واشنگتن‌پست: فرصت اوکراین برای جنگ با روسیه همیشگی نیست

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” تفصر مقاله ” واشنگتن‌پست: فرصت اوکراین برای جنگ با روسیه همیشگی نیست ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اوکراین |جنگ

 یکی از اعضای ارشد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن پست گفته است: «ما سعی داریم تا به آنها بفهمانیم که نمی‌توانیم برای همیشه باشیم».

بایدن در ظاهر و به صورت عمومی متعهد شده است که «تا زمانی که برای شکست روسیه لازم باشد» از کی‌یف حمایت کند. با این حال، بر اساس گزارش واشنگتن پست این موضع با میزان منابعی که واشنگتن توانایی ارسال آن را دارد، هماهنگ نیست.

این مقام ناشناس گفت: «تا زمانی که طول بکشد» به معنی مدت طول کشیدن درگیری است با این حال الزاما به این معنی نیست که کمک‌های ما هم همیشگی است و تمام نمی‌شود.

این روزنامه به تغییر روحیه در مجلس نمایندگان ایالات متحده اشاره کرد، جایی که اکثریت جمهوری خواه به نظر می‌رسد به طور فزاینده‌ای نسبت به سیاست کمکی بایدن در اوکراین شک دارند. همچنین به خستگی در اروپا به عنوان یکی دیگر از تهدیدهای کلیدی برای کی‌یف اشاره شده، زیرا کشورها با قیمت‌های بی ثبات انرژی و تورم افسارگسیخته دست و پنجه نرم می‌کنند.

واشنگتن پست در ادامه آورده است: ارتش اوکراین احتمالا تا تابستان فرصت دارد تا پیش از اتمام بسته تسلیحاتی فعلی آمریکا، پیشرفت کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته که این روزنامه به طور موثر آنچه را که مقامات مسکو “جنگ غرب علیه روسیه تا آخرین اوکراینی” خوانده‌اند، توصیف کرده است. نئولیبرال‌های آمریکا اوکراین را ویران کرده‌اند و مردم اوکراین را نابود می‌کنند. جاه طلبی‌های هژمونیک آمریکا منجر به تلفات عظیم جانی می‌شود.

به گزارش واشنگتن پست، مقامات ارشد ایالات متحده موضع دولت بایدن را به رهبری اوکراین منتقل کرده‌اند. منابع گفتند که گاهی متقاعد کردن کی‌یف برای اتخاذ روش مورد نظر واشنگتن دشوار بوده است. یکی از نمونه‌های ذکر شده، رفتار ارتش اوکراین در آرتیوموفسک (که اوکراین آن را باخموت می‌نامد) بود، جایی که نیروهای کی‌یف به آن چسبیده‌اند، حتی زمانی که مقامات آمریکایی به آنها گفته‌اند که ارزش قربانی کردن ندارد.

این روزنامه نوشت: رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی «اهمیت نمادین» برای این شهر قائل است.

در این گزارش آمده است که ایالات متحده از کی‌یف می‌خواهد در ماه‌های آینده با استفاده از تحویل‌های جدید تسلیحات، یک حمله متقابل را آغاز کند تا بتواند اراضی هرچه بیشتری  را قبل از ورود به مذاکره با روسیه تصرف کند. مسکو حامیان غربی کی‌یف را متهم کرده است که مذاکرات صلح را در هفته‌های اولیه مناقشه به هم ریخته است.

311311

واشنگتن‌پست: فرصت اوکراین برای جنگ با روسیه همیشگی نیست – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : واشنگتن‌پست: فرصت اوکراین برای جنگ با روسیه همیشگی نیست

خروج از نسخه موبایل