واکنش دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به پرونده شکایت ویلموتس/ ساکت: آن موقع من کارمند اداری نبودم

مدیرعامل سپاهان معتقد است در حوزه تبلیغات محیطی باشگاه ها باید با سازمان لیگ کارگروهی تشکیل دهند تا به نتیجه برسند.

به گزارش بیگ نیوز، محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان پس از دیدار سران باشگاه ها با سران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، گفت: به نظرم جلسه ضروری و سازنده ای بود. اینکه سران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در کنار عزیزانشان حضور داشتند و مطالب باشگاه ها را شنیدند در اعتلای فوتبال موثر است. بخشی از جلسه نیز مجوزهای حرفه ای بود که شاید مهمترین مسائل و رویکردهای فوتبال کشور باشد. خوشبختانه مسیر خوبی با اساتیدی چون آقای دکتر آغاز شده است. مصطفوی و آقای اسحق و غیره.

وی افزود: ابتدا کمیسیون دائمی مجوزهای حرفه ای در باشگاه داریم. ما در آبان ماه سال گذشته کمیسیونی را برای ایمن سازی اسناد خود تشکیل دادیم و هر ماه برای تامین اسناد تشکیل جلسه دادیم. توجه داشته باشید که برخی از پارامترها وجود دارد. خوشبختانه ما جزو اولین باشگاه هایی بودیم که مجوز حرفه ای را گرفتیم. البته این یک پلتفرم مرحله به مرحله است و اگر غفلت کنیم، سال آینده به مشکل بر می خوریم.

مدیرعامل سپاهان ادامه داد: درباره تبلیغات محیطی باشگاه ها هم بحث مهمی داشتیم. می دانید سازمان لیگ طبق قوانین و کتاب سبزی که رابطه لیگ و باشگاه ها را مشخص می کند کار می کند. اگر قرار است در فرآیندها تغییری ایجاد شود، باید به روند اداری خود برود. برخی از دوستان ایده های جدیدی ارائه کردند. این دلیل نمی شود که همه چیز را یک شبه تغییر دهیم. پیشنهاد ما تشکیل یک گروه تخصصی با حضور کارشناسان باشگاه ها و مسئولان برگزاری لیگ برای جمع بندی موضوعات مرتبط با تبلیغات محیطی است. البته شرایط اقتصادی به گونه ای است که مسائل درآمدی در فوتبال متشنج است.

ساکت گفت: ما معتقدیم که هر 16 تیم باید منسجم و هماهنگ جلو بروند و از یکدیگر حمایت کنند. یادم می آید چند سال پیش که به جی لیگ (لیگ ژاپن) دعوت شدیم، به ما اطلاع دادند که بیشتر فضای تبلیغاتی را علاوه بر تبلیغات محیطی در اختیار خود باشگاه ها قرار داده ایم. چون در شهرهای مختلف تیم های مختلف با مهارت های مختلف حضور دارند، تقسیم بندی نشدند و این کار توسط سازمان لیگ انجام شد. البته حق پخش تلویزیونی موضوع مهمی است که باشگاه ها به دنبال آن هستند. بحث پخش اینترنتی هم هست. در سپاهان ما شبکه سپاهان را داریم که مسابقات در تمام رده های سنی از آن پخش می شود. در حوزه اینترنت نیز باید قوانین حمایتی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در دوران حضورش در فدراسیون فوتبال شفاف بوده است، توضیح داد: در آن زمان سازمان لیگ تصمیم گرفت که مزایده ای برگزار کند و آن را به دلال واگذار کند. یکی، سازمان لیگ دو سال است که کار متفاوتی انجام می دهد و خودش آن را مدیریت می کند که بد نیست. یعنی کل پکیج را به بیرون نمی دهد بلکه شرکت بیرونی زیر نظر سازمان لیگ کار می کند و پول به حساب سازمان لیگ می رود. من فکر میکنم چیز خوبی است. این بحث که برخی باشگاه ها می توانند درآمد بیشتری داشته باشند موضوعی است که امروز در این جلسه مطرح شد.

مدیرعامل سپاهان گفت: از آقای اسکوچیچ قدردانی ویژه ای داشتیم زیرا آقای اسکوچیچ هاشمیان و همه اعضای کادر فنی تیم ملی تعامل خوبی با باشگاه ها دارند و به همه ورزشگاه ها می روند. این یک نقطه خوب و واضح است که امیدواریم با آن به جام جهانی صعود کنیم.

ساکت در پاسخ به این سوال که آیا از پرونده ویلموتس اطلاعی دارد یا خیر، گفت: البته من در آن زمان کارمند اداری نبودم و قراردادی هم نداشتم. از جزئیات و عزیزانی که این موضوع را پیگیری کردند اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا