عتبه عباسی: شمار زائران اربعین ۱۴۴۵ از مرز ۲۲ میلیون نفر گذشت

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” عتبه عباسی: شمار زائران اربعین ۱۴۴۵ از مرز ۲۲ میلیون نفر گذشت ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، عتبه مقدس عباسی، امروز (چهارشنبه، ۶ سپتامبر) که مصادف است با روز اربعین حسینی (ع)، شمار کل زائران اربعین  ۱۴۴۵ هجری قمری را، ۲۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۴۶ نفر اعلام کرد.

 

اربعین |اربعین حسینی

 

در بیانیه رسمی عتبه عباسی آمده است که این تعداد بر اساس سامانه شمارش الکترونیک نصب‌شده در ورودی‌های شهر کربلای معلی اعلام شده و مربوط به کسانی است که از اول صفر تا ساعت ۱۲ ظهر ۲۰ صفر (روز اربعین) از چهار ورودی اصلی بغداد، نجف، بابل و حسینیه به کربلای معلی وارد شده‌اند.

 

اربعین |اربعین حسینی

 

این در حالی است که آمار زائران در سال گذشته ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار تن اعلام شده بود.

از سوی دیگر، سازمان هواپیمایی عراق، امروز آمار اولیه‌ای از شمار زائران اربعین که از طریق فرودگاه های عراق از ۱۵ آگوست تا سوم سپتامبر، (۲۴ مرداد تا ۱۲ شهریور) وارد این کشور شدند را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مجموع پروازها به عراق هزار و ۸۵۰ پرواز بود که طی آن بیش از ۲۵۷ هزار زائر وارد کشور شدند. از این میزان، فرودگاه نجف اشرف، میزبان ۱۴۰۰ پرواز حامل ۲۰۰ هزار زائر بوده و پس از آن، فرودگاه بغداد با ۴۰۰ پرواز حامل ۵۰ هزار زائر و فرودگاه بصره با ۵۰ پرواز حامل ۷ هزار زائر بوده است. 

صبح امروز نیز «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، با ارسال پیامی به نیروهای امنیتی، عتبات عالیات و شهروندان موکب دار، ضمن تقدیر از آن‌ها، موفقیت آمیز بودن طرح امنیتی و خدماتی زیارت اربعین امام حسین (ع) را اعلام کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا