پرداخت وام‌های اشتغال، ازدواج و فرزندآوری در نهاوند در اولویت باشد

اشتغال |بیکاری

بیگ نیوز/همدان فرماندار شهرستان نهاوند گفت: پرداخت وام‌های اشتغال، ازدواج و فرزندآوری در شهرستان نهاوند در اولویت کار بانک‌ها قرار بگیرد.

به گزارش بیگ نیوز، ضرغام احمدوند روز سه‌شنبه اول آذر در کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند اظهار کرد: کارگروه اشتغال از مهمترین و ضروری‌ترین کارگروه‌های شهرستان نهاوند است و باید قبل از پایان سال سهمیه تسهیلات اشتغال شهرستان توسط دستگاه‌های متولی جذب شود.

وی با اشاره به غیبت برخی دستگاه‌ها و اعضای این کارگروه، تصریح کرد: علت غیبت این مدیران در جلسه اشتغال بررسی و باید پاسخگو باشند، جلسه‌ای مهمتر از کارگروه اشتغال نداریم و غیبت مدیران ادارات یا بانک‌ها قابل توجیه نیست.

احمدوند با بیان اینکه برخی بانک‌ها پرونده‌های تشکیل شده را یا استان اجازه پرداخت نمی‌دهد یا بر اساس سهمیه گاهی تنها یک فقره را می‌توانند پرداخت کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی بانک‌های شهرستان در حوزه اشتغال خوب عمل کردند اما برخی در جذب تسهیلات عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند که این بانک‌ها را معرفی و چرایی این عدم همکاری هم مشخص، اعلام و در مهلت تعیین شده حل شود.

فرماندار نهاوند سهمیه‌های تعیین شده برای دستگاه‌ها که بعنوان تعهد برای آن‌ها تعریف شده است را کف اشتغال عنوان و تاکید کرد: توقع ما این است که مدیران برای تحقق رقمی بیش از تعهد حتی عملی و محقق کنند.

وی یادآور شد: بر اساس آنچه مقام معظم رهبری فرمایش  کرده‌اند و استاندار همدان هم بر آن تاکید داشته است، موضوع اشتغال پایدار و رفع بیکاری است و باید خروجی این تسهیلات هم بر مبنای اشتغال پایدار ایجاد شده باشد.

احمدوند با بیان این‌که‌ برخورد نامناسب بانک‌ها با مردم را بر نمی‌تابم، خاطرنشان کرد: بانک‌ها در بحث اشتغال ازدواج و فرزندآوری اولویت‌بندی و پرداخت‌ها هم بر همین اساس باشد اگر چه در جریان برخی موانع در بانک‌ها هستیم که ممکن است مراجع استانی یا کشوری بانک‌ها تعیین و تکلیف کرده باشند اما موضوع را برای مردم باید روشن کنند.

فرماندار نهاوند با اشاره به این‌که مدیران شهرستان مهلت جذب تسهیلات را از دست ندهند، اضافه کرد: اما طولانی شدن پروسه پرداخت برای مردم با توجه به مراجعات متعدد آن‌ها قابل قبول نیست و با توجه به شرایط موجود و مهلت‌های تعیین شده بویژه در بحث تسهیلات ماده ۱۶،۱۸ و مشاغل خانگی باید جدیت بیشتری بکار گرفته شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل