سخنگوی انجمن: وجود چند قیمت طبیعی است/ عدم پاسخگویی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر!

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در پی ادامه روند لاستیک های گران قیمت در بازار ، با در نظر گرفتن افزایش قیمت تایرهای محلی برای ایجاد رقابت بین آنها ، دلایل تفاوت قیمت لاستیک در بازار را توضیح داد. تولید کنندگان مختلف

به گزارش بیگ نیوز ، بازار تایرها نزدیک به یک ماه است که ناراضی است و مشتریان به دلیل قیمت بالای انواع مختلف لاستیک ها ، چه سبک و چه سنگین ، مشکلاتی را در بازار تجربه می کنند.

در ابتدای سال گذشته ، لاستیک و مواد اولیه از گروه 1 به گروه 2 منتقل شد تا ارز جدا شود و به این ترتیب ارز اختصاص یافته به این گروه کالایی نصف شد. هنگامی که دولت دوازدهم با ارز دچار مشکل شد ، تخصیص ارز 4200 تومانی به عنوان ارز خارجی صنعت تایر را حذف کرد و جایگزین نیمه ارز شد. این معیار می تواند قیمت لاستیک را شفاف تر کرده و اجاره را کاهش دهد. برای این منظور لاستیک های یارانه ای مشخص شده و سهمیه ای به هر نفر اختصاص داده شده است. آنها یک سیستم تجاری جامع را برای نزدیک کردن قیمت تایرهای دولتی و رایگان به یکدیگر راه اندازی کردند ، اما نتیجه به دلخواه آنها پیش رفت!

همانطور که فعالان این بخش پیش بینی کرده اند ، تغییرات قیمت با تغییر در اولویت های تعیین ارز ، که بر تورم کشور نیز تأثیر گذاشته است ، برجسته شده است. در حال حاضر این سیستم مدت هاست که خرید و فروش می کند ، اما قیمت ها در بازار لاستیک هنوز بسیار بالا است و مشکلات زیادی را برای خریداران ایجاد کرده است.

مصطفی تنها ، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان تایر ، در گفت وگو با بیگ نیوز ، اظهار داشت: در حال حاضر یک درجه به تایرهای وارداتی با درجه چند اشاره می کند: قیمت ها. به عنوان مثال ، قیمت تایر وارداتی از چین با قیمت تایر متفاوت است. تایری که از ترکیه وارد می شود ؛ حتی تفاوت قیمت با توجه به کیفیت و کارخانه های وارد شده از یک کشور وجود دارد

آفرودیت: علاوه بر این که ارز اختصاص یافته به تایرها در سال گذشته به نیمه ارز تبدیل شد ، صنایع تولیدی مجاز به واردات کامل و عبور از گمرک بدون هیچ تفاوتی برای کالاهای وارداتی بودند. تا ابتدای ژوئن 2016.

این مقام صنعت تصریح کرد: اما در مقابل یکی دو شرکت خصوصی متعلق به شرکت های خصوصی ، آنها توانستند لاستیک های وارداتی را با همان ارز دولتی 4200 تومانی تا پایان سال گذشته وارد کنند. البته ، این منابع همچنین باید لاستیک های وارداتی را از طریق یک سیستم تجاری جامع (تحت کنترل ستاد تنظیم بازار) توزیع می کردند. بنابراین پس از ثبت این اقلام ، لاستیک ها بر اساس ارز 4200 تومانی در بازار توزیع شد که نرخ جدیدی را ایجاد کرد و در نهایت لاستیک ها را در بازار بسیار ارزشمند کرد.

او فقط تأکید کرد: وقتی صحبت از لاستیک های تولید داخل می شود ، باید برای آنها قیمتی وجود داشته باشد ، اما قیمت ها عملاً ثابت نیستند. این امر به این دلیل است که صنعت تایر گاهی شکست می خورد و گاهی کارخانه تایر برای تامین نقدینگی و فروش محصولات خود مجبور می شود برخی از لاستیک ها را به صورت مشروط (به عنوان مثال در دو قسمت) بفروشد. یا نماینده فروش گاهی اوقات برای بازگشت سریعتر محصولات ، تخفیف هایی روی کالاها می گذارد. بنابراین ، چنین مواردی می تواند منجر به نسبت جدیدی شود.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان تایر گفت: “البته وقتی بازار واقعاً رقابتی است ، قیمت ها نمی توانند ثابت بمانند. در شرایط رقابتی ، قیمت ها تغییر می کنند و افزایش قیمت ها لزوماً به خودی خود بد نیستند. هنگامی که بازار در یک محیط بسیار رقابتی قرار دارد ، علاوه بر رقابت تولیدکنندگان برای سهم بازار ، قیمت ها به طور طبیعی به عنوان بیان کیفیت در نوسان است.

لازم به ذکر است که بیگ نیوز بارها و بارها با رئیس انجمن صنعت تایر ایران ، مدیر کل یکی از بزرگترین گروه های تولید کننده تایر ایران از راه های مختلف تماس گرفته است ، اما از تیرماه سال جاری رای کسب کرده است. اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع ایران به عنوان رئیس انجمن تایر انتخاب شد ، اما به هیچ پرسشی پاسخ نداد.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز لاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا