هشدار آتش‌نشانی درخصوص امدادرسانی مردم به مصدومان حوادث ترافیکی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نسبت به امدادرسانی ناکافی به شهروندان آسیب دیده در حوادث رانندگی هشدار داد.

سجد جلال ملکی در گفت وگو با بیگ نیوز. وی در این خصوص اظهار داشت: برخورد با آسیب دیدگان نیازمند دانش تخصصی آنان است. یکی از اقدامات سازمان اورژانس رسیدگی فوری به مصدومان است.

وی ادامه داد: شهروندان تنها در مواقعی مجاز به خطر و کمک به مصدومان هستند که جان آنها در خطر باشد. به عنوان مثال، هنگامی که افراد در خودرویی که منفجر می شود یا آتش می گیرد گرفتار می شوند، دلیل خوبی برای نجات آنها وجود دارد، اما زمانی که خطر مرگ تهدید کننده زندگی نیست، نباید در برخورد با قربانیان در ترافیک به خطر بیفتد. زیرا این خطر جان آنها را به خطر می اندازد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: وقتی ترس جان مردم وجود دارد می توانیم خطر کمک به مصدومان را بپذیریم اما در غیر این صورت ریسکی را می پذیریم که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. مثلاً اگر در حادثه آوار، قسمتی از بدن فردی زیر آوار گیر کند، آیا باید توجه داشت که آیا جان آن فرد در خطر است یا خیر؟ اگر این فرد به سادگی مجروح می شد و خطری برای زندگی او ایجاد نمی کرد، باید منتظر رسیدن نیروهای امدادی و کمک حرفه ای برای نجات او بود.

وی افزود: در صورتی که خطر مصدوم را تهدید نکند بهترین سناریو تماس با نیروهای امدادی، باز نگه داشتن راه برای حضور نیروهای امدادی و منتظر ماندن نیروهای امدادی شناسایی و اقدامات لازم است. حضور در صحنه.» در این شرایط نباید خودسرانه عمل کنیم. مواردی پیش آمده است که شهروندان با این تصور که در حال کمک به مجروحان هستند، آنها را از خودروهای تصادفی خارج کرده و به دلیل اینکه مرتکب اشتباهی شده اند، باعث آسیب بیشتر یا حتی قطع نخاع شده اند.

ملکی تاکید کرد: تسهیل و مراقبت از مجروحان ترافیکی دانشی است که نیروهای امدادی برای آن سال ها وقت مشترک دارند. بنابراین، آنها در درمان مصدومان تخصص دارند و می دانند که چگونه در شرایط خاص کمک کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل