پیشنهاد احداث مرکز آموزش دائمی مدیریت بحران

استاندار مازندران پیشنهاد داد که مرکز آموزش دائمی مدیریت بحران با هدف آموزش مدیران در ابتدای آغاز بکار خود در حوزه مدیریت بحران، تشکیل شود.

به گزارش بیگ نیوز، حسین پور در نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۱»، گفت: عنوانی که برای این همایش مطرح شده است متناسب با شعار سال است. بی تردید یکی از عنوان‌های مهمی که به عنوان حوادث در استان مازندران رخ می‌دهد و از آن به عنوان بحران یاد می‌شود آتش سوزی جنگل‌هاست. خوشبختانه توانسته‌ایم سه بالگرد را برای اطفاء حریق هماهنگ کنیم که این بالگردها به استان‌های گیلان و گلستان نیز ارائه خدمات خواهند داشت.

وی افزود: در سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی وسعت آتش سوزی جنگل‌ها به واسطه استفاده از تکنولوژی و تجهیزات بوده‌ایم. بی تردید دانش بنیان کردن امکانات و تجهیزات در حوزه مدیریت بحران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استاندار مازندران تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد افتتاح ۵۴ پروژه مدیریت بحران با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در سطح استان مازندران بودیم. چهار موضوع جنگل سوزی، سیل، ترافیک‌های بحرانی در مسیر ورودی به استان در پیک تعطیلات و زلزله از بحران‌های مربوط به استان مازندران است. ظرف یک سال گذشته که مسئولیت بر عهده داشتم چهار خلاء در مدیریت بحران را شاهد بودم. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم مرکز آموزش دائمی توسط ستاد مدیریت بحران کشور احداث شود و هر مسئول و مدیری ۱۰ تا ۱۵ واحد در حیطه مدیریت بحران در ابتدای کار خود آموزش ببیند. قطعا در مازندران این آمادگی وجود دارد که این مرکز در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها در دنیا مدیریت بحران سهم ویژه‌ای دارد ولی در مراکز آموزشی ما این موضوع کمی ضعیف است که باید تقویت شود. همچنین باید سامانه‌ای توسط ستاد مدیریت بحران کشور ایجاد شود که تمام امکانات در استان‌ها در این سامانه ثبت شود تا در حوادث با بهره گیری از این سامانه قابلیت انتقال پیام با دستگاه‌هایی که امکانات را در اختیار دارند، فراهم شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل