پایش تصویری، الکترونیکی و پهپادی مرزها در اولویت مرزبانی

فرمانده مرزبانی کشور گفت: نظارت تصویری، پایش الکترونیکی، پهپادهای مرزی و استفاده از پرندگان کوچک از اولویت های برنامه هاست.

به گزارش بیگ نیوز، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از یگان های مرزی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 8755 کیلومتر مرز دریایی و زمینی در کشور گفت: از این میزان 2700 کیلومتر مرز دریایی است که یک کیلومتر آن مرز دریایی است. هزار کیلومتر آن در استان بوشهر است. الحمدلله با اقدامات شبانه روزی مرزبانان و چشمان تیزبین آنها امنیت پایدار در مرزها برقرار است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان اشاره کرد و افزود: در راستای شعار دو سال گذشته در تقویت و حمایت از تولید داخلی، اقدامات مهم و قابل توجهی برای مقابله با قاچاق کالا، اشتغال ضرر زیادی دارد. در سال گذشته 6 هزار و 500 میلیارد تومان کالای قاچاق در مرزهای مختلف کشور کشف شد که عمدتاً پرونده های بیش از یک میلیارد تومانی در سیر مراحل قضایی است.

وی از اجرای طرح های مبارزه با قاچاق در قالب رعد و برق در سال گذشته خبر داد و گفت: مرزبانان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی در کشف قاچاق موفق عمل کرده اند. تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تقویت تعاونی ها در سواحل و مرزها مهم و ضروری است.

سردار گودرزی تقویت زیرساخت های الکترونیکی در مرزها و سواحل را از اولویت های فرماندهی مرزبانی در سال جاری دانست و تصریح کرد: نظارت تصویری و الکترونیکی، اپتیکی، پهپاد و استفاده از پرنده های کوچک از اولویت های برنامه های مرزبانی است.

وی به اقدامات جهادی در تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی» در مرزبانی اشاره کرد و گفت: امسال حرکت جهادی مبارزه با قاچاق بیش از گذشته است و در تحقق شعار امسال استفاده از نخبگان در دستور کار است.»

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه بیشترین کالای قاچاق در مرزهای دریایی جنوب کشور کشف شد، خاطرنشان کرد: 60 درصد از کل قاچاق کشف شده عمدتاً از کشتی های 200 تا 2000 تنی مربوط به قاچاق خودرو بوده است.

سردار گودرزی به کشف مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته 70 کیلوگرم شیشه در مرز خوزستان و در دو روز گذشته در مجموع بیش از 7 تا 8 تن انواع مواد مخدر در مرزهای خوزستان کشف شده است. کشور.

لزوم سازماندهی شناورهای ناشناس در دریا

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به تقویت زیرساخت های مرزی گفت: ساماندهی شناورهای ناشناس یکی از برنامه های مهم مرزی است. استان راهبردی بوشهر از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است به همین دلیل تقویت زیرساخت های مرزی در اولویت قرار دارد.

وی تشکیل کارگروه ویژه مرزبانی را یک ضرورت دانست و گفت: تشکیل کارگروه مرزبانی در تمامی استان های مرزی و ساحلی بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود فرمانداران ساحلی و مرزی در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به همجواری کشورهای مختلف خلیج فارس با استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به برگزاری جام جهانی قطر در سال جاری و همجواری کشور با استان بوشهر، ضمن تقویت تعامل، کمک و حمایت از کشور قطر، توجه ویژه ای شد. پرداخت می شود.» دارد.

گودرزی بر اهمیت استیفای حقوق مرزبانان و ساحل نشینان تاکید کرد و گفت: ساماندهی شناورهای ناشناس و اجرای طرح سجاد در اولویت برنامه های مرزی است.

وی به تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: توجه ویژه به بهره برداری از طرح های مبتنی بر شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی در اولویت برنامه مرزی است و در این راستا نخبگان استفاده می شود.

فرمانده مرزبانی کشور از اجرای طرح دلپذیرتر شدن رژیم های مرزی خبر داد و افزود: در لایحه بودجه سال جاری اعتبارات ویژه ای از محل دارایی و سرمایه برای اجرای طرح مرزنشینی تصویب شده است. باهوش تر و دلپذیرتر.”

به گزارش سایت پلیس، گودرزی ساخت واحدهای مسکونی سازمانی را از دیگر پروژه ها دانست و خاطرنشان کرد: سالانه 3 هزار واحد مسکونی سازمانی در مناطق مرزی کشور از جمله سواحل استان بوشهر ساخته می شود و همکاری در تامین زمین برای این امر ضروری است. این عملیات عملیاتی شود

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل