نکات کلیدی در آموزش و یادگیری صحیح زبان انگلیسی

تجربه ما در طی سال‌ها آموزش زبان انگلیسی نشان داده است که یادگیری صحیح آن یکی از اصلی‌ ترین هدف‌های بیشتر زبان آموزان است. این روزها شاید کمتر کسی را مشاهده کنید که صرفاً برای وقت گذراندن در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کند. از مهم‌ترین سؤال‌هایی که این روزها به گوش ما می‌خورد این سوالات است:

در ادامه به نکات مهمی در رابطه با بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم که می‌توانید از طریق آن‌ها در راه یادگیری صحیح زبان انگلیسی قدم بردارید. پس با ما همراه باشید.

نکات کلیدی در یادگیری صحیح زبان انگلیسی

در حقیقت هنوز هیچ قرص یا آمپولی اختراع نشده که بتواند در عرض یک شب یا حتی 2 تا 4 ماه شما را از سطح مقدماتی به آیلتس 7 یا 8 برساند! پس اگر در اطراف خود کسی را دارید که توانسته باشد چنین کاری را انجام دهد، حتماً او را به ما معرفی نمایید تا ما هم از تجربه ایشان استفاده ببریم!

یادتان باشد که هدف ما از این حرف، نا امید کردن شما از یادگیری صحیح زبان انگلیسی نیست. پس باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در آموزش زبان انگلیسی به یک سری از نکات کلیدی توجه داشته باشد که عبارت‌اند از:

تأثیر معلم در یادگیری زبان انگلیسی

همه می‌دانند که یک معلم خوب نقش زیادی در فرایند یادگیری دارد. روش تدریس و استفاده از منابع مختلف جهت آسان کردن یادگیری و به وجود آوردن انگیزه در زبان آموزان همگی بستگی به معلم آموزشگاه دارد. علاوه بر این باید گفت که به جز داشتن سطح زبانی بالا، یک معلم زبان خوب باید یک راهنما و امید دهنده خوب باشد. همچنین شناخت کافی از سلایق و نکات شخصیتی زبان آموزان یکی دیگر از مواردی است که یک معلم عالی باید داشته باشد. به بیان دیگر می‌توانیم بگوییم که یک معلم زبان عالی باید یک روان شناس خوب  باشد.

برنامه آموزشی کلاس زبان

یکی دیگر از نکات کلیدی که در یادگیری صحیح زبان آموزان نقش دارد برنامه آموزشی کلاس زبان است. همچنین داشتن هدف و برنامه آموزشی مشخص کمک زیادی به یادگیری صحیح زبان می‌کند. به بیان دیگر بر اساس یک برنامه مدون باید مشخص کرد که بعد از تمام شدن ترم مربوطه، زبان آموزان چه مطالب و نکاتی را باید یاد گرفته باشند. علاوه بر این در یک برنامه آموزشی استاندارد روش‌های ارزیابی به صورت مداوم برای زبان آموزان باید قرار گرفته شود تا بتوان از نقاط ضعف و قوت افراد مختلف آگاه شد.

یک تیم آموزشی خوب با داشتن محتوای آموزشی اصولی و استاندارد، اعلام می‌کند که زبان آموزان در فلان سطح مربوطه باید بعد از پایان ترم به آن دسته از توانایی‌های مورد نیاز منطبق بر سطح گذرانده شده برسند. ضمناً در کنار کتاب اصلی یا همان course book جزوات و کتاب‌های داستان برای هر ترم مشخص شود و فعالیت‌های بسیار جالبی در این راستا در نظر گرفته شود تا زبان آموز بتواند از نکات تدریس شده کتاب به آسانی و به صورت طبیعی بهره ببرد. همچنین باید به موارد ذکر شده؛ به روز بودن مطالب و نکات آموزشی را نیز اضافه کنیم. لازم است بدانید که کتاب‌های آموزشی هر چند سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرند و تنها علت این کار آسان کردن یادگیری زبان آن هم به شکلی صحیح است.

بیشتر بدانید: فواید یادگیری زبان انگلیسی

ایجاد ارتباط بین کلاس درس و زندگی روزمره

از سری نکات و ویژگی‌های یک کلاس زبان خوب و پویا و نیز هدفمند باید به جنبه ارتباطی کلاس و مقدار اثر بخشی آن در زندگی روزمره دانشجویان اشاره کنیم. باید بدانید که هدف از ارائه نکات زبان چیست و چگونه می‌شود آن‌ها را در دنیای واقعی به کار ببریم. به عنوان مثال فرض کنید که درس امروز شما درباره روش استفاده از زبان انگلیسی در کافی شاپ است. پس از تدریس مفاهیم، معلم باید فضایی شبیه فضای کافه را خلق کند و شما را در آن محیط قرار دهد تا به صورت طبیعی نیز بتوانید از الگوهای تدریس شده بهره ببرید. به عنوان مثال دانشجوی شماره 1 پیشخدمت یاWaiter و دانشجوی شماره 2 سفارش دهنده است. فرض کنید که در کتاب شما فقط روش سفارش دادن و گرفتن سفارش یاد داده شده؛ اما معلم با خلق این محیط طبیعی یا همان Real life task این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که چگونه نسبت به یک غذای بد اعتراض کنید و یا اگر از رفتار پیشخدمت راضی نبودید؛ چگونه اعتراض خود را به مدیر رستوران اطلاع دهید.

چیدمان و دکور مناسب

حواستان باشد که کلاس‌های یک آموزشگاه خوب باید دارای دکور مناسب و شاد باشند. همچنین از لحاظ روان شناختی بتواند انرژی مثبتی را به زبان آموزان منتقل کند. بهره بردن از رنگ آمیزی مناسب، داشتن نور مناسب، تهویه مناسب، سیستم سرمایشی و گرمایشی عالی، آکوستیک بودن درب کلاس برای جلوگیری از ورود صدای بیرون، همگی از ویژگی‌های یک کلاس استاندارد هستند. علاوه بر این نباید از طرز چیدمان صندلی‌های کلاس بر اساس اصول آموزش غافل شوید.

در یک آموزشگاه مناسب باید استفاده از صندلی‌های چوبی سفت و سخت به کمترین میزان ممکن برسد و از صندلی‌های نرم و راحت تر استفاده شود. به این نکته توجه کنید که استفاده از صندلی‌های مناسب با رنگ‌های مختلف می‌تواند یک کلاس به مراتب پویاتری را به وجود آورد.

متکی بودن کلاس زبان انگلیسی خوب بر فعالیت زبان آموزان

در یک کلاس مناسب، مدرس باید از 80 درصد وقت کلاس برای فعالیت و مکالمه دانشجویان استفاده نماید و مدرس تنها از 20 درصد زمان آن هم برای دریافت بازخورد و اطلاعات از شما و تدریس مطالب بهره ببرد. به عبارت دیگر شما باید پس از پایان کلاس خسته شوید.

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما برخی از نکات کلیدی در انتخاب یک آموزشگاه زبان عالی برای یادگیری صحیح زبان انگلیسی را شرح دادیم. اگر در جست و جو ترفندها و نکات یادگیری صحیح زبان انگلیسی هستید باید بگوییم که هیچ گونه روش جادویی وجود ندارد. هر چند راهکارهایی هستند که سرعت و ماندگاری یادگیری زبان را برای شما به حداکثر ممکن می‌رسانند. آموزشگاه زبان ما دارای بهترین و حرفه‌ای ترین مدرسان بوده که از تجربیات بسیاری در زمینه آموزش صحیح زبان انگلیسی برخوردارند.

جهت شرکت در کلاس های تدریس خصوصی زبان به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://www.baharnews.ir/news/360402/تدریس-خصوصی-زبان

خروج از نسخه موبایل