شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بحران تهران را ساماندهی کند/دولت بودجه پایتخت بودن تهران را بدهد

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت باید بودجه پایتخت شدن تهران را تامین کند، گفت: امروز حدود یک چهارم جمعیت کشور با تهران سروکار دارند.

به گزارش بیگ نیوزمهدی پیرهادی در بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه اقدامات خوبی در دوره های مختلف در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انجام شده است، گفت: فعالیت های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران است. حیاتی و با جان مردم مهم است، بنابراین دستگاه های فعال در حوزه مدیریت بحران در شهر تهران نیز باید در مواقع بحران نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

پیرهادی فعالیت این سازمان را مهم و حساس عنوان کرد و گفت: این سازمان باید در بحران نقش آفرینی کند و اگر نقش خود را به خوبی ایفا نکند آسیب های جبران ناپذیری به شهرستان وارد می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در زمان وقوع زلزله آماده نیست، ادامه داد: تجهیز، نوسازی، بهسازی و ایمن سازی ساختمان ها بسیار ضروری و مهم است. . البته ما هم در زمینه امکانات و هم در ایجاد زیرساخت ها با مشکل مواجه هستیم.

پیرهادی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران اولین گامی است که باید برداشته شود، گفت: نبود طرح جامع یکی از ضعف های اصلی مدیریت بحران است که این اقدام باید توسط وزارت کشور انجام شود. در اسرع وقت.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تهیه نقشه ریسک شهر تهران، ابراز امیدواری کرد: این نقشه در مدت زمان کوتاهی تهیه و برنامه های قبلی به روز شود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران در فرآیند تهیه طرح جامع مدیریت بحران باید برنامه های کوتاه مدت از جمله تهیه نقشه ریسک شهر تهران و امضای تفاهم نامه با مسئولان اجرایی برای بهبود بحران را در دستور کار قرار دهد. .

پیرهادی بر لزوم آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان برنامه کلیدی مدیریت بحران باید در اولویت های این سازمان قرار گیرد و به گونه ای کار کند که اثر آن را در صحنه و نتیجه ببینیم. مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران در شهر و در مواقع بحرانی توسط شهروندان قابل مشاهده باشد.

پیرهادی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت های شهروندان، سازمان های مردم نهاد، گروه های داوطلب و … تاکید کرد. در پیشگیری از بحران گفت: شهرداری واحد نمی تواند موضوع بحران تهران را ساماندهی کند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: باید فعالیت در زمینه پیشگیری از بحران از طریق خانه های پایدار و ایمن در سرای محلات مورد توجه قرار گیرد و سازوکار آن بررسی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا متولی مشخصی ندارد، گفت: آلودگی هوا متولی در کشور ندارد و هر ساله شاهد وضعیت و آسیب های نامناسب هستیم. . شهروندان». علیرغم وجود قانون هوای پاک، نظارت بر اجرای این قانون از سوی دستگاه های متولی انجام نمی شود که خسارات جبران ناپذیری به شهروندان وارد کرده است.

وی افزود: 4000 مرگ زودرس ناشی از آلودگی هوا آماری است که در نتیجه این بی توجهی رخ داده است. دولت باید هزینه تهران را به عنوان پایتخت بپردازد. امروزه حدود یک چهارم جمعیت کشور با تهران سروکار دارند.

پیرهادی با بیان اینکه اگر حادثه یا بحرانی در تهران اتفاق بیفتد کل کشور درگیر می شود، گفت: تهران و مشکلات پایتخت را باید مرکز سیاسی و فرماندهی کشور دانست نه شهرستان.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: عموم مردم نسبت به فعالیت های مدیریت شهری در حوزه بحران آگاهی ندارند و این یک نوع ضعف است. اطلاعات و داده های حوزه بحران را می توان به رسانه ها ارسال کرد و با انعقاد تفاهم نامه با رسانه های گروهی اطلاع رسانی و آموزش بحران در این زمینه را سریعتر و با کیفیت انجام داد.

پیرهادی این موضوع را ارتباط رسانه ای با بحران عنوان کرد و گفت: با ارتباط رسانه ای، رسانه ملی و سایر رسانه ها نیز به میدان می آیند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر موضوع آموزش در پیشگیری از بحران، گفت: علاوه بر آموزش شهروندی در پایتخت، امکان امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی، از جمله آموزش و پرورش.” و گنجاندن مباحث پیشگیری از بحران در کتاب های درسی این امر را تقویت کرد.

وی همچنین بر لزوم حفظ مانورها در طول سال تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر به دلایلی از جمله شیوع کرونا، اجرای مانورها کاهش یافته است که این امر باعث کاهش توان عملیاتی مجتمع ها شده و این موضوع نیاز به بازنگری دارد. . “

وی با اشاره به پیگیری چند برنامه اجرایی در حوزه بحران افزود: یکی از موضوعاتی که در این حوزه در حال پیگیری است بحث پشتیبانی هوایی و بالگردی است که به زودی طی جلسه ای با آتش نشانی و بالگرد پیگیری می شود. سازمان های مدیریت بحران».

پیرهادی درباره مدیریت پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران گفت: در شهر تهران مجتمع های مناسب برای ورزش بانوان بسیار اندک است و یکی از کارکردهای این پناهگاه ها استفاده از این مجموعه خواهد بود. اما بحث حفظ و ارتقای این پایگاه ها مهم است.

در این جلسه اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مرکز عملیات اورژانس تهران با سیستم های مورد استفاده در این مرکز و فعالیت های سازمان بحران آشنا شدند. پیشگیری و مدیریت. برای تدوین قوانین مناسب و فراهم کردن امکانات لازم برای مدیریت بحران در شهر تهران، از تقویت زیرساخت های لازم از جمله سیستم های هشدار سریع، ارزیابی خسارت، مخابرات و ارتباطات یکپارچه برای مقابله با بحران خبر دادند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل