وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که به واسطه عدم سازش و تفاهم بین زوج و زوجه اتفاق می افتد.

برای زوجینی که یکی در ایران و یکی در خارج از ایران حضور دارد. در این حالت طرفی که خارج از کشور است می تواند به همسر خود در ایران وکالتنامه دهد تا او با همان وکالت به وکیل طلاق توافقی در تهران مراجعه کند.

زوج یا زوجه ای که برای تنظیم وکالتنامه به سفارت یا کنسولگری مراجعه می کند برای نوشتن متن وکالتنامه می تواند از متن موجود در (سامانه میخک) استفاده کند. سامانه میخک مخفف عبارت «مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی»، سامانه ای است که سازمان وزارت امور خارجه ایران جهت دسترسی آسان و ساده برای کاربران تشکیل داده است که از جمله کاربردهای آن تنظیم انواع وکالتنامه می باشد.

هرگز از این مورد غافل نشوید که از لازمه های یک وکالتنامه بی نقص که در دادگاه خانواده نیز مورد قبول واقع شود، مشاوره و مشورت با یک وکیل پایه یک دادگستری است. در شرایطی که اکثر افراد از طریق جستجو در فضای مجازی به  دنبال وکیل طلاق توافق هستند مقاله ای تحت در سایت خبری ناصر همین مضمون منتشر شده است که خوب است مطالعه نمایید.

در این خصوص سوالی پرسیده شده است : زن و شوهری صیغه ۹۹ ساله کرده اند و ساکن فرانسه هستند.زن چطور میتواند طلاق بگیرد؟ لطف می کنید سال خود را واضح تر مطرح فرمایید. منظور شما این است که زن با صیغه ۹۹ ساله ساکن فرانسه است؟ تابعیت زن و شوهر متعلق به کدام کشور است؟ ضمن اینکه در عقد موقت یا به تعبیر عامیانه صیغه، طلاق وجود ندارد و زن می تواند از دادگاه یا شوهر خود تقاضای بذل مدت کند. البته اگر مرد راضی به این کار نباشد بسیار کار مشکلی است.

قوانین طلاق در کشورها با هم فرق می کنند مثلا قانون طلاق در کشور هند بدین صورت است که “زن و مرد هر دو به یک اندازه واجد شرایط طلاق هستند”. ( ویکی پدیا )

برای اینکه در روند کارهای اداری و غیر اداری از قبیل تنظیم و ارائه  دادخواست به  دادگاه و پیگیری های آن تا صدور حکم طلاق توافقی اشکالی پیش نیاید و در زمان کوتاه تری این کار صورت بگیرد معمولا اقدام به گرفتن وکیل طلاق توافقی می کنند.

بعد از ارائه دادخواست به دادگاه خانواده، در ابتدا بررسی های اولیه انجام گرفته و در صورت عدم وجود اشکال و ایراد در پرونده تقاضای آنان را وارد و موجه تشخیص و مستنداً به مواد ۲۵ ۲۶۰ و۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنابر توافق زوجین و به شرح توافقات ذیل صادر می شود:

زوجه در قبال طلاق زوج کلیه حق و حقوق خود را از جمله مهریه – نفقه – اجرت المثل – نحله را بذل و وکیل زوج قبول بذل می نمابد و زوجین فرزند مشترک ندارند و زوجه جهیزیه نمی خواهد دراجرای ماده ۳۶ قانون مذکور زوج در محضر دادگاه وکالت بلا عزل به زوجه جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر طلاق در صورت عدم حضور زوج تفویض نمود.

زوجه حسب آقرار خود و تائید زوج و نیز گواهی صادره از آزمایشگاه … در دفتر ثبت لوایح باردار نمی باشد طلاق واقع شده مستنداً به ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع می باشد . رای صادره حضوری وظرف مدت بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان تهران است.

در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند، دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد. برای حضور در جلسات مشاوره ابتدا زوجین باید در سامانه تصمیم (سامانه ای که جهت نوبت دهی ایجاد شده است) ثبت نام کنند. انتخاب زمان حضور و مرکز غربالگری می تواند اختیاری و توسط زوجین انجام گیرد.

سپس زوجین در تاریخ تعیین شده به مرکز غربالگری مراجعه می کنند تا به یکی از مرکزهای مشاوره معرفی شوند. بعد از دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق از مرکز مشاوره، نوبت به ثبت دادخواست طلاق توافقی می رسد که باید در دفاتر خدمات الکترونیک انجام شود.

مطابق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، زوج با رعایت حقوق زوجه مندرج در مفاد این ماده میتواند دادخواست طلاق خود را تقدیم دادگاه نماید. با توجه به این که حق طلاق براساس قانون و فقه با مرد است، رضایت زوجه در طلاق از سمت زوج شرط نیست و مرد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش میتواند همسر خود را مطلقه نماید. البته صدور گواهی عدم امکان سازش به سادگی نبوده و پس از رعایت حقوق کامل زوجه این گواهی صادر میگردد. طلاق از سمت زوج، طلاق رجعی است.

به این معنا که تا قبل از اجرای صیغه طلاق و یا تا اتمام مدت عده زوجه به محض پشیمانی زوج و رجوع وی به زوجه، طلاق باطل میگردد و فرایند رسیدگی به آن متوقف خواهد شد. لذا چنانچه وکیل طلاق در تهران نتواند برای بقای زندگی مشترک مرد را مجاب و دلگرم به ادامه رابطه زناشویی نماید در نهایت با اخذ وکالت از ایشان در جهت انجام امور مربوطه اقدام مینماید. در طلاق به درخواست مرد که در اصطلاح حقوقی طلاق به اراده مرد گفته میشود مرد میتواند با مراجعه به محاکم صالح و یا از طریق اخذ وکیل دادگستری اقدام به مطلقه نمودن همسر خویش کند.

وکلای معروف و مشهور ایران : سهیلا عرشی، احمد قنبرپور، امیر محمد مظفریان، اکبر بشیری، انوشیروان کریمی، مجید افروز،

فرزانه آذربیک، فرزاد قدس.

وکلای معروف و مشهور دنیا : Jose Baez  ،  William Lerach،  Wichai Thongtang، Richard Scruggs ، Bill Neukom.

خروج از نسخه موبایل