دستگیری عاملین قطع درختان حوزه پارک ملی بوجاق

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” دستگیری عاملین قطع درختان حوزه پارک ملی بوجاق ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

دستگیری عاملین قطع درختان حوزه پارک ملی بوجاق

بیگ نیوز/گیلان رئیس اداره پارک ملی بوجاق گفت: عاملین قطع درختان در حوزه پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر دستگیر و روانه مراجع قضایی شدند.

به گزارش بیگ نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، احسان باقری پور، رئیس اداره پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر طی گشت مشترک با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان در حوزه پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر با قطع و انتقال درختان با استفاده از یک دستگاه اره موتوری شارژی به وسیله متخلفین مواجه شدند.

وی در ادامه افزود: محیط‌بانان پس از انجام تحقیقات و مستندسازی کلیه آسیب‌های وارده نسبت به تنظیم صورتجلسه تخلف، ادوات مکشوفه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی اقدام کردند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق با بیان اینکه قطع و یا نابود کردن هر نوع درخت در حوزه پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر ممنوع است، تاکید کرد: جریمه قطع درختان جنگلی براساس شمار درختان قطع شده و قطر درختان مشخص می‌شود.

باقری پور با اشاره به برنامه‌های جدی و سختگیرانه این اداره در برخورد با متجاوزان به اراضی پارک ملی بوجاق گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره پارک ملی بوجاق با گشت زنی‌های مداوم و بی‌وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می‌کنند و به متخلفان اجازه دست درازی به این منابع را نمی‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۵۴۰ همواره آماده دریافت گزارش و پیشنهادهای مردم طبیعت دوست استان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا