامات دانشگاه آزاد ماکو از دستورات رسول خدا در خصوص دوستی و رحمت بین ملت ها و در نتیجه ارتباط نزدیک پیروی می کند.

فرامرز فتح نژاد ، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه تأسیس این دفتر در این دانشگاه یک حرکت بزرگ فرهنگی و عقیدتی دانشگاه آزاد اسلامی است ، گفت: ‘وحدت یک اصل مهم و عاملی در پیشرفت جهان اسلام “زیرا رهبران موفق جهان همیشه بر این مشکل تأکید می کنند.

وی در ادامه بر وجود شباهت های اساسی ایدئولوژیکی مانند خدا ، پیامبر ، قرآن و اهل بیت در بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: رمز موفقیت در همه امور اجرایی وحدت است و تفاوت سلیقه ای مستحق احترام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ادیان مختلف در سطح کلان و در طول تاریخ می توانند امروز با وجود وحدت علیرغم مخالفت های عمده به اوج قدرت برسند ، افزود: سوءظن متقابل و دافعه ای اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی ، امام جمعه ماکو نیز به اهمیت وحدت بین مسلمانان از دیدگاه اسلام و قرآن اشاره می کند و می گوید: “وحدت و همدلی در آموزه های دینی ما به شدت مورد تاکید قرار گرفته است. با تفاسیر مختلف باعث وحدت و همدلی می شود. “آنها می گویند رفاه و رستگاری.

امام جمعه ماکو در ادامه تأکید می کند: برادران دینی ، علما ، دانشمندان و حقوقدانان دینی برنامه های مختلفی را برای تقویت این وحدت اسلامی ارائه کرده اند ، از این طریق توافق نامه صلح و دوستی ، برادری و وحدت بین مسلمانان ایجاد شده است و در طرح سایه این واحد باید به تمام دوره ها گسترش یابد

وی هدف از این وحدت و انسجام را تقویت جوامع و ایجاد زمینه برای مشارکت بیشتر در همه امور عنوان می کند و می گوید: “افتتاح دفتر رویکرد مذاهب اسلامی در واحد بین المللی ماکو دانشگاه آزاد اسلامی عامل بسیار مهمی خواهد بود. که تأثیر الهیات اسلامی را تقویت می کند. “شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه حضور علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاه در جامعه و اشاعه کلمه قانون اسلام در جامعه وحدت و همبستگی بین مردم منطقه و حتی منطقه همجوار خواهد بود. تقویت کشورها ، افزود: این واحد دانشگاهی بسیار ارزشمند تلقی می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: وجود حومه اسلامی این دانشگاه در عمل تجلی عینی پیدا کرده است و شروع این دفتر نیز یک گام اساسی است.

وی در ادامه به نامگذاری و اهداف هفته وحدت اشاره کرد و آن را گامی بزرگ و ارزشمند خواند و گفت: اراده سیاسی کشور ما با این اقدام به ملت ها نشان داده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ، با تأکید بر اینکه بایستی با وجود صهیونیسم جهانی و سرکوب نظام سلطه بیگانگان در کنار هم باشیم ، گفت: این رویکرد باید در بین مذاهب اسلامی صورت گیرد.

به گفته عبدالرحیمی ، 38 درصد جامعه دانشگاهی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است ، بدین معنا که این جامعه آماری می تواند سهم و همکاری باورنکردنی در موضوع وحدت بین ادیان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خواستار افزودن مفاهیم رویکرد به کتاب های درسی مدارس ابتدایی می شود و می افزاید: فراخوان قرب اسلامی باید از سطوح پایین شروع شود تا بتواند موثر واقع شود.

وی همچنین به سنی بودن 35 درصد جمعیت منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: این یک افتخار برای منطقه است که همه مردم در کنار هم در صلح و سازش و بدون مشکل زندگی می کنند.

به گزارش بیگ نیوز ، وی با تاکید بر اینکه اختلافات خارجی در منطقه در سالهای اخیر همواره توسط روحانیون شیعه و سنی سرکوب شده است ، افزود: سعادت امت اسلامی در سایه همدلی به دست می آید و این وظیفه نخبگان و دانشمندان برای تقویت این هدف اساسی “آنها را به عنوان اهداف استراتژیک خود دنبال کنید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: دانشگاه آزاد باید با جذب دانشجویان خارجی در واحدهای بین المللی خود در کنار دانشجویان ایرانی برای ترویج ایده اقناع اسلامی تلاش کند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا