هزینه عمل بینی قوزدار

چرا بینی بعد از عمل کبود می شود؟

هزینه عمل بینی قوزدار

پس از جراحی زیبایی بینی ممکن است بینی را پانسمان کنند تا ساختمان بینی در جریان التیام سرجای خود بماند . یا ممکن است در بینی شما درن بگذارند تا مایعات را خارج کند و مجبور نباشید آنها را فرو دهید . وقتی استخونها را در حین عمل بینی می شکنند ممکن است بینی را گج بگیرند تا در روند التیام محکم سر جایش بماند . صورتتان کبود و متورم می شود . بخصوص در ناحیه زیر چشمها . ممکن است علاوه بر این ، در فک بالایی یا دندانها نیز احساس درد و ناراحتی کنید . در چند روز اول بهتر است غذاهایتان ابکی باشد

باید در روزهای پس از جراحی بینی قوزدار انتظار درد داشته باشید .کمپرسهای سرد و دارو به کنترل و کم کردن ورم و درد و ناراحتیتان کمک می کند . مهم است که سرتان را بالا نگه دارید تا ورم و کبودی کمتر شود و مایعات بینی را فرو ندهید .در 48 ساعت اول پس از جراحی موادی از بینی شما خارج خواهد شد . ممکن است غلیظ و خون الود باشد و شاید لازم باشد که پوشش پشت لبتان را زود به زود عوض کنید تا احساس تمیزی و راحتی کنید.

احتمال دارد روز اول پس از جراحی بینی قوزدار را در تختخواب یا روی کاناپه بمانید ، اما زیر سرتان باید در تمام مدت بلند باشد و باید فرد بزرگسال و مسئولی در 24 ساعت اول پس از جراحی تمام مدت در کنارتان باشد . همچنین لازم است کمی راه بروید ، در حالی که یک بزرگسال مسئول هم کنارتان هست خم نشوید یا چیز سنگینی بلند نکنید .

معمولا درن ها را ظرف یک تا دو روز پس از جراحی خارج میکنند ظرف یک هفته ، پانسمان و گچ را هم احتمالا بر میدارند . و کم کم ورم و کبودی کاهش می یابد .

وقتی احساس امادگی کردید میتوانید فعالیتهای عادی روزانه را از سر بگیرید ، اما زمانی که جراحتان اجازه نداده فعالیت بدنی شدید نکنید.

هیچ فعالیتی که در ان خطر اسیب دیدن بینی تان هست انجام ندهید . بینی ممکن است به سادگی دوباره بشکند . ظرف شش هفته ، بیشتر ورم و کبودی دیگر قابل رویت نخواهد بود مگر در نوک بینی . باید دست کم یک سال اول پس از جراحی کرم ضد افتاب بزنید . ساختمان بینی شما و بافتهای نرم روی ان دست کم یک سال وقت میخواهند تا در شکل نهایی خود تثبیت شوند .
سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

سوالات متداول
◼️ کبودی
▪️ چرا بینی بعد از عمل کبود می شود؟
▪️ چه مدت طول میکشه تا کبودی برطرف می شود ؟
یکی از علل اصلی کبودی را میتوان پاره گی عروق مویرگی اطراف بینی و خونریزی زیر پوست صورت و پلک دانست ، در حین عمل بلافاصله بعد از استئوتومی ما از قطعات قالب یخ به صورت استریل استفاده میکنیم تا عروق در حالت انقباض باقی مانده و بلافاصله بعد از ان اسپلینت ( گچ) روی بینی استفاده میکنیم .

در حین عمل بینی همیشه از همکاران بیهوشی درخواست میشود که فشار خون بیمار پایین نگه داشته شود و سر بیمار با یک زاویه ای حالت سراشیبی داشته باشد که بازگشت وریدی به ناحیه صورت کمتر بشود .

مصرف همزمان آمپول های ضد ورم مثل دگزامتازون قبل از شروع بیهوشی و استفاده قرص پردنیزولون 50 میلی گرمی -تا 7 روز بعد از عمل که به بیماران خود توصیه میکنیم از ایجاد ورم بینی جلوگیری میشود .

استفاده از ویتامین C چند روز قبل از عمل و تا 10 روز بعد از عمل باعث ثبات دیواره داخلی عروق و کم شدن اکیموز ( کبودی بینی ) میشود .

قبل از عمل جراحی بینی برای کاهش ورم بینی چه توصیه هایی دارید ؟

با توجه به شیوع کشیدن قلیان در بین جوانان از 10 روز قبل از عمل باید استفاده از دخانیات متوقف شود و تا یک ماه بعد از عمل نیز این روند ادامه پیدا کند . به علت اینکه پلاکت های موجود در خون که در شروع روند انعقاد و کم کردن خونریزی نقش موثری دارد . هر 10 تا 12 روز بازسازی میشود . به همین خاطر مصرف دخانیات روی پلاکتهای بیماران اثر سوء دارد و تا تشکیل پلاکت جدید که عملکرد موثری داشته باشد ده روز وقت لازم است
به همین خاطر علاوه بر قطع مصرف دخانیات باید اسپرین ، ویتامین E و کپسول اومگا 3 نیز از ده روز قبل از عمل قطع شود .

بعضی از بیماران به علت مصرف دخانیات و یا کار در محیط های الوده دچار غلظت خون هستند که این بیماران نیز قبل از عمل بینی نیز باید غلظت خون انها اصلاح شود و به حد طبیعی خود برگردد . گاهی لازم است بیماران قبل از عمل یک الی دو واحد خون اهدا کنند . و یا حتی میتوانند از روشهای سنتی مثل حجامت نیز استفاده نمایند چون هر چقدر خون غلظت زیادتر داشته باشد احتمال ورم بینی و خون ریزی زیاد تر است .

یکی از تکنیک های کم کردن خونریزی حین عمل استفاده از داروی ترانس اگزامینیک اسید TRANSEXAMINIC ACID است که باعث کم کردن خونریزی حین عمل میشود . شرط استفاده از این دارو این است که بیمار غلظت خون بالایئ نداشته باشد . به همین جهت غلظت خون بیمار باید اصلاح شود .

بعد از عمل جراحی بینی چه اقداماتی جهت کاهش ورم بینی توصیه میشود ؟

استفاده از میوه اناناس تازه و آب کرفس در کاهش خونریزی و متعاقب آن کاهش کبودی تاثیر دارد .البته قرص آناهیل که همان عصاره آناناس که در تهیه آن استفاده شده است نیز به بیماران توصیه کرد . مصرف آن هر 12 ساعت یک قرص به مدت ده روز میباشد.

استفاده از داروهای مثل silica q10 به ترمیم زخم کمک میکند . به بیماران 72 ساعت اول به فاصله هر نیم ساعت استفاده از کمپرس یخ نیز توصیه میشود که روی صورت و بینی استفاده کنند .

▪️ چه مدت بعد عمل میتونیم پرواز داشته باشیم؟

بیمارانی که بعد از عمل بینی تمایل به استفاده از پرواز هوایی دارند تا 72 ساعت بعد از عمل به علت داشتن تامپون های داخل بینی منع پرواز دارند . چون احتمال جابجایی و خون ریزی از داخل بینی وجود دارد . البته تامپون هایی که ما برای بیماران خود استفاده میکنیم به اسم مروسل بوده و در داخل انها لوله سلیکونی تعبیه شده است .

این تامپون ها ساخت کمپانی اشپیگیل کشور آلمان بوده و اسم دقیق آن به شرح زیر است :Expanding straight nasal tampon with airway tube

که جهت سهولت نفس کشیدن استفاده میشود . برای اینکه اجزای داخل بینی و لبه های برش های داده شده در داخل بینی لب به لب هم قرار بگیرند استفاده از تامپون لازم است .

تامپون های قدیمی با استفاده از مش (تنظیف ) تتراسیکلینی بود ولی در این حالت بیمار نمی توانست از بینی خود نفس بکشد ولی در این روش بیماران میتوانند در عین داشتن مروسل که برای جلوگیری از خونریزی داخل بینی و فرم دهی داخل بینی استفاده انها ضروری است مشکل تنفسی هم پیدا نمی کنند . برای سهولت تنفس به بیماران توصیه میشود .

با سرم شستشویی فیزیولوژی داخل لوله های سلیکونی روزی دو الی سه بار با سرنگ ده سی سی و یا اسپری های مخصوص تهیه شده از آب اقیانوس به اسم سینوپرس sinopress که به صورت افشانه بوده شستشو بدهد. مزیت استفاده از اسپری این است که اولا استفاده از آن اسان بوده و بیمار میتواند با خود همه جا ببرد و به علت داشتن غلظت بالاتر نمک و املاک شستشو بهتر انجام میشود . به پیوست عکس مروسل و اسپری سینوپرس که ساخت کشور ایتالیا بوده ولی کمپانی وارد کننده ان به اسم شرکت نوین افرین فردا اسم خلیج فارس را روی آن اضافه کرده تا تبلیغی برای کشور عزیزمان و خلیج فارس باشد . تا لخته های خون داخل لوله ها شستشو شده و بتوانند از این امکانات استفاده ببرند .

▪️ ورم کدام قسمت بینی زودتر از بقیه بهبود میابد؟
▪️ آیا آمپول ورم بینی عارضه دارد؟
▪️ چه موقع باید آمپول ورم بینی را بزنیم؟

⭕️ سوالات متداول
◼️ تعیین نوع بینی توسط چه کسی انجام میشود؟▪️ جراح؟ یا▪️خود بیمار؟

⭕️ سوالات متداول
◼️ نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی
▪️ چه مدت نتیجه بینی مشخص میشود؟

عمل بینی گوشتی

عمل بینی شامل هم عمل زیبایی و اصلاح شکل ظاهری بینی و هم اصلاح انحرافات درونی بینی، رفع پلیپ بینی و سایر مشکلات تنفسی مربوط به بینی است. نام دیگر عمل بینی یعنی سپتورینوپلاستی گواه دیگری بر این موضوع است. یعنی نه تنها عمل زیبایی برروی بینی صورت می گیرد بلکه سپتوم (تیغه) آن نیز اصلاح می شود.

هزینه عمل بینی گوشتی

انواع عمل بینی بر اساس روش جراحی بینی

عمل بینی به روش باز(open): در این روش پوست جلوی بینی برش خورده و به بالا داده می شود و جراحی صورت می گیرد. درست است که در این روش پوست برش می خورد اما غضروف های بینی سالم می مانند و از له شدن آن ها جلوگیری می شود.

امروز در مورد دستگاه به اسم پلاسما جت و کاربرد ان در بینی های گوشتی صحبت میکنیم . پلاسما جت برای رفع چین و چروک صورت چند مدتی است توسط متخصصین مختلف کاربرد دارد . که بستگی به توان مصرفی در جوان سازی پوست نیز نقش دارد . مکانیسم ان تشکیل یون منفی در پلاسمای سلول هاست همانطور که ساعقه باعث ایجاد طراوت و یون منفی و هوای مطبوع در کوهستان میشود .

این دستگاه نیز مثل ساعقه جرقه های الکتریکی روی پوست ایجاد کرده و کمی از پوست را میسوزاند . مکانیسم اثر به این شکل است که اپی درم های سالم بین سوراخ های تشکیل شده از پلاسما در عرض یک ماه دوباره رشد کرده و باعث جمع شدن پوست در این حالت میشود . در بینی های گوشتی با توجه به اینکه ضخامت و مساحت پوست زیاد است پلاسما جت میتواند در جمع کردن پوشت نقش داشته باشد . بخصوص در بینی های گوشتی که قبلا عمل جراحی روی انها انجام شده است و بستر اسکلتی انها تقویت و مشکل کمبود غضروف بینی انها در طی عمل با افزودن غضروف رفع شده است . در این بیماران میشود یکی دوماه بعد از عمل در تسریع در جمع شدن پوست از این وسیله استفاده کرد .

مراقبت ها و توضیحات

با توجه به سوختگی محدود در محل نیدل ( سوزن ) دستگاه پلاسما جت در روی پوست باید مراقبت های ویژه برای این کار انجام شود . تا سه روز از پماد زینکوساید و فلوسیلون برای رفع التهاب استفاده میشود بعد از روز چهارم بهتر است در معرض افتاب از ضد افتاب و پماد ضد زخم استفاده شود . بیماران باید در معرض نور خورشید قرار نگیرند و از کلاه در طی روز استفاده کنند . بیماران ما میتوانند برای حصول نتیجه بهتر عمل جراحی قبل از عمل هم از این وسیله استفاده ببرند

خروج از نسخه موبایل